וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ראשונה: מתחם המשרדים הגמישים הגדול בשרון

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 14:31

מיינדספייס חתמה על הסכם שותפות לפיו תפתח חללי עבודה גמישים במתחם Greenwork Yakum Business Park (לשעבר יורופארק) בקיבוץ יקום שבשרון. הסניף מתפרש על פני 3,500 מ"ר וייפתח החודש: "חשוב לייצר חיבור רגשי ופיזי בין אנשים"

מיינדספייס מתרחבת לפריפריה ופותחת סניף במתחם Greenwork יקום. המתחם כולל חמישה מבנים בשטח של 67,000 מ"ר, המשתרעים על פני 50 דונם. פארק העסקים מאכלס שוכרים איכותיים וגדולים כגון חברת הוט, פז, קבוצת דלק ישראל, חברת דור אלון, אלעד מגורים החדשה, ברייט משינס, אקווריוס, חברת הבנייה בסט ועוד. בחללי העבודה הגמישים של מיינדספייס יוצעו להשכרה משרדים קטנים, משרדים בינוניים וסוויטות פרטיות, המתאימים לסטארטאפים ולחברות בגדלים שונים, תוך הקפדה על חוויית שירות מתקדמת בגמישות מירבית, הכוללת משרדים בחוזה חודשי, כניסות יומיות ואף השכרת חללים לפי שעה. כיום מיינדספייס משרתת מנעד רחב ומגוון של חברות; כ-41% מהחברות במיינדספייס הן חברות גדולות ותאגידים ו-38% הן חברות קטנות ובינוניות.

עסקת מיינדספייס יקום נחתמה במודל של הסכם שותפות עם קרן JTLV2. זהו הסכם השותפות השישי במספר של מיינדספייס, אשר חתמה בשנתיים האחרונות על חמישה הסכמי שותפות עם בעלי נכסים בישראל, באירופה ובארה"ב.

מיינדספייס. דודו סהר,
בוסט מחודש. המתחם של מיינדספייס/דודו סהר

"בכל העולם רואים מגמה של עבודה היברידית ורצון לשלב עבודה מהבית ומהמשרד", אומר יותם אלרואי מייסד משותף ו-CBO בחברת MINDSPACE. התאמנו את עצמנו והשקנו שורת מוצרים היברידיים חדשה שמאפשרת לעובד ולחברות עצמן גמישות מלאה. מוצרים אלה ניתן לרכוש דרך האתר ולפי דרישה בין אם זה כניסה יומית, כרטיסיות ואפילו משרד פרטי ליום אחד. קיבלנו תגובות מעולות למוצרים האלה בכל העולם (ברלין, לונדון, תל אביב), אבל בישראל ובגרמניה התוצאות כל כך מוצלחות שהמשרדים מתמלאים וקשה יותר להכיל את הביקוש. מגמה נוספת בארץ ובעולם היא מגמה של נטישת עובדים, במיוחד בהייטק; יש קרב על טאלנטים, וחברות כבר מבינות שלא מספיק לשלוח הביתה חבילה - מפנקת ככל שתהיה. חשוב מאוד לייצר את החיבור הפיזי והרגשי יותר בין אנשים, וזה קורה רק כשנפגשים בעולם האמיתי. לכן אנחנו רואים חזרה גדולה יותר למשרדים, גם אם באופן חלקי".

מה הכי חשוב לשוכרים במתחמים?

"מיקום, מיקום, מיקום - בראש ובראשונה. בין אם המתחם נמצא במרכז העיר או באזור כפרי - מחוץ להמולת העיר - סביבת העבודה צריכה להיות נוחה וגמישה. בנוסף, חשובות רמת השירות והחוויה במתחם. מתהליך ההצטרפות לאירועי האפי האוור לשירות האישי מהצוות שנמצא במקום, מיינדספייס מציעה את רמת השירות הגבוהה בתעשייה. הקהילה שלנו נהנית מהטבות בלעדיות, מאירועי נטוורקינג ומהיכולת לפגוש אנשי עסקים - ובישראל, כמובן, סטארטאפיסטים - על מנת ליצור קשרים חדשים. ולסיום - המקום עצמו, העיצוב והסטייל, ההקפדה על הפרטים".

במה שונה מיינדספייס משאר חללי העבודה בשוק?

"אנחנו משקיעים במיוחד ברמת שירות גבוהה, מביאים שיטות ודרכי עבודה מעולם המלונאות הגלובלי ומשליכים את זה על עולם המשרדים הגמישים. יש לנו צוות פנימי של תכנון ועיצוב פנים, החל משיפוץ החללים עצמם ועד לפריטי הווינטג' המיוחדים, וצוות של מוצר שלמעשה אחראי על התוויה הנכונה של החוויה בכל אחד מהמיקומים שלנו תוך התאמה לוקאלית לפי דרישות השוק עם שמירה על סטנדרט אחיד. מול בעלי הנכסים אנחנו חותמים על הסכמי שותפות, כמו שחתמנו עם ויתניה בלה גארדיה, או עם קרן JTLV2 ביקום. זה מודל נדל"ני חדש בעולם המשרדים השאוב מעולם המלונאות, שמביא תפיסה ומודל עסקי שונים לתחום". המודל הזה מתחיל להיות מיושם בעולם יותר ויותר כולל במכרזים שנעשים על ידי בעלי נכסים.

יותם אלרואי. לירון אראל,
עלייה בביקושים בכל העולם. יותם אלרואי/לירון אראל

האם ישנם חידושים שעתידים להיכנס בשנה הקרובה?

"אנחנו עובדים על פרויקטים טכנולוגיים שילוו את הלקוח מרגע הממשק הראשון איתנו ועד החוויה היומיומית במשרד. אפליקציות שונות, מסכי טלוויזיה, איקומרס - החל מהזמנת חדרי ישיבות ועד להרשמה לאימון כושר או הזמנת אוכל ומשקאות למשרד ולאירועים - הכול תחת פלטפורמה דיגיטלית אחת. הפרויקט הגדול הוא הרחבת השירותים שלנו לאנשים נוספים מחוץ למיינדספייס שנמצאים באותם הבניינים. כך דיירי הבניין יוכלו ליהנות ממה שקורה במיינדספייס, או מהחללים שלנו, ובעלי נכסים יוכלו לקבל בזמן אמת נתונים על הבניין ועל הדיירים שבו. כמה אנשים השתתפו בשיעור היוגה על הגג? כמה היו ב'האפי האוור'? מה אחוז הניצול של חדרי פגישות ושל חללי אירועים? האם הדיירים מנצלים את ההטבות שאנחנו מעמידים לרשותם?" תובנות מסוג זה יסייעו לבעל הבניין להבין טוב יותר את דיירי הבניין ולהתאים להם את השירותים והפעילויות השכיחים והפופולאריים.

ספר קצת על הסניף החדש ביקום, היציאה ממרכז העיר לראשונה.

"היציאה ממרכז העיר מגיעה בעקבות הקורונה. לצד הביקוש הגבוה שחזר במרכזי הערים, אנחנו רואים גם את הצורך של הלקוחות בעבודה היברידית ובגמישות גדולה יותר. העובדים רוצים לקרב את מקום העבודה שלהם למקום מגוריהם לאחר תקופה מאתגרת בקורונה. קיבוץ יקום נמצא בין הרצליה לנתניה על כביש החוף, הגישה אליו קלה עם מעט פקקים, והוא מאפשר חווית עבודה קרובה יותר לטבע, בקצב יותר איטי. מיינדספייס, יחד עם קרן JTLV2, פותחת ב-Greenwork ביקום מתחם עבודה של 3,500 מ"ר, שיאכלס חברות שרוצות להנות מהרמה הגבוהה של מיינדספייס, מחוץ לעיר. עסקאות כבר נחתמו עם לקוחות, ואנחנו מקבלים המון פניות לסיורים מוקדמים, כך שמסתמן ביקוש גבוה גם ביקום".

כיצד הקורונה השפיעה על שוק חללי העבודה בכלל ובפרט במיינדספייס?

"בעוד שהנדל"ן המסחרי ספג מכה בזמן הקורונה, שוק ה-flex הלך וצמח. כל התחזיות מצביעות על גדילה מואצת של התחום, שיגיע לנתח שוק של יותר מ-30% עד 2030. כיום נתח המשרדים הגמישים מתוך הנדל"ן המסחרי עומד על כ-5%. פתרון שמאפשר גמישות רבה יותר, פחות התחייבויות לטווח ארוך וסיכון פיננסי נמוך יותר הוא הפתרון המתאים ביותר בעיתות משבר או האטה כלכלית. לכן בכל העולם אפשר לראות עלייה בביקושים ל-flex ותחזיות תומכות של אנליסטים בתחום.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully