וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד החדש בדיור: מרחב עבודה בצמוד לדירת המגורים

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 8:53

סטארט אפ בעידן החדש של עיצוב דירות: מרחב עבודה הממוקם בצמוד לדירת המגורים - בפעם הראשונה בישראל באופן חוקי. פרויקט ראשון מסוג זה יוקם באשדוד

בימים אלו חברות הנדל"ן מאמצות קונספט חדש של מגורים - בנייה של בנייני מגורים הכוללים דירות בגדלים שונים, כאשר לכל דירה קיים משרד צמוד. פרויקט ראשון מסוג זה יוקם באשדוד. הכניסה למשרדים תהיה בדלת נפרדת מתוך הדירה, כולל אפשרות להיכנס ישירות מתוך הלובי באותה קומה. בדרך זו תהיה אפשרות ליהנות מכל העולמות - מרווחה משפחתית ומנוחות מקסימלית לצרכי העבודה. במיזם ICAPE בצרפת נבנים כבר כעת כ-1,000 מבנים בבנייה רוויה בקונספט זה, וגם באשדוד יוקם תמ"ל 1,062 באותה דרך.

משרד ביתי. יאנה דודלר,
המשרד הביתי המוכר יעבור שדרוג/יאנה דודלר
מסקרים עולה כי כאשר העבודה נעשית מהבית התפוקה עולה בצורה משמעותית, כיוון שהבית הוא בדרך כלל סביבה נוחה ונעימה לעבודה והעובדים אינם מבזבזים את זמנם בנסיעות ארוכות ומתישות

ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר, מסביר: "מגפת הקורונה שינתה את תפיסת המגורים ויצרה שינויים מהותיים בדפוסי החשיבה, דפוסי העבודה ובשילוב בין העבודה לבין הבית. כעת כבר ברור לכולם שמגבלות הקורונה, הולכות להישאר איתנו עוד הרבה מאוד זמן. לאור המציאות החדשה נדרשו מקומות העבודה השונים להמציא לעצמם שיטות חדשות, הכוללות עבודה מהבית. יש משפחות שגרות בבתים רחבי ידיים, ולכן הן מצאו את האיזון הנדרש בין המרחב המשפחתי למרחב העבודה".

מסקרים שבוצעו לאחרונה, עולה כי כאשר העבודה נעשית מהבית התפוקה עולה בצורה משמעותית, כיוון שהבית הוא בדרך כלל סביבה נוחה ונעימה לעבודה והעובדים אינם מבזבזים את זמנם בנסיעות ארוכות ומתישות. "ההתאמה לסגנון החיים החדש כוללת תנאים מיטביים לעבודה מושלמת, הכוללת חיבורי אינטרנט על פי הצורך, פעילות מחשוב באמצעות הענן ויצירת מערך עבודה שהוא מקביל לתנאים המקצועיים השוררים במשרד", מסביר שניר.

החשיבה של המתכננים משלבת הבנה כי תוואי הדרך השתנה, וכעת יש לכלול במבנה גם עירוב של שימושים שונים בקומות השונות או במבואה, כמו משרדים, חדרי ישיבות, מתחם מסחרי צמוד ועוד. המטרה היא לאפשר לנהל את החיים מנקודה אחת ללא צורך ביציאה לעתים קרובות לנקודות שונות.

העידן החדש חברת שניר. חברת שניר,
העידן החדש - זה משרד או בית? כל התשובות נכונות/חברת שניר

לדברי האדריכלית נעמי אנג'ל, ששימשה בקדנציה הקודמת כמתכננת של מחוז תל אביב, עדיין יש חומר למחשבה בנושא השילוב הזה והרבה תהיות ושאלות: עבודה עם אנשים אחרים, רשת האינטרנט והשימושים ב"ענן", שצריכים להיות ברמת אמינות משרדית ולא ביתית, השקעה בכל רחוב ורחוב, שעבור העיריות אינה מבוטלת. ומי משלם על את עלות הבניה והתחזוקה של המשרד הביתי, המועסק או המעסיק?

"המציאות תובעת צורך במשרדי חברה לעבודה משותפת מסוגים שונים ומנהלה, ואולי גם שיטת 'חדר חם'", אומרת אנג'ל, "המסקנה העיקרית היא הצורך בדירות 'צפות' במתחמי מגורים - כאלה שניתן תקופתית להצמידן כמשרד או כהגדלת דירה לדירה זו או אחרת - מעבר למודל מגורים בשכירות מחברה בעלת מתחם או בנין, או רכישת 'מנית מגורים' ולא דירה מסוימת".

הדמיה לפרויקט חדש באשדוד. הדמיה: שוורץ משרדים בדירות,
המגדלים שאמורים להיות מוקמים באשדוד/הדמיה: שוורץ משרדים בדירות

חלופה אחרת לטענתה היא קואופרטיב עם בעלות על חלקי בית משותפים - משרדים להשכרה קצרת מועד לדייר זה או אחר, חדרי מועדון, חדרי גן וחצרות, מועדון קשישים, קליניקות, חדרי כביסה, דירות אירוח (אם דירות המגורים קטנות מאד), מטבח אירוח וחדר אוכל צמוד, וכד'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully