וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוכרים משרד בתל אביב? לא תאהבו לשמוע את הבשורות האלה

25.10.2021 / 9:40

מחקר שוק של CBRE ישראל בנושא ענף המשרדים והמסחר ברבעון 3 לשנת 2021 קובע שדמי השכירות למשרדים בת"א בשנת 2021 יעלו ב-13% לכ-108 שקל למ"ר. בעיר יש תפוסה של כ-95 אחוז

חברת CBRE ישראל ערכה מחקר שוק בנושא ענף המשרדים והמסחר ברבעון 3 לשנת 2021. בתל אביב נרשמה ברבעון השלישי עליה של 7% בדמי השכירות מול הרבעון הקודם, ועלייה שנתית מצטברת של 13% לכדי 108 שקל למ"ר. שיעור התפוסה עלה ברבעון זה ל-95%, עליה של שני אחוזים.

טבלת רבעון 3. CBRE ישראל,
טבלת הרבעון השלישי/CBRE ישראל

ירון שחר, מנהל מחלקת השקעות ומחקר ב-CBRE ישראל: בסיכום שנתי דמי השכירות למשרדים בת"א, הרצליה ור"ג עלו ב-13%, 6% ו-4% בהתאמה. באזורים האחרים יש יציבות מחירים למעט פתח תקווה בה נרשמה ירידה שנתית של 4%.

ראוי לציין כי קצב התחלות הבנייה חזר לקדמותו ואף מעבר לכך - כ-533 אלף מ"ר במחצית השנה. המגמה התעצמה ברבעון השני של 2021 - 291 אלף מ"ר ברבעון השני (אל מול 116 אלף מ"ר ברבעון המקביל אשתקד). כ-50% מהתחלות הבנייה הן בערים: ראשון לציון, פתח תקווה וירושלים (18%, 17% ו-15% בהתאמה).

ענף המשרדים צמח במיוחד בשל ביקוש שטחי משרדים לחברות ההייטק שצמחו וגייסו עובדים - עדיין חסרים כ-30,000 עובדים בענף. בנוסף גדל המרווח לעובד ל-15 מ"ר. קיימת מגמה מבורכת בענף של הקמת מרכזי פיתוח בחתימה על חוזים ארוכי טווח ע"י חברות דוגמת אפל בחיפה, מיקרוסופט ופייסבוק - פועל יוצא הביקוש למשרדים יגדל בדגש על ת"א.

חברות רבות משדרגות משרדיהן ומגדילות הביקוש למתחמי מגדלים משובחים דוגמת: מגדלי תאומי רובינשטיין בחסן עראפה, מגדל ToHa , ויתניה בלה גרדיה, ספיראלה- עזריאלי ולנדמרק שרונה. ההיצע אינו מספק את הביקוש וקיימת אפשרות סבירה של זליגה למעגל השני.

דמי השכירות ברבעון השלישי

  • ת"א- 108 שקל למ"ר
  • ר"ג- 82 שקל למ"ר
  • הרצליה - 83 שקל למ"ר
  • רעננה - 54 שקל למ"ר
  • לוד- 44 שקל למ"ר
  • חיפה- 65 שקל למ"ר
  • ירושלים - 66 שקל למ"ר
sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בניינים בתל אביב מתחם הקריה עזריאלי. ראובן קסטרו
תפוסה כמעט מלאה. משרדים בתל אביב/ראובן קסטרו

מהמחקר של CBRE ישראל עולה שבתחום המסחר נרשמה ברבעון זה יציבות בדמי השכירות בכל הארץ אל מול הרבעון הקודם. דמי השכירות ברבעון זה ברוב האזורים הגיעו לרמתם ברבעון המקביל אשתקד, למעט ערי המעגל הראשון: ת"א, הרצליה ור"ג, שספגו ירידה שנתית מצטברת של 4%, 7% ו-2% בהתאמה. ירידות שנתיות חוו גם הערים נתניה ורחובות.

  • עוד באותו נושא:
  • משרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully