וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מדקורציה: הזווית הנדל"נית של מעצבי הפנים

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 18:18

מעצב פנים טוב הוא כזה שיוכל להוביל אתכם בבטחה אל החלום הנדלנ"י הבא שלכם, לעצב לכם את הבית בצורה פונקציונאלית, לבדוק שהדירה תתאים לשכירות או כדי למכור במהירות את הדירה שברשותכם. כיצד תדעו אם אתם מתאימים למקצוע?

עיצוב פנים הפך למקצוע מבוקש ויוקרתי, ולהבדיל ממה שרבים חושבים, הוא לא מתמקד רק באסתטיקה או בהלבשת החלל. הסטיילינג הוא רק נדבך קטן מהתחום הרחב.

מעצבת הפנים ובעלת בית הספר הגבוה ללימודי עיצוב פנים ברברה ברזין מסבירה: "תחום זה מתעמק, בראש ובראשונה, בבני האדם וכיצד הם מתנהלים בחלל, כך שמעצב טוב ידע לתכנן חלל פונקציונאלי לפי מידות מדויקות וצרכי הלקוח, יודע לשלוט בתהליך כולו, החל מרמת התכנון, דרך תוכניות עבודה, תפירת תוכניות טכניות כמו מיזוג אוויר, חשמל, תאורה ועוד, וכלה בבחירת הכריות על הספה. בית מעוצב הוא גם כזה שבנוי לתחזוקה שוטפת ושפויה וכמובן אחד שעומד בתקציב ובפרוגרמה".

ברברה ברזין. תומר בלילתי,
יש צדדים זוהרים לצד כאלה שפחות. בית בעיצוב ברברה ברזין/תומר בלילתי

תהליך תכנון הבית הוא ארוך ומורכב, שכלולים בו עליות ומורדות. מקצוע עם שעות ארוכות וחשיבה שרודפת אחרייך גם בחלומות. מעצב טוב יידע לכוון אתכם בכל השלבים של רכישות הדירה, גם אם מדובר בדירת יד שנייה, בה יש לבחון את הפוטנציאל הנתון, את האינסטלציה, החשמל, העלות של השיפוץ והיקפו. מעצב טוב גם יידע לבחון את הרחוב בשעות שונות במהלך היום, לבדוק את השכנים, הסביבה ואת מבני הציבור. בבחינת דירת קבלן חדשה, יוכל המעצב לכוון אתכם לשינויים הכרחיים במעמד הבניה ואת אלו שתוכלו לעשות לאחר מכן בעלות מופחתת עם בעלי המקצוע שלכם, יוכל לעזור לכם לבדוק האם הדירה מאורגנת ומסודרת נכון כזו שתוכל להיות עם פוטנציאל להשקעה עתידית.

במקרים של צורך בשיפוץ, ואפילו רק קוסמטי, לקראת מכירת דירה, תפקיד מעצב הפנים הוא להמליץ לכם על השינויים הנדרשים כדי להעלות את ערך הדירה. האם השיפוץ במטבח הוא הדחוף ביותר? ומה לגבי חדרי האמבטיה? בנוסף, גם דירות להשכרה צריכות לעבור שיפוץ כדי שיושכרו במהרה ובסכום גבוה יותר.

עיצוב פנים שלומית גליקס, בוגרת ברברה ברזין. איתי בנית,
ללמוד את כל הרזולוציות. עיצוב פנים שלומית גליקס, בוגרת ברברה ברזין/איתי בנית
מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
כשהלקוח מתקשר להגיד ש"זה הבית שהוא רצה", אתם יודעים שעשיתם את העבודה שלכם. עיצוב פנים של אודליה ברזילי/עינת דקל

"חשוב להבין עם המשכירים כמה כסף הם רוצים להשקיע בשיפוץ ותוך כמה זמן הם רוצים להחזיר את ההשקעה שלהם. חשוב גם להבין מיהו קהל היעד שלהם - זוגות מבוגרים או משפחות ברוכות ילדים? כל אלו ישפיעו על הסכום ועל זמן החזר ההשקעה. מעצב פנים טוב יוכל לתת לתת לכם את כל הכיוונים ולעזור לכם להגיע להחלטה החשובה בחייכם".

בבואכם לבחור מקום לימודים, חשוב שתבחנו מי ילמד אתכם גם את הפרקטיקה של המקצוע. בדקו איזה בית ספר יגיע אתכם לרזולוציות הכי קטנות, שאמנם נראות לפעמים זניחות אבל הם יהיו המפתח שלכם להצלחה והשתלבות מהירה. למשל, סדנאות בנושאים רבים, המכינים את הסטודנט אל היציאה החוצה כמו איך לנסח ווצאפ ללקוח פוטנציאלי, כיצד לפתח שיחה עם השכנה במעלית שבדיוק רוצה לשפץ, איך לכתוב הצעת מחיר ולתמחר את העבודה שלכם, מפתח להתמודדות עם לקוח שלא משלם בזמן, זיהוי עבודה ששווה לקחת, מהם החודשים המתים במקצוע. וכן אפילו התמודדות עם הטרדה מינית.

ברברה ברזין. חיים אפריאט,
ללמד גם איך לכתוב ווטסאפ ואיך להתמודד עם הטרדה מינית. ברברה ברזין (במרכז) עם תלמידותיה/חיים אפריאט

"עיצוב פנים נראה זוהר מבחוץ, אבל העבודה היומיומית היא קשה ותובענית. אם לא תגיעו מוכנים ומשופשפים, לא תוכלו לבלוט ולייחד את עצמכם מעל השאר. כל המידע שתיחשפו אליו, החל מתכנון של פרוייקטים כבר בשלב הסטאז', דרך סטיילינג וכלה באיך לצלם צילומי תדמית ואיך לכתוב ווצאפ ללקוח, הם אלו שיביאו אתכם לבלוט ולהצליח בחוץ".

"עיצוב פנים הוא מקצוע שאם אתה לא אוהב מעמקי נשמתך, אין לך מה לחפש בו בכלל. כדי להיות טוב, מוצלח ובולט מעל כולם חשוב שהעיצוב והאסתטיקה יבערו מנשמתך", מוסיפה מעצבת הפנים אודליה ברזילי, "צריך להתרגש ולאהוב גם את כל הרגעים הפחות יפים, כמו הפתעות תוך כדי תנועה בשיפוצים, גילו של עמוד או לגלות שלא ביצעו בדיוק את בקשותיכם. זאת, יחד עם שיחות טלפון מלקוחות שמודים על הבתים שעיצבתם עבורם וכמובן השיחה האולטימטיבית - הבית הזה הוא 'בדיוק' אנחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully