וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכרים את הדירה והקונים לא ממש באים? זה המושג שאתם חייבים להכיר

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 8:51

החלטתם שהגיע הזמן למכור את הנכס, אבל הקונים הפוטנציאליים לא ממהרים? סביר להניח שמתיחת פנים ייעודית למכירה תזרז את המכירה ותמקסם את הרווח. כך תעשו את זה נכון - במינימום השקעה וזמן

החלטתם להתקדם, להשתדרג, ולעבור לדירה מרווחת יותר. תרחיש נוסף - הילדים עזבו את הקן וזה הזמן לעבור לעיר הגדולה. תרחיש נוסף - קיבלתם דירה בירושה והגיע הזמן למכור. תרחיש זו או אחר ייאלץ אתכם למכור את הנכס הנוכחי. כבר כמה חודשים שהדירה נמצאת "על המדף". פרסמתם בכל האתרים הרלוונטיים. המתווך מגיע עם קונים, אבל משהו שם מתעכב. סביר להניח שעם קצת השקעה וחשיבה מחוץ לקופסא, משימת המכירה תהפוך לפשוטה יותר. לא תרוקן את קופת החיסכון ועל הדרך תאפשר לכם לצאת לדרך חדשה.

עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
לא כל דירה חייבת להיראות ככה, אבל עדיין - צריך לשמור על סטנדרט. עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

לא מדובר בשיפוץ

בתים שעברו Home Staging נמכרו בתקופות קצרות ובסכומים גבוהים יותר ממה שצפו בעלי הנכסים. מומחים בענף מסבירים כי נתונים סטטיסטים מרחבי העולם מוכיחים כי בהשקעה של כ-3 אחוזים מערך הנכס, ניתן לעלות את מחירו ב-7-10 אחוזים ואף למכור אותו מהר יותר

"רגע לפני שנכנסים ללחץ, חשוב להבהיר- לא מדובר בשיפוץ אלא ב-Home Staging, תופעה רווחת בעולם, בעיקר בארה"ב, קנדה ואירופה שהולכת וצוברת תאוצה גם כאן בישראל", מסבירה מעצבת הפנים אודליה ברזילי, "בעזרתה, תהליך מכירת הנכס עתיד להיות קל יותר ואף להעלות את ערכו. כאשר מדובר בדירה/בית, עוד כמה אחוזים או אפילו חצאי אחוז, משמעותם הרבה מאוד כסף".

מתיחת פנים לבית במסגרת Home Staging, מאפשרת להדגיש ולהאיר את היתרונות הבולטים של הנכס ולטפל ולהצניע את החולשות שלו שבגינם בדרך כלל נופלת המכירה. "לא מדובר על תהליך ארוך כמו בעיצוב פנים רגיל, אלא בשידרוג שיהפוך את הבית לסוג של קונצנזוס ויקלע לטעמם של מגוון רחב יותר של קונים פוטנציאליים", מסבירה ברזילי", לדוגמא, בית שהוא בעל אופי מאוד כפרי - ייקלע למטרה של קהל מצומצם ביותר, וקונים מהשורה, שאינם מתחברים לעיצוב כפרי, עשויים גם לא להבין את הפוטנציאל של הנכס, והפיכתו בקלות לסגנון האהוב עליהם. בתים שעברו Home Staging נמכרו בתקופות קצרות ובסכומים גבוהים יותר ממה שצפו בעלי הנכסים. מומחים בענף מסבירים כי נתונים סטטיסטים מרחבי העולם מוכיחים כי בהשקעה של כ-3 אחוזים מערך הנכס, ניתן לעלות את מחירו ב-7-10 אחוזים ואף למכור אותו מהר יותר.

"אחוז ניכר ממוכרי הבתים אינם מזהים את הפוטנציאל שקיים בנכס ורגע לפני המכירה לא רוצים להיקלע להוצאות נוספות. כאן עבודת Home Staging עתידה להופך את הבית המבולגן והמיושן לבית חמים ופרקטי, כזה שיתאים למתעניינים, ובשורה התחתונה יעלה את מחירו", מוסיפה ברזילי, "הרי יש אנשים שאוהבים עיצוב קלאסי, אחרים מעדיפים סגנון רטרו, מודרני, כפרי , אקלקטי ועוד, ולכן חשוב למצוא קו מגשר שפונה לקהל הרחב".

אריאלה עזריה ברקוביץ. אלעד גונן,
שטיח יכול לעזור במקרה של רצפה חדשה אבל גם עם רצפה רעועה. עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ/אלעד גונן

"חשוב לזכור", מסבירה מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ, "כי הרושם הראשוני של הרוכש הפוטנציאלי נוצר בדקות הראשונות של ביקורו בנכס. אומנם לכולנו יש מסגרת תקציב ידועה מראש, אותו קונה יבחר בבית בו הוא הרגיש הכי טוב". עוד מציעה ברקוביץ "בית למכירה חשוב שיהיה כמה שיותר מינימליסטי, כמה שיותר נקי , כדי שהוא ידמיין את עצמו בה בעתיד. שווה לשדרג את הקיים כדי להסתיר באלגנטיות או לטשטש את מה שאנו פחות רוצים להבליט, לדוגמא - חלונות רעועים באמצעות וילונות, רצפה ישנה באמצעות שטיחים, ספה באמצעות כריות וכו', כמובן לדאוג שהנכס יהיה מסודר ומאורגן. כל זה תהליך קצר ולאו דווקא יקר במיוחד".

המלצות ל-HOME STAGING / אריאלה עזריה ברקוביץ

  • להפוך את הכניסה למזמינה וביתית. צבעו את דלת הכניסה לבית וצרו תבליטים וטקסטורות שונות. דלתות עץ ניתן לכסות בצבע חדש ומבריק למראה המתוחכם או בצבעי מט לייצירת מראה כפרי.
  • זמן להיפטר מפריטים ישנים: עשו סיבוב בבית, אתרו פריטים שתופסים מקום מיותר. זכרו, Less is more.
  • הצניעו פרטים אישיים - השקיעו בניקיון יסודי של הבית ובזמן שאנשים מגיעים לראות את הדירה, עזרו להם להרגיש שהיא שלהם על ידי הרחקת חפצים אישיים או החלפת תמונות משפחתיות בתמונות נטרליות ואופנתיות.
  • צביעת הקירות עתידה לשדרג את החלל בתקציב נמוך יחסית. ניתן לצבוע קיר אחד או שניים. בהשקעה כספית נמוכה שלבו שני גוונים או את הצבע הלבן וגוון חזק יותר אחר, על מנת לשוות לחדר מראה מעוצב ושיקי. באותה מידה ניתן להדגיש ולהבליט קיר אחד, קורה, קיר חוצה, נישה, קיר מעוגל או משקופים.
  • תאורה יכולה להשפיע על מצב הרוח והיא תורמת ליצירת תחושה במרחב. עשו שימוש בגופי תאורה בקווים נקיים ולא על פי טעמכם האישי.
  • פזרו מספר מראות בבית שיעניקו אשלייה של גודל ומרחב בחדרים.
  • מומלץ לרפד את הספה הישנה בריפוד אופנתי, אך ניתן לשדרג ספה קיימת בעזרת כריות אופנתיות ולא יקרות. קחו השראה מצבע הקירות או הרצפה. עדכנו את מראה החלונות על ידי תליית וילון בהדפס מעניין.
  • נקו את השיש מאביזרים מיותרים ובמידה וקיימים מדפים פתוחים לדאוג לנקיונם ולאבזר אותם בכלי הגשה בהירים שייצרו תחושה אוורירית ומודרנית.
  • סדרו את הארון בשירותים ובמקלחת. סדרו את החפצים האישיים במגשים קטנים או סלסלות, סדרו סט מגבות תואמות.
  • רעננו את חדר השינה: ניתן לשדרג את חדר השינה על ידי יצירת לוחות MDF לגב מיטה וציפויי בד שיתאים לכיסוי המיטה והכריות.
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully