וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

77 קומות וגשר שמיים דרמטי ב-3 מיליארד שקל: כך ייראה האייקון הבא של תל אביב

וואלה נדל"ן

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 13:57

אמות וגב-ים חשפו הבוקר את מגדל ToHa2 - גבוה וגדול פי 3 מ-ToHa1 הצמוד. תכנון המגדל הופקד בידי האדריכלים רון ארד ואבנר ישר, שתכננו גם את ToHa1 אשר זכה לאחרונה בתואר 'מגדל המשרדים הטוב בעולם'. מה הוא יכלול?

אמות מקבוצת אלוני חץ וגב-ים, מוציאות לדרך את מגדל ToHa2 שיוקם בהמשך ובצמוד למגדל 1ToHa בצומת הרחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום בתל אביב. המגדל החדש יהיה גבוה וגדול פי 3 מאחיו הצמוד. הוא יתנשא לגובה של 300 מ' ויתפרס על פני 77 קומות ענק בנות 2,500-3,000 מ"ר כל אחת, שטחו הכולל יעמוד על כ-170 אלף מ"ר.

הקמתו של המגדל תחל בחודשים הקרובים, לאחר השלמת הקמתו של החניון התת-קרקעי, והיא צפויה להסתיים במהלך שנת 2026. אז, הוא יהווה את מקום משכנן של החברות המובילות במשק המקומי והגלובלי, עם כ-20 אלף עובדים.

היקף ההשקעה של שתי החברות בהקמת הפרויקט מוערך בכ-3 מיליארד שקל וההכנסות הצפויות מהמגדל, עם השלמתו ואכלוסו המלא, נאמדות בכ-280 מיליון ש"ח בשנה. הפרויקט נחשף הבוקר (ב') במסיבת עיתונאים בהשתתפות רון חולדאי, ראש העיר ת"א-יפו שהקרקע עליה ממוקם הפרויקט נמצאת בבעלותה; ראשי החברות, יו"ר אמות השקעות נתן חץ והמנכ"ל שמעון אבודרהם; יו"ר גב-ים אלדד פרשר והמנכ"ל אבי יעקובוביץ ואדריכלי הפרויקט רון ארד ואבנר ישר.

מגדל TOHA. View Point ו-סיון פרג',
מגדל TOHA/View Point ו-סיון פרג'

גשר שמיים דרמטי

חברות גדולות תוכלנה לשכור חצי אזור בשטח של כ-25,000 מ"ר עד אזור שלם ששטחו יגיע לכ-55,000 מ"ר, ובכל מקרה לתפקד כיחידה עצמאית עם לובי ומעליות פרטיים, כבניין בתוך בניין

ToHa2 יוקם בצמוד למגדל 1ToHa בחלקו הצפון-מערבי של המתחם. בין מרפסות הגג של ToHa1 לקומה ה-30 של ToHa2 יחבר גשר שמיים דרמטי שיתנוסס בגובה של כ-100 מטר מעל מפלס הרחוב ויהווה למעשה קטע רחוב בשמיים. לצד הנוף המרהיב, יציע המרחב הייחודי מוקדי חוויות קולינריות, תרבות, פנאי, בילוי, כושר ואודיטוריום.

המגדל הוא אחד, אך המבנה האנטומי המיוחד שלו מייצר אפקט המשווה לבניין מראה כאילו הוא בנוי משלושה מגדלים עצמאיים בשטח של כ-55,000 מ"ר כל אחד, המחוברים ביניהם אנכית. לכל אחד משלושת החלקים לובי או סקיי לובי פרטי.

בשנים האחרונות, ובתקופת הקורונה ביתר שאת, הולכים וגדלים הביקושים לשכירת קומות שלמות ברצף או בניינים עצמאיים על ידי חברה אחת. היזמים אומרים כי המבנה הייחודי של ToHa2 מספק מענה מדויק לצורך זה ויאפשר לחברה לשכור קומות גדולות במיוחד שיאפשרו לה להמשיך לצמוח. חברות גדולות תוכלנה לשכור חצי אזור בשטח של כ-25,000 מ"ר עד אזור שלם ששטחו יגיע לכ-55,000 מ"ר, ובכל מקרה לתפקד כיחידה עצמאית עם לובי ומעליות פרטיים, כבניין בתוך בניין.

מגדל TOHA לובי. View Point ו-סיון פרג',
מגדל TOHA לובי/View Point ו-סיון פרג'

שני קווי מטרו עם עלייה ישירה לגני ToHa

היזמים אומרים כי גם בהיבט האקולוגי. כמו ToHa 1, גם מגדל זה ייבנה בתקן LEED פלטינום הגבוה ביותר לבנייה ירוקה. לראשונה בישראל, בחזיתות המגדל ישולבו פאנלים סולאריים לייצור חשמל במטרה לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של המגדל

החברות שיאכלסו את מתחם ToHa ייהנו מנגישות תחבורתית בשל מיקומו של המגדל על צירי תנועה מרכזיים בתוך תל אביב, לצד נגישות גבוהה ליציאה מהעיר לכיווני צפון ודרום. הפרויקט ממוקם בצמידות לתחנת רכבת השלום ועם תוכנית מופקדת ל-HUB תחבורתי הכולל שני קווי מטרו עם עלייה ישירה לגני ToHa. בנוסף, למתחם חניון גדול אשר יציע קשת רחבה של פתרונות תחבורתיים מתקדמים. דגש מיוחד יושם על עמדות טעינה לרכבים חשמליים, מקומות חנייה לכלי רכב דו גלגליים וחדרי אופניים, כשהתכנון של החניון מאפשר פתרון טעינה חשמלית ל-100% מכלי הרכב בחניון.

היזמים אומרים כי גם בהיבט האקולוגי. כמו ToHa 1, גם מגדל זה ייבנה בתקן LEED פלטינום הגבוה ביותר לבנייה ירוקה. לראשונה בישראל, בחזיתות המגדל ישולבו פאנלים סולאריים לייצור חשמל במטרה לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של המגדל.

שני המגדלים יושבים על מגרש בשטח של 17 דונם, אך תכנונם הייחודי הביא לכך ש"טביעת הרגל", השטח התפוס בקרקע של שני המגדלים, יעמוד על כ- 3.5 דונם בלבד. יתרת השטח (כ-13.5 דונם), המהווה את החלק הארי במגרש, נוצלה להקמת פארק ירוק עם חורשות עצים, בריכות מים שקטות ופינות ישיבה מוצלות.

מגדל TOHA. View Point ו-סיון פרג',
מגדל TOHA/View Point ו-סיון פרג'

"מגדל המשרדים הטוב בעולם"

האדריכלים רון ארד ואבנר ישר, אשר תכננו את ToHa1, אמרו כי "גם ToHa2 מעוצב בצורה גיאומטרית השואבת השראה מקרחון חצוב - כמעין יהלום שהונח בלב הצומת הסואן. אלא שהפעם, הפרופורציות השתנו והיהלום התארך פי שלושה - כך שיופיו ייראה למרחקים והנוף שיישקף ממנו יהיה עוצר נשימה".

ToHa1, המאכלס שורה של חברות בינלאומיות, נבחר ל'מגדל המשרדים הטוב בעולם' בתחרות של המועצה הבינלאומית לגורדי שחקים (CTBUH), לאחר שגבר על שורה ארוכה של מתמודדים מכל העולם, בהם פרויקטים מובילים מסין (שנג'ן ובייג'ין), צרפת, ניו יורק, דובאי ולונדון.

  • עוד באותו נושא:
  • מגדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully