וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלקין: "הגיע הזמן להסדרת השיפוצים בחקיקה"

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 15:16

שר הבינוי והשיכון התייחס בכנס התאחדות קבלני השיפוצים לענף: "ההתאחדות הוכיחה את היכולות שלה במניעת תופעות שליליות בענף". השר סער: "יש לטפל בתופעת הפרוטקשן"

בכנס לציון 20 שנה להקמת התאחדות קבלני השיפוצים שנערך בסופ"ש האחרון, בהובלתו של ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, במלון דניאל ים המלח, התארחו סגן ראש הממשלה, שר המשפטים גדעון סער, שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, רשם הקבלנים עו"ד אילן אליהו, מנכ"לית התאחדות קבלני השיפוצים עו"ד נטלי שמעון ויינשטיין ואורחים נוספים מתחום הבנייה, המלאכה, הבטיחות ועוד. כן הרצו פיני גרשון, לינור אברג'יל וערכו הופעות הפרויקט של רביבו ואמן החושים נמרוד הראל.

יור התאחדות קבלני השיפוצים ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין. יחצ,
להיאבק בחאפרים. ערן סיב והשר אלקין/יחצ

את הכנס פתח סיב: "קבלן שיפוצים לא יהיה יותר חאפר במדינת ישראל. אנחנו 20 שנה נאבקים למיסוד הענף והיום יותר מתמיד אפשר להגיד שקבלנים יותר מקצוענים, בעלי תעודות והכשרות רשומות ואפילו הלקוחות שלנו כבר מודעים ומכירים את הנושא ודורשים תעודות מקבלני השיפוצים. נמשיך להיאבק למען קבלני השיפוצים וכבר השנה אנחנו מתכננים להוסיף עוד מבחנים לקבלנים והכשרות במסגרת בית ספר למקצועות בנייה ושיפוצים".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג פתח את הכנס בברכה מוקלטת: "אני זוכר עוד מתקופתי כשר השיכון והבינוי ועוד לפני זה כחבר כנסת איך התאגדתם והתכנסתם כארגון כדי להפוך את המקצוע למקצוע מוסדר. המאבק שלכם הוא דוגמה לאיך לנהל מאבק ציבורי תוך כדי רעיונות ויוזמות מעשיות ומקדמות לא רק את הענף כולו אלא את כל תרבות הדיור בישראל.אני מברך את יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב וקבלני השיפוצים בהמשך עבודה מקצועית, אחראית ובטוחה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער, שוחח עם קבלני השיפוצים על תופעת הפרוטקשן באתרי בנייה ושיפוצים:"צריך לעשות משהו ענק. משהו גדול, ארגוני הפשיעה זה מבחינתי כמו צבאות אויב בתוך המדינה.תראו מה קרה למדינות מסוימות שהתעוררו באיחור. ותראו לאן הגיעו קרטלי הסמים בקולומביה, כמו הסדרות על פבלו אסקובר. זה הגיע למצב שהוא נקט בטרור נגד פוליטיקאים והוא צבר כזו עוצמה שהוא חדר את כל המערכות, המדינה בסוף הצליחה למגר אותו אבל זה עלה במחירים מאוד כבדים. מי שהוא תושב הנגב או הגליל הוא מרגיש את זה יותר חזק מאחרים, בסופו של דבר זה יזלוג לכל מקום אם לא נטפל בזה".

שר המשפטים גדעון סער. יחצ,
לטפל לפני שלא נוכל. השר סער/יחצ

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, התייחס בפתח דבריו בכנס להסדרת ענף השיפוצים: "משרד השיכון והבינוי יחד עם התאחדות קבלני השפיוצים חושבים שהגיע הזמן להסדרה בחקיקה. אנחנו נעבוד על זה ביחד כדי שזה יקרה. ההתאחדות הוכיחה את היכולות שלה במניעת תופעות שליליות בענף, אני קורא להתאחדות ולעוסקים במלאכה יחד עם משרדי - בואו נסדיר ביחד כבר בקדנציה הנוכחית את הענף".

עוד הוסיף אלקין והתייחס לשיווקי הדירות ולשיא חדש של למעלה מעשור בתחום: "לפי הקצב של החודשים האחרונים, אנחנו הולכים השנה לכמות שיא שלא נראתה מזה יותר מעשור. אפילו משנת השיר של כחלון. אנחנו צפויים לעבור את רף ה-70 אלף דירות משווקות. אנחנו שמנו לעצמנו יעד השנה לעבור את שנת השיא של כחלון ואנחנו גם נעשה את זה. אנחנו הולכים להציף את השוק והמשמעות היא שבעוד שנה-שנתיים יהיו התחלות שיא בבניה". בסיום דבריו התייחס לזוגות הצעירים: "אני מבין משפחות צעירות שלא יכולות לחכות שנה שנתיים, לכן אישרנו שיווקי הדירות שיצאו כבר עכשיו במסגרת תכנית מחיר מטרה, בפועל זה אומר שזוג צעיר יחסוך בין 400-500 אלף שקל. המדינה מוותרת על הכנסות מהקרקע כדי שהזוג הצעיר יקבל הנחה.

רשם הקבלנים עו"ד אילן אליהו בירך את ההתאחדות ופועלה ואף הוסיף: "הדרישה לרישום בענף 100 זו רעה חולה, אני אומר כל הזמן קבלן בניין יודע לשפץ, אבל הוא לא קבלן שיפוצים. קבלן שיפוצים מנוסה יותר ומקצועי יותר בתחום השיפוצים, אפשר להגיד גם שזה לא הוגן להעסיק קבלני בניין בעבודות שיפוצים". כמו כן הוסיף הרשם ואמר: "אנחנו מתכננים יחד עם התאחדות קבלני השיפוצים מתווה חדש בנוגע לאכיפה וסנקציות נגד החאפרים בתחום".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully