וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם יאפשרו לנו לעבוד בשבת המטרו יפעל גם בבני ברק"

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 13:53

האם המטרו ידלג על בני ברק? במצב הנוכחי כן. מנהל מינהלת המטרו נת"ע בכנס הנדל"ן של ארגון הקבלנים: "אם נהיה מסוגלים להגיע איתם להסכם שבו הם מאפשרים לנת"ע לבצע עבודות בשבת תחת פיקוח נפש, המטרו יפעל. אם לא - לא בכוח"

האם המטרו בגוש דן ידלג על בני ברק? יש סיכוי סביר שכן. מאיר שמרה מנהל מינהלת המטרו נת"ע, נשאל על הנושא בכנס הנדל"ן ה-23 של ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז, שנפתח אתמול (רביעי) באילת וציין: "ברמה התחבורתית נכון שהמטרו יעבור בבני ברק, אבל בפועל, ככל שלא תהיה ודאות ביכולת לבצע את מקטע בני ברק, המטרו לא יעבור בה. ברמה האסטרטגית שלנו המטרה היא לפעול מול עיריית בני ברק. אם נהיה מסוגלים להגיע איתם להסכם שבו הם מאפשרים לנת"ע לבצע עבודות בשבת תחת פיקוח נפש, המטרו יפעל. אם לא - לא בכוח".

שמרה הציג את תוכנית המטרו העתידית והתייחס לתועלת העתידית של הפרויקט. בדבריו ציין כי עלות הקמת המטרו עומדת על 150 מיליארד שקל, וממחקר שבדק את תועלותיו של המטרו בכלל הדיסציפלינות לאורך חייו, הוא מכמת את הסכום לכ-550 מיליארד שקל. המשמעות היא שעל כל שקל שהמדינה משקיעה במטרו היא תרוויח 3 שקלים. הצפי הוא ש-25% מהמטרו יושלמו עד 2032. שמרה הוסיף כי הוא צופה ששווי הנדל"ן יעלה בכ-20% ברדיוס של כ-500 מטר מהמטרו. לאור הצפיפות שתעלה, המטרו יהווה כזרז משמעותי לקידום התחדשות עירונית, וזאת בזכות כדאיות כלכלית והעצמת זכויות בנייה לטובת הגבת הצפיפות האורבנית. כמו כן, הפרויקט יסייע להקטין את פערי הדירות בין תל אביב לערי הלווין המקיפות אותה.

מאיר שמלה מנהל מנהלת המטרו. פוטו מרסלו,
על פי הצפי, 25 אחוז מהמטרו יושלמו עד 2032. מאיר שמרה/פוטו מרסלו

איפה עדיף להחנות?

"תוכנית האב של ציר ז'בוטינסקי ברמת גן מבטיחה תקן חניה שיעמוד על 0.6 לעומת אפס בתל אביב". כך אמרה סיגל חורש, מהנדסת העיר רמת גן. עוד ציינה חורש כי "מדיניות הבניה של רמת גן במסגרת תוכניות האב לבינוי בציר ז'בוטינסקי כוללת הגדרה של 25% שטח ציבורי במגרש עצמאי בכל מתחם שירשם על שם העירייה. בכל מבנה על הציר, שיכלול בניה בעירוב שימושים, כולל מלונאות, שימושים ציבוריים ותעסוקה לצד מגורים, נדרוש שטחים ציבוריים מבונים בהיקף 5 עד 8 אחוזים, כאשר גובה הבינוי המירבי על הציר יהיה 35 קומות למעט צמתים מרכזיים".

סיגל חורש מהנדסת עיריית רמת גן. פוטו מרסלו,
מהנדסת העיר רמת גן סיגל חורש: תקן החניה על ציר ז'בוטינסקי יעמוד על 0.6 על פי תוכנית האב לעומת תל אביב בה יהיו אפס חניות/פוטו מרסלו

חורש התייחסה גם לשכונת הראשונים הסמוכה למתחם התעסוקה המתפתח מתחם הבורסה וציינה כי בשכונה ששטחה 182 דונם, מתוכננים במסגרת תוכנית האב הגדלה של הגינות והשצ"פים והרחבת בתי הספר באמצעות ניוד זכויות. ברחובות הראשיים תיתכן בניה בעצימות גבוהה של עד 20 קומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully