וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לרכוש דירה חדשה? כך תצליחו להוזיל עלויות

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 13:56

מחירי הדירות הגבוהים בישראל, עלו בכ-8% בשנה האחרונה ובכמעט 20% מאז 2009, מה שמקשה על זוגות צעירים לרכוש את דירתם הראשונה וגורמים למשפרי דיור לחשוב פעמיים לפני ההחלטה לשדרג. ריכזנו לכם טיפים שיכולים להוזיל את המחיר הסופי של הדירה ולחסוך עד מאות אלפי שקלים

לא מעט זוגות צעירים ומשפרי דיור נמנעים מרכישת דירה חדשה או אפילו דירה ראשונה בשל העלויות הגבוהות של הנדל"ן בישראל. בעזרתו של רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר שיווק, המשווקת כ-90 פרויקטים חדשים ברחבי הארץ, ריכזנו לכם מספר עצות כיצד ניתן להוזיל את עלויות ולרכוש דירה במחיר נמוך יותר:

קרן השקעות מימון נדל"ן. ShutterStock
זוגות צעירים מתקשים לרכוש את דירתם הראשונה/ShutterStock

מטרת הרכישה תשפיע על הבחירות

ראשית, חשוב להבין מהי מטרת הרכישה - כלומר רכישת דירה למגורים או למטרות השקעה. אם מדובר בהשקעה ניתן להתפשר על פרמטרים מסוימים כמו חניה או גובה הקומה, או לחילופין לא לשדרג את המפרט של הקבלן. הסטנדרט שהקבלנים נותנים היום הוא לא מה שהיה פעם, כיום עקב התחרות בין הקבלנים, המפרט הרבה יותר עשיר ובהחלט מספיק לדירה להשקעה, ואפילו לדירת מגורים לזוג צעיר בתחילת דרכו.

מי שרוכש דירה למגורים פחות מתפשר על הפרמטרים האלה, אך עדיין יכול למצוא דירות זולות יחסית שמתאימות למידותיהם. בין הצעדים שיוזילו את מחיר הדירה - רכישה במכירה מוקדמת (פריסייל). מחירי הדירות בפריסייל זולים לעתים בכ-5-10% מכיוון שישנם יזמים שצריכים למכור מספר דירות מינימלי על מנת לקבל ליווי בנקאי לפרויקט, לבסס אותו ובהמשך להעלות מחירים ככל שהפרויקט מתקדם.

שולחן מטבח. ShutterStock
המפרט שמספק הקבלן עשוי להספיק/ShutterStock

מומלץ לעקוב אחר מכירה מוקדמת - יש לזכור כי לא כל מבצעי הפריסייל מתפרסמים בעיתונות ולכן כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום, למפות את המתחמים החדשים בהם רוצים להתגורר ולברר מי הולך לבנות באותם מתחמים. במסגרת פריסייל היצע הדירות גדול יותר והרוכשים יכולים לבחור את המיקום, את הקומה, כיווני אוויר ועוד, בלי להתפשר על דירה שהם אולי פחות מעוניינים בה.

בדקו לעומק אילו טיפוסי דירות קיימים בפרוייקט שבחרתם - דרך נוספת להוזיל את העלויות, היא לבדוק אילו טיפוסי דירות יש בכל פרויקט. לדוגמא ניתן לחסוך עשרות ולפעמים גם מאות אלפי שקלים ולרכוש דירת 4 חדרים המשתרעת על פני 90 מ"ר, במקום לרכוש דירה דומה בגודל של 110 מ"ר.

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק. אלדר שיווק,
רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק/אלדר שיווק

הקומה, החניה, הנוף והמפרט של הקבלן

זקוקים לחניה? חניה מוצמדת היא בין הפרמטרים שמייקרים את הדירה. בפרויקטים רבים, במיוחד בתל אביב, תקני החניה החדשים נמוכים מאוד, לעתים פחות מ-1, דהיינו לא כל דירה בפרויקט זכאית לחניה מוצמדת, ולכן הדירות שכן מציעות חניה מתומחרות גבוה יותר. אם יש לרוכשים אפשרות לוותר על חניה בטאבו ההוזלה יכולה להגיע לכ- 150 אלף שקל לדירה ואפילו לחצי מיליון שקל במגדלים.

קומות נמוכות לעומת קומות גבוהות - עוד צעד שיכול להוזיל עלויות היא בחירה של קומה נמוכה יותר בבניין. קומה נמוכה נקבעת בהתאם לגובה הבניין הכללי. בדרך כלל במגדלים של 20 קומות, חמש הקומות הראשונות נחשבות לנמוכות. הבדלי המחירים נאמדים בכ-20 אלף שקל ומעלה בין קומה לקומה.

מנגד, רוכשים רבים סבורים כי כיווני אוויר משפיעים על מחיר הדירה, אך זה לא נכון. מה שמשפיע הוא הנוף הנשקף מחלון המרפסת - אם מדובר בנוף לים או לפארקים ירוקים זה יכול להתבטא בכ-10-15% המתווספים למחיר הדירה.

בכמה יוזילו הבחירות את עלויות הדירה, אלדר שיווק. יחסי ציבור,
בכמה יוזילו הבחירות את עלויות הדירה, אלדר שיווק/יחסי ציבור

לזהות את מוקדי הביקוש

כלי התקשורת מפרסמים בדרך כלל בתחילת השנה כתבות על מתחמי הנדל"ן החדשים בהם הולכים לשווק אלפי דירות חדשות. החוכמה בנדל"ן היא לזהות את מוקדי הנדל"ן הבאים שיצמחו בשנים הקרובות.

לדוגמא, מי שרכש דירה ביבנה למשל או בתחילת הדרך של שכונת מצליח ברמלה רכש את הדירה שלו במחיר נמוך יחסית למחירים כיום. בדרך כלל מקומות אלה נמצאים בקרבת עורקי תחבורה ראשיים, מחלפים, תחנות רכבת עתידיות וכו'. עם זאת, חשוב לזכור כי זו דרך קצת יותר מסוכנת שלא מתאימה לכל אחד, אלא בעיקר לאנשים שמבינים נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully