וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין אדם למקום: העסקאות שלא עשיתם השנה, ואתם יכולים רק להצטער על זה

וואלה! נדל"ן

15.9.2021 / 10:10

זו הייתה שנה בה מחירי הדירות שברו שיאים, אבל אפילו בתוך השוק המבעבע הזה היו כמה רכישות שהצליחו להפתיע ולעורר קנאה | ביקשנו מסוכנות התיווך אנגלו סכסון למצוא לנו את העסקאות הבולטות של השנה, וגם עסקה אחת שחבל שלא נעשתה

זו הייתה שנה בה מחירי הדירות שברו שיאים וניפצו תקרות זכוכית חדשות, אבל גם בתוך השוק המבעבע הזה היו כמה עסקאות נדל"ניות שבכל זאת הצליחו להפתיע ולעורר קנאה. ביקשנו מסוכנות התיווך אנגלו סכסון למצוא לנו את העסקאות הבולטות של השנה בכל רחבי הארץ - עבור הרוכשים (אבל גם עבור המוכרים), וגם עסקה אחת שחבל שלא נעשתה.

לוד: הרוכשת הצעירה שהכפילה בשנה את ערך הדירה

"המשקיעה עשתה עסקה מצוינת, היא השקיעה הון עצמי של 300 אלף שקל וערך הדירה עלה בכ-200 אלף שקל בתוך שנה. היא כמעט הכפילה את ההשקעה שלה"

בספטמבר 2020 בחורה צעירה רכשה דירת 4 חדרים ברחוב דקר בשכונת גני יער בלוד. מדובר בדירת 4 חדרים בשטח 105 מ"ר, בקומה שביעית עם שתי מעליות ומרפסת שנרכשה תמורת 1.215 מיליון שקל. זו אומנם הדירה הראשונה שקנתה אותה בחורה, אך מדובר בדירה שנרכשה למטרות השקעה ואותה בחורה אינה מתכונות לגור בה.

שנה לפני כן, ניסו המוכרים למכור אותה וקיבלו הצעה גבוהה יותר של 1.43 מיליון שקל אבל בסופו של דבר הם העדיפו לא למכור ולחכות.

למה העסקה כל כך מוצלחת?

שבי שניאורסון, זכיינית אנגלו סכסון לוד: "המשקיעה עשתה עסקה מצוינת, היא השקיעה הון עצמי של 300 אלף שקל וערך הדירה עלה בכ-200 אלף שקל בתוך שנה. היא כמעט הכפילה את ההשקעה שלה. היא משכירה את הדירה בכ-4,200 שקל בחודש ובעוד שנה או שנתיים היא תמכור את הדירה ותעשה עסקת השקעה נוספת.

"גם המוכרים לא יצאו נפסדים בשום צורה. הם רצו כבר לעבור לבית גדול יותר ומכרו את הדירה תמורת סכום נמוך יותר מהצעה אחרת שהם קיבלו שנה לפני כן, אבל הם עברו לבית פרטי במושב אחיסמך שרכשו תמורת 2.05 מיליון שקל וגם הערך שלו כבר עלה ל-2.5 מיליון שקל".

חדרה:

"החודש מכרתי בית קטן יותר ברחוב אפיקי מים, 200 מ"ר בנוי על מגרש קטן יותר בשטח 400 מ"ר תמורת 4.1 מיליון שקל. משמע, עליית מחיר של 700 אלף שקל בפחות משנה"

בחודש ינואר השנה נמכר בית פרטי ברחוב חבצלת השרון בשכונת עין הים בחדרה תמורת 3.35 מיליון שקל. מדובר בבית בשטח של 200 מ"ר בנוי היושב על מגרש בשטח 500 מ"ר. שכנות עין הים הינה שכונת חוף חדשה יחסית שהבנייה בה מאופיינת בבנייה רוויה ובתים צמודים קרקע בדרום מערב חדרה.

למה העסקה כל כך מוצלחת?

אושרי יעיש, זכיין אנגלו סכסון חדרה: "בזמנו המחיר היה נראה לי מוגזם מאוד, אבל מתחילת ינואר, קרה משהו בשכונה הזו והיא הפכה להיות מאוד מבוקשת. היו עליות מחירים בכל העיר אבל לא כמו בעין הים ובעלי בתים רואים את הביקושים האלה ומעלים מחירים. החודש מכרתי בית קטן יותר ברחוב אפיקי מים, 200 מ"ר בנוי על מגרש קטן יותר בשטח 400 מ"ר תמורת 4.1 מיליון שקל. משמע, עליית מחיר של 700 אלף שקל בפחות משנה. מגרשים לבנייה בשטח 400 מ"ר שנמכרו לפני שנה נמכרים עכשיו ב-2.3 מיליון שקל ויש לי רשימת המתנה".

חבצלת השרון חדרה. יח"צ,
"רשימת המתנה". הבית בשכונת עין הים, חדרה/יח"צ

אשקלון: בזכות שומר החומות

"מצב הביטחוני מוכר וידוע אבל בשעה של מבצע צבאי, תמיד יש חששות שגורמים לביטול של עסקאות, ולעיתים להורדת מחירים"

בעת מבצע שומר החומות, נמכרה בשכונת ברנע באשקלון דירת 5 חדרים בשטח 126 מ"ר + 14 מ"ר מרפסת, עם מעלית וחניה ב-1.425 מיליון שקל. עופר עמר, מנהל סניף אנגלו סכסון אשקלון מספר כי מדובר בדירה שהוצעה למכירה בתחילת השנה אבל המוכר חזר בו מההחלטה למכור בגלל נסיבות אישיות. לאחר שהצליח לפתור את הסוגיה, הוצעה הדירה למכירה שוב כי המוכרים רצו לקנות דירה זולה יותר ולצמצם את הוצאות המשכנתא. את הדירה רכש זוג שהתגורר בשפלה, כחצי שעה צפונית לאשקלון שחיפש דירה עם נוף לים וממ"ד בצד הצפוני של העיר. בשלב הראשון הדירה יועדה להשקעה ולאחר מכן ייתכן והרוכשים יעברו לגור בה.

למה העסקה כל כך מוצלחת?

עופר עמר, מנהל סניף אנגלו סכסון אשקלון: "זה שילוב של שתי נסיבות, מוכר שנאלץ למכור את הדירה על מנת לצמצמם עלויות משכנתא ומבצע שומר החומות. ככלל המצב הביטחוני מוכר וידוע אבל בשעה של מבצע צבאי, תמיד יש חששות שגורמים לביטול של עסקאות, ולעיתים להורדת מחירים. הדירה הזו יכולה להימכר היום בסביבות 1.5 מיליון שקל".

אשקלון. יח"צ,
המצב הבטחוני השפיע על המחיר. הדירה באשקלון/יח"צ

נתניה: המוכר היה לחוץ, הרוכש זכה

תושב חוץ, שרכש דירה ב-1.54 מיליון שקל בנתניה לפני התפרצות הקורונה במטרה לעלות לארץ, החליט למכור את הדירה שרכש באופן מידי. נסיבות משפחתיות הביאו אותו למכור את הדירה שרכש. מדובר בדירת 3 חדרים מרווחת בשטח של כ-90 מ"ר, עם חניה ומעלית ברחוב שלמה המלך במרכז העיר הדירה נמצאת במרחק הליכה מהים ומכיכר העצמאות והיא זקוקה לשיפוץ. הוא מכר אותה ב-1.6 מיליון שקל.

למה העסקה כל כך מוצלחת?

ענת ריזנברג זכיינית אנגלו סככון נתניה: "מוכרים לחוצים אינם שכיחים אבל ישנן עסקאות כאלה מעת לעת. עדיין לא מדובר במכירת חיסול ואין בשוק היום מחירי חיסול, אבל אם היינו ממתינים עוד כמה חודשים אפשר היה למכור אותה במחיר גבוה יותר".

נתניה. יח"צ,
רכש, והחליט למכור באופן מידי, אחרי שיפוץ. רחוב שלמה המלך בנתניה/יח"צ

חיפה: ממתינים לאקזיט

"זו השקעה שמצריכה סבלנות רבה, אבל בעוד חמש עד עשר שנים הדירה הזו תיהיה שווה כ-1.5 מיליון שקל"

בחודש אפריל נמכרה דירת 2.5 חדרים בקומה שנייה ברחוב המלך עוזיהו בשכונת נווה דוד תמורת 825 אלף שקל. מדובר בדירה ישנה ללא מעלית וחניה שנמצאת בבניין רכבת שנבנה בשנות החמישים כמו בניינים רבים בשכונה. הדירה נרכשה למטרת השקעה והיא מושכרת תמורת 2,100 שקלים בחודש.

למה העסקה כל כך מוצלחת?

ארז בנקר, זכיין אנגלו סכסון חיפה: "שכונת נווה דוד ממוקמת בקו החוף במערב חיפה במרחק הליכה מהים. בשנים עיריית חיפה הכריזה על השכונה כמחתם המיועד לפינוי בינוי ולבנייה חדשה של רבי קומות ולכן, בשנים האחרונות, היא זוכה להתעניינות רבה מצד משקיעים שמחפשים השבחה עתידית של הדירות באמצעות תוכניות של פינוי בינוי.

"יש עשרות יזמים שפועלים במתחמים שונים ויש פרויקט אחד שהתחיל להיבנות. זו השקעה לטווח הארוך שמצריכה סבלנות רבה, אבל בעוד חמש עד עשר שנים הדירה הזו תיהיה שווה כ-1.5 מיליון שקל. הבעיה שהיום יותר קשה למצוא עסקאות גאלה, המחירים בשכונה תפסו תאוצה וגם המוכרים כבר מבקשים סכומים לא הגיוניים".

חיפה. יח"צ,
"השקעה לטווח הארוך". נווה דוד בחיפה/יח"צ

חולון: לא ניצלו את החלון

"המוכר הגביל אותנו בזמן כי היה זקוק לכסף מיידית. בתוך שבועיים מצאנו קונה שהיה מוכן לשלם 1.62 מיליון שקל אבל היה זקוק לזמן כדי למכור את דירתו. המוכר לא קיבל את ההצעה וכעבור חמישה חודשים מכר את הדירה ב-1.45 מיליון שקל"

לסיכום, יש גם עסקאות שלא יצאו לאוויר העולם, וגם עליהן מותר ורצוי להתחרט: בסוף מאי נמכרה דירת 3 חדרים משופצת ויפהפיה ברחוב הנרייטה סולד בחולון תמורת 1.45 מיליון שקל. מדובר בדירת 65 מ"ר בקומה ראשונה בבניין ללא מעלית של 2 קומות, 2 דירות בקומה, שיושב על מגרש של כ-700 מ"ר. בבניין יש חנייה משותפת.

למה עסקת המכר לא כל כך מוצלחת?

נחמה קרייזלר, זכיינית ומנהלת אנגלו סכסון חולון: "אנחנו תמיד מתמחרים ללקוח את הדירה שלו בהתבסס על 20 עד 40 מכירות שבוצעו בפועל בשנתיים האחרונות בדירות דומות ובהתחשב באפשרויות השבחה, אם קיימות. בעסקה המדוברת תמחרנו את הדירה ב-1.6-1.65 מיליון שקל, בהתבסס על מכירות שבוצעו בפועל ומכירה שבצענו באותו הבנין של דירת 4 חדרים גדולה יותר ולפני שיפוץ תמורת 1.74 מיליון שקל ובהתבסס על האפשרות להרחבת הדירה ל-140 מ"ר, חתימת הסכם שיתוף בין ארבעת דיירי הבניין והצמדת חלק מהחצר לדירה.

"המוכר הגביל אותנו בזמן כי היה זקוק לכסף מיידית. בתוך שבועיים מצאנו קונה שהיה מוכן לשלם 1.62 מיליון שקל אבל היה זקוק לזמן כדי למכור את דירתו. המוכר לא קיבל את ההצעה וכעבור חמישה חודשים מכר את הדירה ב-1.45 מיליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully