וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מד הלהבות בבירה שוב עולה: החרדים נגד הקמת מלון ענק בכניסה לעיר; הסיבה: קרוב לשכונה חרדית

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 8:28

ועדת המשנה לתכנון ובניה של עיריית ירושלים מתנגדת להקמת מלון בן 30 קומות בכניסה לעיר - מאחר והוא קרוב לרוממה החרדית. הנימוק הרשמי: "תוספת המגורים אינה תואמת לשכונה". היזם זועם: "מאבק מהותי על אופי העיר והגבולות של העיר"

ועדת המשנה לתכנון ובניה של עיריית ירושלים מתנגדת להקמת מלון בן 30 קומות בכניסה לעיר - מאחר והוא קרוב לשכונת רוממה החרדית. "תוספת המגורים אינה תואמת לשכונה בה נמצא הפרויקט - שכונת רוממה ולכן אינה מתאימה לשכונה בבינוי כפי שמוצע", נכתב בהחלטת הועדה.

מדובר על פרויקט מצפה שלמה, שאמור לקום על מגרש בשטח של 3.2 בין רחוב יפו לרחוב רוממה, צמוד לתחנה המרכזית ותחנת הרכבת. האזור שמול המגרש עובר בשנים האחרונים מהפכה תכנונית כחלק מהקמת רובע הכניסה לעיר, שיכלול 14 מגדלי מסחר ומלונאות, והרחבת בנייני האומה. לפי התכנית של היזמים, הבניין יכלול 30 קומות, וישלב בין מלונאות למגורים, עם בריכה על הגג.

הועדה המחוזית אישרה במאי 2020 את התכנית, אך ללא מגורים, ובשבוע שעבר דנה ועדת המשנה בהתנגדויות לתכנית. לוועדה הוגשו התנגדויות מטעם תושבים חרדים שטענו בין היתר כי הקמת מלון בפאתי שכונת רוממה ההיסטורית, לא תואם את האופי החרדי של השכונה. התנגדויות נוספות היו נגד הקמת מגדל כל כך גבוה, וחברי המועצה החרדים המליצו לקבל את ההתנגדויות והצביעו נגד אישור התכנית. יש לציין כי המלון ממוקם על ציר הרכבת הקלה, שהתב"ע מאשרת לבנות מגדלים לאורכה.

מלון בירושלים. יח"צ,
המלון המתוכנן במצפה שלמה. הדמיה/יח"צ
"לא יעלה על הדעת שבעיר המשוועת למקומות עבודה ונמצאת באשכול סוציו אקונימי 3, יבטלו פרויקטים תעסוקתיים חשובים. הקמת בית מלון גדול במיקום מדהים עם נגישות לרכבת הקלה והמהירה לנתבג, לצד רובע הכניסה לעיר היא קריטית"

"אני קניתי את המגרש לפני 15 שנה" אומר אברהם גבאי, היזם שעומד מאחורי הפרויקט "אין כאן מחלוקת תכנונית, כי עברתי את כל הועדות. יש פה מאבק מהותי על אופי העיר והגבולות של העיר. מבחינת החרדים הקיצונים - כל מה שמצפון לרחוב יפו - הוא שכונת מגורים חרדית, והם נגד המלון. אבל זה מיקום מעולה למלון, קרוב לכניסה לעיר, לכל אמצעי התחבורה- הרכבת, הרכבת הקלה, אוטובוסים". גבאי הגיש התנגדות להחלטת הועדה המחוזית מאחר והיא פסלה את המגורים במקום והתירה רק את המלונאות- מה שיפגע בכדאיות הכלכלית של הפרויקט. חבר המועצה יוחנן ויצמן מיהדות התורה דורש להפוך את כל המתחם למגורים בלבד. "זה אזור מגורים, למה לתקוע שם מלון?" אומר ויצמן.

חבר הועדה עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, הצביע בעד אישור התכנית וכועס על הכניעה לגורמים חרדים "לא יעלה על הדעת שבעיר המשוועת למקומות עבודה ונמצאת באשכול סוציו אקונימי 3, יבטלו פרויקטים תעסוקתיים חשובים. הקמת בית מלון גדול במיקום מדהים עם נגישות לרכבת הקלה והמהירה לנתבג, לצד רובע הכניסה לעיר היא קריטית. ליאון הרכיב קואליציה שלא יודעת לייצר פיתוח כלכלי ומקומות עבודה ומסכנת את העתיד של ירושלים".

מלון בירושלים. יח"צ,
מיקום המלון בכניסה לעיר. צילום אוויר/יח"צ

אך יו"ר הועדה אליעזר ראוכברגר דוחה את הטענות על לחצים חרדים "לא מתאים לשים מלון במקום הזה מבחינה מקצועית, וגם מהנדס העיר התנגד לתכנית ואנחנו הצבענו בהתאם להמלצתו. הרחוב שמוביל למלון הוא רחוב צר שלא מתאים למלון. במקרה זה גם אזור חרדי, אני לא אומר שלא, אבל השיקול הוא מקצועי נטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully