וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם חשבו שהבית שקנו נועד להריסה. נכונה להם הפתעה

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 8:38

רכשתם בית שנועד, לכאורה, להריסה, אבל האם זה אומר בהכרח שאי אפשר לעשות איתו משהו אחר שגם יחסוך זמן וכסף? מסתבר שהרבה פעמים התשובה חיובית

רכשנו בית ואנו בטוחים שהוא מיועד להריסה. הבית ישן ומתוכנן גרוע, אינו מתפקד כמעט. האם אכן זה המצב בהכרח?

מעצבת הפנים הדס רוט ואדריכלית שירה מוסקל מהלל אדריכלות, מסבירות כי זה לא תמיד נכון. "לקוח שוכר את שירותיי ומספר שרכש בית להריסה והוא מעוניין לבנות במקומו בית חדש שמתאים לצרכיו", אומרת רוט, "נשאלות על ידי מספר שאלות לגבי הבית הישן, על מנת להבין האם נדרשת אכן הריסת הבית או שדי בשיפוץ מקיף שיחסוך ללקוח שנים רבות, ולצד זאת גם השקעה לא מבוטלת. נדרש גם סוג של קורלציה בין המצוי לרצוי. מה זה אומר? אם הלקוח רכש בית בן 200 מ"ר והוא מעוניין בבית חדש בן 200 מ"ר - זה כבר בסיס שיכול להפוך את הבנייה לשיפוץ בלבד. אם הבית הנוכחי בן 200 מ"ר והוא מעוניין בבית בן 400 מ"ר - ובכן, כאן השיפוץ אינו סביר והולכים להריסה ובניית בית חדש".

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
הבית הזה היה מיועד להריסה - אבל הפך למשהו אחר לגמרי. עיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר

רוט אומרת כי אם לבית הקיים אין יותר מדי מפלסים, האפשרות לשיפוץ הגיונית עוד יותר. "אם הוא רכש בית עם שלוש מדרגות לסלון, שתי מדרגות למטבח וכו', מאוד מורכב לעבוד עם הבסיס. לעומת זאת, אפשר להגיע לתוצאות מצוינות כאשר הבית 'שטוח' יותר".

גם לגובה התקרה יש חשיבות. "לפעמים התקרה מאוד נמוכה וחשוב לבדוק שהיא תקנית", מוסיפה רוט, "כאשר התקרה מאוד גבוהה קל לייצר ולתכנן מחדש את הבית הישן - זה מאפשר לפתוח ולאוורר את הבית בפן העיצובי. כאשר אין גובה, מדובר בנכס בעייתי שסביר להניח שיילך להריסה. לעתים, על ידי הנמכת הרצפה אפשר להרוויח גובה".

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
ככל שיש פחות מפלסים, כך יותר קל לעצב מחדש. פרויקט של הלל אדריכלות/עודד סמדר

מוסקל מוסיפה: "כאשר לקוח רוכש בית שהוא חורבה, ומבחינתו המפלט היחיד הוא הריסה, הייעוץ הוא קריטי, גם מטעם מהנדס וגם מטעם אדריכל, שיכול לתכנן ולבדוק האם יש קורלציה בין הפונקציות הקיימות לבין הרצויות. המהנדס יבדוק האם אלו ניתנות לביצוע - האם ניתן לשנות קונסטרוקציה, להגדיל מפתחים, להרוס מדרגות, להוריד עמודים וכו'. כל אלה הם תנאים בסיסיים ליישום התוכניות של האדריכל".


"ובשורה התחתונה - מה אנו מרווחים כאשר במקום ללכת לבנייה אנו צועדים לכיוון שיפוץ הקיים?" שואלת רוט ועונה: "קודם כל זמן, לפחות שנה-שנה וחצי אם לא יותר מכך. בעת בנייה חובה גם לקחת אנשי מקצוע כמו יועצים ומהנדסים, לצד ריבוי טפסים, ועוד עניינים של רשויות - בנוסף לזמן כל אלה עולים כסף. כאשר אנו משחקים רק בחלל הפנימי, קיימת גמישות עצומה. לדוגמא, עיריית רעננה מחייבת בעת בנייה להתקין חלונות מסוימים, ממש מכתיבה דרישות בבנייה, מיקום דודים, מזגנים וכו', כך שקיימת התערבות גדולה של העירייה בנראות של הבית. כאשר הולכים לכיוון שיפוץ - ההחלטה היא נטו של הלקוח".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully