וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורין גדעון לא לבד: חדר בלי חלון הוא מוקש נדל"ני. איך מתגברים עליו?

18.10.2021 / 9:31

יש דירות עם חללים ללא חלון. נשמע מורכב, מחניק, לא נעים ובעיקר בעייתי כשאתם מנסים למכור את הנכס. אז איך מתגברים על המכשול?

"מגיעים לדירה, בדרך כלל יד שנייה. היא ישנה, בעלת כמה עשרות מטרים בודדים, והתכנון כה מסורבל ובעייתי, שמגלים שבחדר כזה או אחר אין חלון. תארו לעצמכם מטבח ללא חלון עם ריחות בישול שמתפוגגים בתוך הסלון, או חדר שינה ללא חלון? ומה לגבי חדר רחצה שגורם לרטיבות ועובש? הרי זה עלול לפגוע משמעותית באיכות חיים של הדיירים, וכמובן גם בנכס עצמו".

את הסיטואציה הזאת מציגה מעצבת הפנים ברברה ברזין, בעלת בית ספר לעיצוב פנים. אנשים רבים שרוכשים דירות עושים את ההתאמות - שוברים קירות, משנים חללים. אבל יש כאלה שמעדיפים להימנע מכאב הראש, ואז המצב סבוך יותר מהצד של המוכר. אז מה עושים כדי שהדירה תקבל רושם יותר חיובי?

מעצבת עדי ברגמן בוגרת בית הספר של ברברה ברזין. עמית גושר,
כך עושים זאת נכון. מעצבת עדי ברגמן מבית הספר לעיצוב פנים של ברברה ברזין/עמית גושר

"כאשר מדובר בחלל גדול, כמעין לופט, אפשר ליצור חדר בתוך אותו חלל. החדר בעצם מתפקד כמו אקווריום, עם ויטרינות זכוכית שדרכן בוקע אור יום מבחוץ ווילונות סביב אותו חדר שיוצרים פרטיות והפרדה בין החלל הגדול לבין החדר", מסבירה ברזין, "בחדרים פנימיים בהם אין אפשרות למקם חלון, העיצוב הוא הפתרון לבעיה. עיצוב נכון יכול למזער את הנזק. לדוגמא - תאורה שמדמה אור יום, מיעוט רהיטים, ועיצוב מינימליסטי שיסייע לתחושת המרחב".

עיצוב מאור אסולין, באדיבות מטבחי זיו. ג'אנן חלבי,
ונטה נכונה פותרת בעיות. עיצוב מאור אסולין, באדיבות מטבחי זיו/ג'אנן חלבי

גיא נתן, סמנכ"ל השיווק במטבחי זיו, מסביר: "גם כאן, חשוב לתת כמה שיותר מקום למטבח ללא חלון, גם אם המשמעות היא שבירת קירות כדי להגדיל את החלל וליצור תחושת מרחב. תשקיעו בוונטה איכותית שתסייע עם הניחוחות של הבישולים. גם כאן בחרו במטבח מינימליסטי, בצבעוניות בהירה כדי ליצור אווריריות ולא עומס בעיניים, ובטח ובטח לא עומס בחלל שגם ככה לא אידיאלי".

באדיבות משטחי למינם. יחצ,
אוורור בכל מקום. באדיבות משטחי למינם/יחצ

"גם בחלל הרחצה נדרש טיפול משמעותי עם אוורור איכותי ומספק. יש צורך בהתקנת ונטה גדולה ואיכותית, כדי שתיווצר סירקולציה בחלל, ולא ייווצר עובש. אם חדר הרחצה בקומה העליונה - גם חלון עליון יעשה את העבודה וכאן עדיף לבחור במנגנון חשמלי לנוחות המשתמש", מסבירה ברזין, "אין ספק שחדר ללא חלון עשוי לפגוע בערך הנכס. כאשר משקיע רוצה לקנות נכס, חדר ללא חלון יפגע בפופולריות של הנכס וכתוצאה יפגע במחיר. גם דייר שרוצה להשכיר נכס, יחשוב פעמיים האם ברצונו לישון, לבשל או להתקלח בחדר ללא חלון. חשוב כן להציג פתרונות באותה דירה, לא רק להציע את הפתרון לדייר או למשקיע הפוטנציאלי, אלא ליישם את הפתרונות בהקדם".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully