וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: חדר נוסף מעלה את ערך הדירה?

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 15:41

מצד אחד, מקובל לחשוב שניצול מקסימלי של החללים יעלה את ערך הדירה. מצד שני, המטראז' נשאר אותו מטראז'. ומה בכלל יכול להוריד את שווי הנכס? פנינו לאדריכלים ומעצבי פנים כדי לבדוק

הצעד הראשון לפני כניסה לבית מוביל למבואת הכניסה, כרטיס הביקור של הבית והאזור הראשון שזוכה למבט. הדלת עשויה להיפתח למבואה קטנה של קיר, המפרידה בין החוץ לפנים, אבל לא תמיד זה כך, ולעיתים כבר בפתיחה נגלה מול העיניים החלל הציבורי במלואו, על כל החיים והאנשים המתגוררים בו.

דירת גן הלל אדריכלות. עודד סמדר,
המטראז' הוא אותו מטראז', אז מה נשתנה? דירת גן בעיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר

"למי שאינו מעוניין בחדירה פולשנית לפרטיות, מומלץ לטפל באזור זה על ידי בניית מחיצות דקורטיביות בדמות סולם, משרביות, ספרייה או קיר גבס עם פתחים, שיאפשרו מצד אחד תחושה של אינטימיות ומצד שני הצצה ומעבר של אור ואוויר", אומרת אדריכלית שירה מוסקל מהלל אדריכלות, "אלה אינם 'סוגרים' את החלל, ועדיין מאפשרים הפרדה וכניסה רכה יותר לבית. מאחר שמקום זה אידיאלי להנחת תיקים וחפצים קטנים, כדאי גם להציב בו יחידת אחסון כמו קונסולה, יחידת תלייה או ספסל, שיכילו אותם ואף יתרמו להגדרת המבואה כחלל כניסה".

כדי לחזק ולשפר נתונים בעייתיים של כניסה קטנה וחשוכה, מציעה מוסקל להדגיש אותה בצורה נועזת. "גם אם החלל כולו ניטרלי ורגוע, מבואה היא המקום להעז בצבע, בחומרים, בטקסטורות ובפריטי ריהוט לא קונבנציונליים. כדאי להתמקד באלמנט אחד דומיננטי, שיקנה לה את אופייה המיוחד, למשל רצפה של אריחים מצוירים או רצפה בשחור-לבן. אין ספק שדירה פונקציונאלית, מסודרת היטב וכזו שמנצלת את כל החללים בצורה טובה תוכל לעלות את הערך שלה בעיני קונים פוטנציאלים. הפיכת נישות וחללים ריקים למקומות אחסון, פתיחת מרפסות בהיתר שיכולה להכניס עוד חצי חדר לבית יעלו את ערך הדירה שלכם ב5-10 אחוזים".

סטודיו יפרח בן צבי. שי אפגין,
להפריד בין החללים. סטודיו יפרח בן צבי/שי אפגין

קרוב לכניסה מצוי אזור המטבח, פינת האוכל וחדר המגורים, שהם ליבו של הבית, ומתאפיינים בדרך כלל במרחב גדול. "כדאי להפריד בין החללים ולהגדיר את החללים באלו ולא להשאיר את המרחב גדול כדי ליצור מרחב מסודר ומאורגן", אומר מעצב הרהיטים יפרח בן צבי, "ספרייה דו צדדית, שתשמש למספר פונקציות בחלל הגדול יכולה לעזור מאוד לתיחום החלל, ניתן לבנות בה יחידת מדפים שבתוכה ניתן לשתול חפצי נוי, אמנות ותאורה ייעודית. דרך נוספת לתיחום החלל היא עמוד טלוויזיה שיכול להסתובב לשני הכיוונים, לדוגמת המטבח והסלון וכך נהנים משתי פונקציות, גם הפרדה וגם טלוויזיה שהיא פונקציונאלית לחלל".

מותג בונטמפי באליתה ליווינג. יחצ,
להשתמש בפינות מעוגלות לטובת חדרי עבודה. אליתה ליווינג/יחצ

לדברי רננה אזולאי, מנהלת שיווק וקשרי אדריכלים באליתה ליווינג, "חללים מעוגלים הם יותר מאתגרים לניצול ועיצוב ולכן כדאי להשתמש בהם בחוכמה. פינות מעוגלות ניתן לנצל לטובת חדרי עבודה, שנדרשים היום בבתים בישראל עם כניסת הקורונה לחיינו והעבודה ההיברידית שרווחת במקומות עבודה רבים. בתים עם חדרי עבודה הפכו כמעט לסטנדרט ולכן חוסר שלהם, יכול להוריד את ערך הדירה. בנוסף, מקום המפגש בין קירות הבית, הוא חלק נוסף אותו ניתן לנצל, ניתן להעמיד מדפים מעוצבים ועליהם, ספרים, אומנות וחפצי נוי יפים. זו פינה שתוסיף חן לבית ופונקציונאליות מבלי לבזבז מקום יקר".

עיצוב רונית שיסמן, צלם ערן תורג'מן. צמר שטיחים יפים,
מרחב ואווריריות. עיצוב סמדר אביגדורוב/צמר שטיחים יפים

תמיר כהן, מנכ"ל ומבעלי רשת "צמר שטיחים יפים", מוסיף: "שטיחים בחדרים ובחללים המשותפים נותנים לחלל חיים, תחושת מרחב ואווריריות. בזכות ממרקמים שונים וצבעוניות מגוונת, תוכלו להגדיר את החללים הגדולים ולרווח את החללים שנראים קטנים. שטיחים בסגנון גיאומטרי מעניקים לכל חלל עומק ונפח שמייצרים פרספקטיבה מעניינת וכך יוצרים סימטריה מושלמת עם הסביבה. שטיחים בסגנון וינטג' המשלבים בין הקלאסי למודרני יבטיחו נוחות, רכות ואלגנטיות לאורך זמן, ושטיחים אבסטרקטיים, שסגנון העיצוב שלהם אינו מוגדר לצבע או צורה מדויקת, יהיו בחירה מעניינת ומושלמת לכל חדר או סגנון עיצובי, בין אם אתם מעצבים את ביתכם בסגנון וינטג' או מודרני ואפילו כפרי".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully