וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הנוף מהקומה: דברים שצריך לקחת בחשבון לפני ששוכרים משרד

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 9:21

החזרה לשגרה שאחרי הקורונה יצרה ביקושים מחודשים לחללים משרדיים. אבל לפני שבוחרים את מקום העבודה החדש יש הרבה אלמנטים שצריך לקחת בחשבון. ומה אם אתם כבר ממוקמים ולא מרוצים מהנוף? גם את זה אפשר לשפר

הרבה התרחש בענף המשרדים בזמן הקורונה. פשוט זה לא היה, עם חוסר ודאות שריחפה לה באוויר. והנה, כבר מזה כמעט שנה שענף המשרדים יציב. היזמים חזרו לשוק, העובדים שבו בדרך זו או אחרת גם הם, חברות ממשיכות להתפתח ולגייס ולעבור למתחמים מרווחים יותר, ולאחר תקופה בהחלט מבלבלת - אנו מבינים שהמשרדים כאן כדי להישאר.

זו הזדמנות טובה לבדוק איך משפיע מיקום המשרד, הקומה, והערכים, על עיצוב המשרד על התפוקה של העובד.

מרינה רכטר רובינשטיין, Rema אדריכלים. ליאור טייטלר,
כמה שיותר אור - יותר טוב. עיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, Rema אדריכלים/ליאור טייטלר

שאלת הערכים

אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין מ-Rema אדריכלים, בעלת ניסיון עשיר בענף המשרדים, מסבירה: "ראשית, המיקום בהחלט משפיע על הפן העיצובי של המשרד, וגם על התפוקה, על התחושה של העובד ובאופן כללי על הצלחת המשרד".

לדברי רכטר-רובינשטיין, חשוב מאוד לשלב את המשרד עם הסביבה בה הוא נמצא. "יש לחוות את החוץ ולהכניס אותו פנימה, כאשר בראש ובראשונה יש את עניין האור. תאורה טבעית משפיעה לטובה על ההרגשה ועל היעילות. מבחינתנו האור הוא הנוף. כמובן שמשרד שממוקם בקומה גבוהה לעומת משרד שממוקם במרתף הוא שונה לחלוטין, ובאמצעות עיצוב נכון העובדים והאורחים לא ירגישו שהם נמצאים במרתף - באמצעות גרפיקה נכונה, הרבה השתקפויות, תקרות גבוהות ועוד".

עוד מסבירה רכטר-רובינשטיין: "שאלת מיליון הדולר היא שאלת הערכים. זו המהות של המקצוע שלנו. ראשית, לומדים את הלקוח, כאשר לא תמיד הלקוח עצמו יודע מה הוא רוצה ולאיפה הוא צועד. המטרה היא לתרגם את הערכים לשפה עיצובית, מה הלקוח רוצה לשדר ללקוחות פוטנציאליים, לעובדים וכו'. התרגום בא לידי ביטוי בבחירת החומרים, בשפה הגרפית, בהתייחסות לריהוט ולצבעים. לאחרונה עיצבנו משרד עם מכולה עבור חברה שמתמחה בלוגיסטיקה עם מכולות שהן חלק מה-DNA שלה. הרעיון להכניס את המכולה כחלק מהעיצוב של המשרד, נעשה בתכנון אלגנטי עם טוויסט מדליק, שנותן במה למכולה ולעיסוק המרכזי. אגב, גם כאשר אני מתכננת בתים ודירות למגזר הפרטי, אני לוקחת בחשבון את ה-DNA של המשפחה. כך גם בענף המשרדים".

עיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
איזה כיף לראות כחול וירוק. עיצוב דורית סלע/עודד סמדר

דורית סלע, בעלת משרד לעיצוב, אדריכלות ותכנון, אומרת: "אין ספק שהמיקום של המשרד קריטי ברמה תכנונית ואנרגטית כאחד. לאחרונה תכננתי משרד הממוקם בהרצליה סמוך לים. התכנון היה כזה שיכניס את הים מכל עבר לפנים המשרד, מתוך מחשבה שהנוף המיוחד רק יתרום לאנרגיה וליעילות של העובדים וכך גם ללקוחות החברה. תכנון נכון אפשר שגם מי שיושב בחללים הפנימיים ייהנה מהים, בזכות מחיצות שנפתחות ונסגרות. עם זאת, גם כאשר נוף לא סימפטי משתקף מחלון המשרד, באמצעות עיצוב נכון אנו מטשטשים את הנוף ויוצרים תכנון פנים חכם ומספיק אסתטי כדי ש'יגנוב את ההצגה'".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • משרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully