וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת הבניין בחולון: ביטוח ישיר תממן במשך שנה שכ"ד ללקוחותיה

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 10:51

התשלום יינתן עד למיצוי הבדיקות וההבנה אם מדובר באירוע ביטוחי. גם אם לא יוכר כאירוע ביטוחי - המבוטחים לא יצטרכו להשיב את הסכומים שקיבלו. החברה העניקה ללקוחות מקדמה של 10,000 שקל 24 שעות לאחר הקריסה

ביטוח ישיר הודיעה היום (ראשון) כי תממן שכר דירה לשנה לבעלי הדירות המתגוררים בבניין שקרס בחולון. זאת, עד למיצוי הבדיקות וההבנה האם מדובר באירוע ביטוחי. יצוין כי גם אם לא יוכר כאירוע ביטוחי , המבוטחים לא יצטרכו להשיב את הסכומים שקיבלו. החברה כבר העניקה למבוטחיה שהתגוררו בבניין שקרס, סך של 10,000 שקל להתארגנות ראשונית, זאת לאחר 24 שעות מיום שקרס הבניין. כעת מגדילה החברה את הסכום לסך של שנת שכירות, לפי הערכת שמאי וללא התחייבות מצד הלקוחות. העברת הכסף תתבצע ללא בירוקרטיה ותושלם עוד השבוע.

זירת קריסת בניין שפונה מדייריו, רחוב סרלין חולון, 13 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
צעד קטן לדיירים. הבניין שקרס בחולון/ראובן קסטרו

מנכ"ל ביטוח ישיר, קובי הבר, אמר כי החברה דאגה ללקוחותיה מיד עם קריסת הבניין, והיא תמשיך ללוות אותם. לדבריו: "מיד עם הקריסה מחלקת התביעות שלנו העבירה ללקוחות סך של 10,000 שקל להתארגנות ראשונה של הלקוחות, וזאת עוד בטרם נקבע אם הפוליסות שבידיהם מכסות את המקרה. מרגע שנוכחנו לדעת שהבדיקה תארך זמן, ולצד בדיקה המפקח על הביטוח, החלטנו להעניק ללקוחות שכר דירה של שנה, עד למיצוי הבדיקות וההבנה האם מדובר באירוע ביטוחי".

כזכור, הסוגיה האם מדובר באירוע ביטוחי עדיין טעונת בירור. לטענת חברות הביטוח, נכון להיום עדיין לא ברור על מי חלה האחריות במקרה שהבניין שלכם קרס וייתכן שבכלל מדובר בפיצוי שאמור להגיע דרך מס רכוש, אם בכלל. דיונים נרחבים נערכים בנושא, וההחלטה הסופית צפויה ליפול בימים הקרובים. פנינו לחברות ביטוח נוספות שלא ששו להתראיין. בכיר באחת החברות המובילות אמר לנו כי אין פה חד משמעיות. "הכול תלוי בסיבת הקריסה. חברות הביטוח לא יכסו בלאי. אם מתברר שהמבנה קרס כתוצאה מהתיישנות, הביטוח לא חל עליו".

ממשרד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בראשותו של ד"ר משה ברקת, נמסר: "רשות שוק ההון פועלת מול חברות הביטוח על מנת שהמבוטחים יוכלו לממש את זכויותיהם ככלל, ובפרט בהתמוטטות הבניין בחולון". גורם במשרד האוצר אמר: "לא ניתן לחברות הביטוח לעשות מה שהן רוצות. במקרה של ספק נדאג שהספק יילך עם המבוטח". במשרד הפצירו בכל בעל דירה לעשות ביטוח, על מנת שיגן עליהם במקרים דומים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully