וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלמטה למעלה: מה עדיף, דירת גן או דירת גג?

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 9:09

דירות גג (פנטהאוז) ודירות גן הן הנחשקות ביותר בפרוייקטים. לכל ז'אנר יש יתרון משלו. אז מה עדיף, חיבור לאדמה או נוף אורבני?

"אין ספק שבעקבות הקורונה הביקושים לדירות גן ולדירות גג רק הולכים וגדלים", אומרת אדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות". מתווכים ומעצבי פנים יודעים לספר שאלה הדירות המבוקשות ביותר, מסיבות מאוד מובנות - יותר שטח, יותר ירוק, יותר נוף.

מעצב דניאל מיכאלי. ליאור טייטלר,
להרוויח את הנוף. דירת גג בעיצוב דניאל מיכאלי/ליאור טייטלר
"בשל גודל הגינה או המרפסת תידרש ההשקעה נוספת של כ-100,000 שקל לעיצוב ותכנון"

מוסקל מרחיבה: "יתרונה של דירת הגן הוא, כמובן, הגינה. תוכלו לקבל גינה של ממש, עם אדמה, ירוק ואוירה וכל המשתמע מכך. בדירות גן יש יותר אפשרויות למשחק עם מיקום בריכה, ג'קוזי וכל פיצ'ר נוסף שתרצו להכניס אליה, כך שתקבלו את החוויה הקרובה ביותר לבית פרטי עם גינה. לפני רכישה של דירת גן חשוב לבדוק את מיקום הדירה בפרויקט. חשוב שתרגישו נוח בגינה, בדקו שיש אופציה לפרטיות מסוימת ושלא כל השכנים מביטים עליכם בכל זמן נתון, כדי שלא תצטרכו לחשוב פעמיים אם לצאת החוצה".

ומה לגבי דירת גג? "בה יש פרטיות גדולה ומתקיימת אפשרות נדירה שלא קיימת אפילו בבית פרטי - שילוב של גינה, נוף ואויר", מסבירה מוסקל, "האילוץ של גינה לא קונבנציונאלית בדירה כזו מביא למציאת פתרונות מעניינים ומתוחכמים, עם אוירה מדויקת אם משקיעים בה בצורה נכונה. בנוסף, בדירת גג ניתן לשחק עם הנוף - להסתיר את הנוף שאינו רצוי כמו גגות ודודי שמש. אפשר להסוות אותם באמצעות צמחיה יפה, ובמקביל ניתן להעצים נוף רצוי דוגמת ים או פארק ירוק".

מעבר למחיר הדירה, היא מסבירה, בשל גודל הגינה או המרפסת תידרש ההשקעה נוספת של כ-100,000 שקל לעיצוב ותכנון. בדירת גג יהיו עלויות נלוות נוספות בסדר גודל של 20,000-30,000 לשינוע של פריטי נגרות, ריהוט וגם גינון.

דירת גן, תכנון ועיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
לצאת החוצה - היישר לגינה. דירת גן בתכנון ועיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

על גג העולם

"בדירת הגן יש הרבה פחות פרטיות, יש הרבה שכנים על הראש וגם הרבה לכלוך שנזרק מלמעלה"

מעצב הפנים דניאל מיכאלי מוסיף: "דירת גן היא תחלופה זולה יותר למי שאין באפשרותו לרכוש בית פרטי, או שרוצה לגור בדירה בעלת מפלס אחד עם גינה. בדירת הגן יש הרבה פחות פרטיות, יש הרבה שכנים על הראש וגם הרבה לכלוך שנזרק מלמעלה, לצערנו. כמובן שיש מקום לבריכה או ג'קוזי, אך הרעש יכול להפריע לדירות שמעל. לכן לטעמי דירות הגג הן הדירות השוות ביותר והיוקרתיות ביותר, הן נחשבות ה"פריים לוקשיין" של הקבלנים ושם גם הם מייצרים את הרווח הגדול שלהם.

"דירות הגג המפנקות כוללות בדרך כלל מרפסות רחבות ידיים שצופות לנוף אורבני ויהיו מועדפות על ידי זוגות צעירים או קבוצת הגיל של בני ה- 40+ ממעמד סוציואקונומי המאפשר זאת. הם מבקשים עם פריחתם של הילדים מהקן לשנות סביבת מגורים. העיצוב של דירות גג יהיה ברמה יותר גבוהה, עם רצון לשופוני ומראה של 'אני על גג העולם'. יחד עם מרפסת אידיאלית לאירוח ובונוס של מתקנים מפנקים בבניין כדוגמת חדר כושר, בריכה וכיוב', עלות של דירות הגג והגן תעמוד על 20% -25% אחוזים יותר מהדירות הרגילות בבניין, וההפרש בין דירות הגג לגן יהיה גם הוא 10% יותר לטובת דירות הגג".

דירת גג, תכנון ועיצוב הלל אדריכלות. עודד סמדר,
השקעה נדרשת בצמחייה וגינון. דירת גג בתכנון ועיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר

נוף שווה כסף

"יתרון בולט נוסף במגורים בדירות גג נעוץ בעובדה שהוא ממוקם לרוב בקומה משלו, כך שהאינטראקציה עם השכנים פחותה"

מעצבת הפנים אודליה ברזילי מציינת כי בטרם רכישת דירת גג חשוב לבדוק אם מתוכננת בניה נוספת ליד הבניין שלכם, שתחסום לכם את הנוף בעתיד: "הנוף בהחלט שווה כסף וככזה הוא מתומחר ומגולם במחיר הדירה. לרוכשים מסוימים קוסמת יותר העובדה שהנוף פתוח מאשר פנים הבית. יתרון בולט נוסף במגורים בדירות גג נעוץ בעובדה שהוא ממוקם לרוב בקומה משלו, כך שהאינטראקציה עם השכנים פחותה. רוב רוכשי הפנטהאוזים מאוד ממוקדים ומביני עניין - הם יודעים מה הם רוצים, מבינים את יתרונות הפנטהאוזים, מבינים שמדובר בעסקה יקרה יותר, ובנכס יוקרתי.

"באופן טבעי, משפחות עם ילדים קטנים יחסית או שיש בהן כאלה הסובלים מפחד גבהים יעדיפו לגור בדירות גן עם מטראז' מכובד של גינה, המאפשר לשבץ בה פינות משחק לילדים, פינות אוכל וישיבה, מטבחי חוץ מפנקים ויחד עם צמחיה מתאימה שתייצר פרטיות נהדרת. נתון נוסף שיש לשקול הוא נושא תשלום דמי אחזקת הבניין. אף על פי שבפועל דיירי דירת הגן לא משתמשים בשטחים הציבוריים של הבניין (מעליות, מדרגות וכיוב'), הם עדיין מחויבים לשאת בדמי אחזקה בדיוק כמו שאר הדיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully