וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפון תיפתח הבנייה: מדוע התגברה הנהירה לפריפריה?

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 10:25

השטחים בפריפריה עצומים וזולים יותר, הצפיפות המאופיינת עם המרכז לא קיימת ובעיקר איכות חיים של טבע ושלווה. תשכחו מבית קטן בערבה, וקבלו הצצה לבתים של תושבי המרכז, שהלכו בעקבות הטרנד

"למכירה: דירת 4.5 חדרים, קומה 1, 90 מ"ר". המקום: ראש פינה. המחיר: 950 אלף שקל. "למכירה: קוטג', 5 חדרים, 800 מ"ר". המקום: כפר בלום. המחיר - 2,650,000 שקל.

אלה הן רק שתיים מהמודעות שמתפרסמות השבוע בלוחות המקוונים. על אותה דירה שנמכרת בראש פינה בפחות ממיליון שקל תשלמו פי שלושה ואולי פי ארבעה בעוטף גוש דן. על הקוטג' בכפר בלום בכלל תוציאו סכום דמיוני. בכל העולם זה עובד כך: ככל שמתרחקים מהמרכז, כך מקבלים יותר עבור הכסף. וזה עוד לפני שדיברנו על הבנייה עצמה.

ראש פינה. Shutterstock, ShutterStock
איפה תמצאו במרכז מחירים כמו בצפון? ראש פינה/ShutterStock, Shutterstock

האפשרויות הרבה יותר גדולות

נירית פרנקל, בעלת משרד לתכנון, עיצוב ואדריכלות, אומרת: "אין ספק שחלה התעוררות מאוד גדולה בפריפריה, עם שטחי ענק, נחלות עצומות שבהן אנו בונים ומתכננים בתי יוקרה. מדובר בבתים מאוד מושקעים, מרווחים, עם הרבה פינוקים ושטחי ענק שבעצם מאפשרים ליצור שפע של אפשרויות. לעתים אלו נחלות בעלות שטח עצום של 2.5 דונם בנייה, לרוב בתוספת שטח חקלאי שיכול להגיע גם לעשרות דונמים. הפנטזיה מתממשת בזכות העובדה שהנחלות הללו ממוקמות בפריפריה. יש יותר אפשרויות של שטחים. במרכז קשה עד בלתי אפשרי למצוא נחלות כאלה, וגם אם יש בנמצא המחירים מרקיעים שחקים. זו אופציה נפלאה למי שרוצה ליהנות משטחי ענק, וליצור בית עם שפע של אפשרויות ופינוקים שקשה עד בלתי אפשרי למצוא במרכז".

בהתייחסה לשוני בין בנייה במרכז ובפריפריה, מסבירה פרנקל, בפריפריה השטחים הרבה יותר גדולים וכתוצאה האפשרויות הרבה יותר גדולות, כגון בית המתפרס על קומה אחת, בריכה אולימפית, מטבח חוץ, ספא חיצוני ועוד.

אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
נחלות עצומות שאין להשיג במרכז. אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

. כבר לא 'בית קטן בערבה'

"אלו החלטות שגם ישפיעו מאוד על המחיר, כיוון שעבודה עם חומרים כמו בטון, שנחשבת כבר כמעט סטנדרט במרכז, בצפון תהיה פחות נפוצה ולכן גם תעלה יותר"

לדברי אדריכל ינון בן דוד, "אנחנו מתחילים לראות כאן בארץ את התופעה שרווחת מאוד באזורים הכפריים באירופים - בתים שלאו דווקא היינו מצפים לראות בתוך כל הטבע וההרים. כבר לא 'בית קטן בערבה' אלא בתים בקווים נקיים, בהם משתמשים בחומרים הטבעיים בצורה אחרת, מתוחכמת יותר, מעודנת יותר ופחות כבדה, אבל עדיין כזו שמשתלבת בנוף ואינה מנותקת מהטבע".

בבתים אלו יש הבדל בתקציב - הוא יותר גבוה, יש רצון להשקיע בעיצוב וגם מבינים בו יותר. "יש פתיחות לחומרים חדשים,", מסביר בן דוד, "יש החלטות עיצוביות פחות שגרתיות שאנשי הצפון אולי יאהבו, אך לא יהיה בהם האומץ לקחת אותם אל הבית הפרטי שלהם. אלו החלטות שגם ישפיעו מאוד על המחיר, כיוון שעבודה עם חומרים כמו בטון, שנחשבת כבר כמעט סטנדרט במרכז, בצפון תהיה פחות נפוצה ולכן גם תעלה יותר".

גם בחלוקה הפנימית של בתים אלו, הוא מוסיף, נראה שוני. "אלו בתים שתהיה בהם פינת עבודה מושקעת מאוד, והיא תקבל משנה עדיפות בדיוק כמו מטבח וחדר שינה. הביקוש הוא לפינת עבודה גדולה, מעוררת השראה, שמצד אחד תהיה אינטימית ושקטה אך מהצד השני תקבל את כל יתרונות המגרש, של טבע, אור ואויר מהסיבה הפשוטה ששם מבלים בעלי הבית את רוב היום. חדר נוסף שנמצא בבתים אלו הוא חדר אירוח גדול ונפרד מהבית למשפחה וחברים שמגיעים מהמרכז. החדר לרוב יכלול מרפסת אינטימית שאינה מחוברת לבית ומשם תהיה גם כניסה נפרדת, חדר שינה, מטבחון קטן וחדר אמבטיה. מכיוון שמרבית המשפחות והחברים עדיין נמצאים במרכז, חשוב לדיירים בבתים האלו לבנות חדר אירוח נוח לסופ"ש וחופשות. בנוסף, יינתן גם דגש על מרפסת בחדר ההורים, כזו שתפנה לנוף ותעצים ותזכיר מדי יום את הסיבה בגינה עברו מהמרכז אל הצפון" .

אדריכל ינון בן דוד. סקוריה,
הרבה יותר אפשרויות. אדריכלות ינון בן דוד/סקוריה

אז מה השורה התחתונה? "בסופו של יום", מסכם בן דוד", יכול להיות שתשלמו את אותו הכסף שהייתם משלמים במרכז לבניית בית, אך השטח יהיה יותר גדול והאפשרויות יותר גדולות".

יאללה, אנחנו מתחילים לארוז.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully