וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההחלטה של ליברמן תוזיל ב-7% את מחירי הדיור"

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 13:55

שר האוצר החליט לבטל את מס המעסיקים על העובדים הזרים. יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה בלשכת המסחר: "יוריד את עלויות הבנייה ב-250 מיליון שקל בשנה"

יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה בלשכת המסחר אלדד ניצן, התייחס להחלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את מס המעסיקים על העובדים זרים בענף הבנייה. לטענתו, המהלך יוריד את עלויות הבנייה ב-250 מיליון שקל בשנה ויוזיל ב- 7% את מחיר הדיור בישראל.

"התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה מברכת את שר האוצר על הודעתו, שתוזיל את מחירי הדיור ותגדיל את ההיצע של מספר הדירות בישראל", אמר ניצן, "בישראל מועסקים כיום כ-14,000 עובדים זרים בענף הבנייה והמעסיקים משלמים היטל של כ-15% מהעלות שכר העבודה שמשולם לעובדים הזרים. יש לציין בסיפוק והערכה רבה את ההחלטה של שר האוצר לבטל את המס, כפי שבוטל מס המעסיקים על עובדים זרים בענף החקלאות ובענף הסיעוד".

שר האוצר אביגדור ליברמן בראיון באולפן וואלה!, 21 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
הבין שבלי כוח זר אין בנייה. ליברמן/ראובן קסטרו

ניצן מסביר כי הרציונל שעמד בבסיס הטלת המס היה לצמצם ככל שניתן את העסקת העובדים הזרים במדינת ישראל, וכפי שצויין בזמנו בהצעת החוק האמורה: "עלות העסקת עובד זר נמוכה מעלות העסקת עובד ישראלי. כדי להקטין את התמריץ להעסיק עובד זר, נוצע לחייב כל מעסיק של עובד זר בהיטל בשיעור של 15% מסך כל הכנסת העבודה ששילם לעובד הזר".

ביטול מס המעסיקים הוא חלק ממדיניות הממשלה, כאשר לאחרונה הודיע שר השיכון זאב אלקין על החלטתו להביא לישראל 15,000 עובדים זרים בענף הבניה ולהגדיל ב-90% את מכסת העובדים הזרים בענף.

לדברי ניצן, החלטה זו של שר השיכון תאפשר לסיים תוך חצי שנה בניית 40,000 יחידות דיור הנמצאות בבניה, ולהקפיא את מחירי הדיור שנמצאים בעלייה בשנה האחרונה. המחסור בעובדים זרים "בעבודות רטובות" בענף הבנייה הוא גורם מרכזי לעליית מחירי הדיור ולעיכוב גדול במסירת דירות. הוא גם הגורם לחוסר היכולת לעמוד בתוכנית להתחיל בשנת 2022 בניית כ-80,000 יחידות דיור חדשות.

ניצן מציין עוד כי "העסקת כ-30,000 עובדים זרים בענף הבנייה וביטול מס המעסיקים יורידו את עלויות הבנייה ב-500 מיליון שקל בשנה, יוזילו את מחירי הדיור ב-7% ויביאו להגדלת ההיצע של מספר הדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully