וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן יעקב: "יש הון שחור בעולם הבנייה. הייתי משפר את הענישה"

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 13:54

מנהל רשות המסים החמיא בכנס השנתי של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב לענף הנדל"ן, אבל הזהיר: "מדינת ישראל מתמודדת עם הון שחור חוצה תרבויות. זה המאבק של כולנו"

מחמיא למשק הישראלי שהצליח להתעלות מעל משבר הקורונה ולחזור לצמיחה, ומודיע כי רשות המיסים מתעתדת להגביר עקיפה וענישה בכל הנוגע לשוק השחור, תופעה שפושה גם בענף הנדל"ן. כך נשמע ערן יעקב, ראש רשות המיסים, בראיון במסגרת הכנס השנתי של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז. לדברי יעקב, "יש המון הגיון בהגברת הענישה על עברייני מס".

יעקב פתח את דבריו וציין את יכולתה והצלחתה של ישראל להתמודד עם "ברבור שחור" משמעותי בדמות הקורונה, שבא לידי ביטוי בצמיחה מואצת של המשק. בעלות ובעלי חברות הנדל"ן שישבו באולם תבעו תשובות בנוגע לטיפול של חוק ההסדרים, בנושא התמריץ לבנות דיור להשכרה ארוכת טווח, והלינו על כך שהתמריץ יורד. כפי שציין אחד הקבלנים - "אף חברה לא תסכים לבנות כך דירות להשכרה".

ערן יעקב, ראש רשות המיסים, כנס פסגת הנדל"ן. יוסי אלטרמן גיל מגלד,
נלחם במעלימים. ערן יעקב/יוסי אלטרמן גיל מגלד

יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ, אמר כי שוק השכירות הוא קטליזטור להורדת הלחץ לטיפול במחירי הדיור הגואים וגם יהווה שינוי תרבותי מבורך. "מי אמר שכולם צריכים להיות בעלי דירות? אני בעד חלופה. תקנה היכן שאתה יכול ותגור היכן שאתה רוצה. אתם לא יכולים להסתכל רק על השוק המוסדי ולהתעלם מהפרטי ולא לתמרץ אותו". עוד אמר כתב כי הבניה להשכרה ארוכת טווח באמצעות המוסדיים לא מתרוממת וכי בשנה הקודמת נבנו במסגרת מרכז ההשקעות 2000 דירות בלבד להשכרה ארוכה טווח. "השינוי בא מצורך מהשטח, אבל זו טעות של המדינה להסתכל רק על המוסדיים ולהתעלם מהפוטנציאל של השוק הפרטי. יש להגדיל את היצע של דירות להשקעה ארוכת טווח באמצעות השוק הפרטי ולא להתעלם מאיתנו".

יעקב ענה בנושא כי חשוב לאוצר לעודד הזרמת קרקעות לשוק וכי יש חברות המחזיקות בקרקעות והאוצר מעוניין לתמרץ אותן להוציא קרקעות אלה לשוק. הוא ציין כי בעוד כשנתיים תגמר התקופה בה חברות נהנו מהטבות מס גם ללא שיווק של הקרקע והמצב יחזור למה שהיה נהוג עד 2014.

בנושא הרישוי והרגולציה, ציין יעקב כי בכוונת האוצר לייצר כלים ותמריצים גדולים כדי לקדם הליכי התחדשות עירונית ופינוי בינוי - יותר מתחמים, יותר דירות לקבלנים. "חלק גדול ממה שקורה בהתחדשות העירונית זה תוצאה של הטבות מס שאפשרו לתחום להגביר תאוצה. זה הפוטנציאל הגדול של המדינה ש'קצרה' בקרקעות ובעולם של היצע וביקוש צריך לייצר היצע. מדינת ישראל מתמודדת עם מאבק בהון שחור שהוא חוצה תרבויות ואנו מנטרים וננטר גם את מה שקורה בענף הנדל"ן . זוהי האחריות של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully