וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: בית דיור יוקרתי ברמת מלון 5 כוכבים לתשושי נפש

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 14:45

55 מיליון שקל הושקעו בהקמת "מרכז נורית" ביפו, בית דיור יוקרתי, מעוצב ומאובזר ברמת מלון 5 כוכבים, עבור טיפול ותמיכה בתשושי נפש (חולי דמנציה ואלצהיימר). המקום יפתח בתחילת ספטמבר בבניין חדש סמוך למרכז פרס לשלום ומרחק הליכה מהים על שטח של 5000 מטר בנוי

"מרכז נורית" הוקם ע"י קבוצת "נאות אבי" ברמה מלואית ומתוכנן לספק טיפול מקצועי והשגחה רפואית מקיפה ואישית, לחולי דמנציה ואלצהיימר, עם התאמה לכל השירותים הרפואיים, לטיפול אופטימלי, עם כל הפונקציות הנדרשות, למשך 24 שעות ביממה.

המרכז כולל 4 קומות מגורים כאשר בכל קומה לובי מפואר, מרפסת פתוחה עם נוף לים, חדר אוכל, מרפאה ומטבח ו-24 דיירים שיתגוררו בחדרים בודדים או בחדרים זוגיים. בכל חדר טלוויזיה, שירותים ומקלחת מפוארים ומאובזרים, המותאמים לצרכי המטופלים.

מרכז נורית ביפו. שי אפשטיין (custom),
מרכז נורית ביפו/שי אפשטיין (custom)

טיפול, תמיכה ושירותים משלימים

במרכז נורית, בנוסף לקומות המגורים, עוד 2 קומות של מכונים וחדרי טיפול לתמיכה צמודה המותאמת לבעלי ירידה קוגנטיבית, הזקוקים להשגחה, כמו: מכון פיזיוטרפיה משכולל, מכון ריפוי בעיסוק, חדר גירוי חושים (סנוזלן), בית מרקחת, מרפאה, עובד סוציאלי, דיטאנית, ריפוי בדיבור, ריפוי במוזיקה, הפעלה עם חיות, הפעלה בגינון, חדרי ישיבות ועוד.

הצוות המקצועי מיומן, בעל ניסיון רב שנים עם רקע עשיר בטיפול בגיראטריה וכולל בין היתר: מנהל המרכז, מנהלת רפואית, מנהלת אדמינסטרטיבית, רופא גריאטר, יועץ פסיכוגריאטר, אחים ואחיות אקדמאים מוסמכים עם תארים, פיזיוטרפיסט מומחה בגריאטריה, מרפאה בעיסוק, עובדת סוציאלית, דיאטנית קלינית, רוקח, מפעילות תעסוקה בעלות תעודה ועוד.

למרכז נורית רישיון של משרד הבריאות ומוגדר בפיקוחו. במקום שירותים משלימים המסייעים לתהליך הרפואי: מטבח מרכזי עם 5 ארוחות שף ביום, שירותי כביסה ושירותי טיפוח ויופי. לבניין חניון, מרפסות עם נוף לים, חצר וגינה מרווחת ופורחת לנוחיות הדיירים.

מרכז נורית ביפו. שי אפשטיין (custom),
מרכז נורית ביפו/שי אפשטיין (custom)

בהשראת מלונות בוטיק הסמוכים לים

על עיצוב המקום מונה האדריכל אלכס מייטליס החתום על פרויקטים מקומיים ובינלאומיים שחלקם אף זכו בפרסים נחשבים וסיגל סרוסי חתומה על אדריכלות החוץ. מטייליס וסרוסי עיצבו את מרכז נורית בהשראת מלונות בוטיק הסמוכים לחופי הים, עיצוב שנתכתב עם נופי יפו.

לדברי האדריכל אלכס מייטליס: "התבססתי על שני מוטיבים מובילים בעיצוב המקום, להרגיש את יפו ולהרגיש בבית". לדברי האדריכלית סיגל סרוסי: "תכננו את בית נורית בשכונת עג'מי ביפו מתוך שאיפה להשתלבות באופי של הבניה המקומית היפואית מבחינת קנה המידה, החומרים והשפה אדריכלית. החזית הסימטרית לרחוב בנויה עם חלונות, תריסי עץ תכולים ומרפסות האופייניים לבית מגורים בעג'מי, ותוכננה מתוך רצון להשתלב בסביבת המגורים על אף ייעודו השונה של הבית".

המרפסת במרכז נורית. שי אפשטיין (custom),
המרפסת עם נוף לים, מרכז נורית/שי אפשטיין (custom)

איכות חיים לצד דמנציה

לדברי ד"ר ארמנדו ברנט, מנהל תחום גריאטרי במרכז נורית: "גם עם דמנציה אפשר ללמוד לחיות ובאיכות חיים טובה. החלטנו לתת לדיירים חווית מגורים מלונאית שתספק להם תחושה ואיכות חיים טובה לצד המחל, כאשר הדגש הוא על הרגשה של חופש ולא של מסגרת טיפולית. אנו מקוים שההרגשה תחלחל למרות קשיי המחלה ותאפשר לדיירים איכות חיים טובה יותר".

קבוצת "נאות אבי" הינה חברה פרטית המתפעלת בישראל 4 מרכזים גריאטריים עם ניסיון של למעלה 40 בתחום הגריאטיריה והיא צופה ביקוש רב למרכז נורית גם מארה"ב ומאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully