וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשרטום תחזיק ב-22.5% מקומפלקס מתחם האלף בראשל"צ

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 15:58

אשטרום בשיתוף עם קבוצת הפניקס תקים עבור השותפות ב'מתחם האלף' בראשל"צ קומפלקס משרדים ומסחר, שיכלול בשלב א' כ-269,000 מ"ר בהיקף של כמיליארד שקל, הכוללים שני בניני משרדים לשימוש עצמי של קבוצת הפניקס בשטח של כ-50,000 מ"ר. אשטרום תחזיק כ-22.5% מהזכויות בפרויקט

אשטרום נכסים, שבבעלות קבוצת אשטרום, נכנסת כשותפה בפרויקט יחד עם קבוצת הפניקס ואקרו נדל"ן, ותחזיק כ-22.5% מהזכויות בפרויקט המהוות זכויות בניה לכ-80,000 מ"ר מתוך סך זכויות של כ-355,000 מ"ר, וזאת בהשקעה של כ-128 מיליון שקל.

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם קבוצת הפניקס, והמשך שיתוף הפעולה עם קבוצת אקרו נדל"ן, ורואים בו פוטנציאל לשיתופי פעולה עתידיים נוספים. הפרויקט הנוכחי מתווסף לצבר העבודות של קבוצת אשטרום, שמגיע עתה לסך של מ-7.5 מיליארד שקל, שימשיך את מגמת הצמיחה של הפעילות הקבלנית בשנים הקרובות".

נוסבאום מוסיף כי: "מתחם האלף יהיה ללא ספק, אחד המתחמים המרכזיים והחשובים ביותר באזור גוש דן רבתי, והוא מעמיק את פעילות הנדל"ן המניב של אשטרום נכסים באזור ראשון לציון-יבנה-בת ים-נס ציונה, הכוללות פרויקטים של עירוב שימושים בהיקף של כ-150,000 מ"ר של משרדים ועוד כ-500 דירות ושטחי מסחר שיוקמו יחד עם שותפים.

"פרויקט זה הינו בעל צביון מורכב וייחודי, וממחיש פעם נוספת את יתרונותיה של קבוצת אשטרום כשחקנית בעלת נסיון ויכולות מוכחות בפרויקטים משולבים מסוג זה", מסכם נוסבאום.

גיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יור' הקבוצה. ישראל הדרי,
גיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יור' הקבוצה/ישראל הדרי

שיתוף פעולה ראשון ולא אחרון

גיא פורת, מנהל הפניקס נדל"ן, הוסיף: "מתחם האלף בראשון לציון, בו בחרה הפניקס להקים את הקמפוס החדש שלה, יהפוך תוך שנים ספורות לאחד ממרכזי העסקים התוססים והמוצלחים בישראל. החבירה לקבוצה מובילה כאשטרום, לא רק כקבלן מבצע, אלא כשותפה לצד הפניקס ואקרו נדל"ן, תאפשר לנהל ולבצע את הפרויקט בצורה אופטימלית, לצד השאה והצפת ערך להפניקס ולעמיתיה. אין לי ספק ששיתוף פעולה זה יהיה ראשון, אך לא אחרון, בקידום פרויקטים נדל"ניים יזמיים בין שתי הקבוצות".

גיא פורת. ענבל מרמרי,
גיא פורת, מנהל הפניקס נדל"ן/ענבל מרמרי

128 מיליון שקל תמורת 22.5%

קבוצת אשטרום, מקבוצות הבנייה הגדולות בישראל, וחברת הבת שלה, אשטרום נכסים, מדווחות על חתימת הסכם משמעותי עם קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס ועם שותפות אקרו נדל"ן.

על פי ההסכם, תרכוש אשטרום נכסים מידי הפניקס ואקרו נדל"ן זכויות של כ-80,000 מ"ר במתחם האלף, במערב ראשון לציון, המהוות כ-22.5% מתוך כלל הזכויות, בהיקף של כ-355,000 מ"ר שבידי הפניקס ואקרו נדל"ן במתחם.

תמורת הזכויות האמורות תשלם אשטרום נכסים סכום של כ-128 מיליון שקל, ובכך תהפוך לבעלת זכויות משמעותית במתחם, הנחשב לאחד המבוקשים ביותר באזור גוש דן.

במקביל, חתמה קבוצת אשטרום עם הפניקס ואקרו נדל"ן על הסכם להקמת קומפלקס של 5 בנייני משרדים ומסחר, בשטח של כ-269,000 מ"ר (עילי ותת קרקעי) מתוך השטח האמור. במסגרת זו, יוקמו 2 בניינים בשטח כולל של כ-50,000 מ"ר לשימוש עצמי של קבוצת הפניקס, 3 בניינים נוספים בשטח של כ-129,000 מ"ר, וכן כ-90,000 מ"ר של שטחי חניה.

פרויקט מתחם האלף - אשטרום והפניקס. הדמיה משה צור אדריכלים,
פרויקט מתחם האלף - אשטרום והפניקס/הדמיה משה צור אדריכלים

למעלה מ-6 שנים לסיום הבנייה

היקף העבודות הכולל שתבצע קבוצת אשטרום בפרויקט נאמד בכמיליארד שקל.

העבודות עשויות להתבצע על פני פרק זמן של כ-66 חודשים ממועד קבלת צו התחלת העבודות בפרויקט, שצפוי להינתן עד הרבעון השני של שנת 2022. לאחר השלמת ההקמה, תחזיק אשטרום נכסים בחלק האמור מהזכויות ב-3 הבניינים שאינם בשימושה של הפניקס, ושיושכרו לשוכרים שונים.

הפרויקט מתווסף לעבודות ביצוע שהתקבלו על ידי קבוצת אשטרום בשנת 2021, ביניהם: הקמת מגדל Exchange ברמת גן; מתחם רשות השידור בירושלים; פרויקט 'אונו פארק' בקרית אונו; פרויקט איינשטיין ברמת אביב ועוד.

נכס מניב ומשמעותי לאשטרום

בתחום הנדל"ן המניב, עשוי פרויקט מתחם האלף להתווסף לנכסים משמעותיים נוספים שבבעלות אשטרום נכסים במרכז הארץ, כדוגמת: קניון בת-ים, פארק התעשייה והמשרדים ביבנה; פארק ההיי-טק בהוד השרון ועוד.

קבוצת אשטרום דיווחה בחודש שעבר על תוצאותיה הכספיות לסיכום המחצית הראשונה של שנת 2021. הקבוצה סיימה את התקופה עם הכנסות בסך של כ-2.2 מיליארד שקל, ועם רווח נקי בסך של כ-734 מיליון שקל, שכלל גם רווח של כ-500 מיליון שקל בעקבות הרכישה מחדש של הזכויות בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים על ידי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully