וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שני לרושם ראשוני: אם אתם מוכרים את הבית, זה משהו שכדאי שתשקלו

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 10:58

חיפוי חוץ הוא טרנד רווח, אבל צריך לעשות אותו נכון ובמיוחד עם חומרים טובים. הפן העיצובי חשוב, אך כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש, הרושם הראשוני של הרוכשים יכול להעלות לכם גם את ערך הדירה

אנשים אוהבים חיפויי חוץ בבתים. זה נראה טוב, זה מרשים - אבל לא תמיד זה נעשה בצורה הנכונה. האדריכל ינון בן דוד מרבה לחפש אחר חומרים חדשים בבנייה. בכוחם של חיפויי החוץ להקפיץ את מראה הבית, הוא טוען, אבל רק כאשר נעשית בחירה נכונה ומדויקת. לדבריו "בכל הקשור לחיפויי חוץ, אנחנו מחפשים לשלב את הפן הפרקטי מבחינת תחזוקה, כזה שייראה טוב לעוד הרבה שנים, במיוחד לאור מזג האוויר הים תיכוני הבעייתי, וכמובן הפן העיצובי. לבחור חיפוי טוב שייראה נהדר למשך שנתיים-שלוש זו לא בעיה. הבעיה מתעוררת כאשר אנו רוצים שאותו מראה יישמר לעוד שנים רבות".

אדריכל ינון בן דוד. שי אפשטיין,
הבחירה חייבת להיות מדויקת. בית בעיצוב אדריכל ינון בן דוד/שי אפשטיין

כדוגמא נותן בן דוד חומר נפלא שהוא מצא - עץ אוסטרלי 100% אקולוגי, ללא חומרים סינטטיים, חומר "שיודע" לעבוד טוב בארץ ובו זמנית גם מביא את הבשורה לישראל. לדבריו "זה לא חומר דמוי, אלא חומר אמיתי וטבעי, חומר שנושם, באופן מפתיע זהו חומר לא יקר שנע סביב ה-140 שקל למ"ר, בעוד שחומרים סינטטיים יכולים להגיע בקלות ל 400-500 שקל למ"ר לפני עלות העבודה".

בכל הקשור לטיח, מסביר בן דוד: "אני מחפש אחר טיח שנראה כמו הדבר האמיתי, טיח עם נשמה וגוונים, עם טקסטורות מיוחדות. טיח כזה לא פשוט ליישם בבנייה הפרטית בארץ, בגלל האקלים המורכב. כיום ישנן חברות שמייצרות טייחים שאינם סינטטיים ויחד עם זאת הם עמידים באקלים. הטיח מספק לבית מראה אותנטי, שונה ומיוחד".

למינם, חיפוי גרניט פורצלן שמדמה כל חומר טבעי. יחצ,
אחד החומרים המפתיעים. חיפוי גרניט של למינם./יחצ

לדברי איל שימן, מנכ"ל ומבעלי למינם-ישראל, אחד החומרים המפתיעים לבנייה בארץ הוא הלמינם. משטחי גרניט הפורצלן שהגיעו ארצה מאיטליה, מיועדים לפנים וחוץ הבית. הגדולה שלהם היא שהם מדמים כל חומר העולה על הדעת, ובכך מעניקים לבית את המראה הנחוץ. קיימת נטייה לחשוב שהם מיועדים בעיקר לחללים הרטובים בפנים הבית, אולם הבשורה הגדולה היא השימוש שלהם בחוץ כחיפויים בבנייה. היתרון בעבודה בלמינם טמון בעובדה שזהו חומר מבודד (חום-קור). הלוח עצמו של הלמינם עמיד ביותר - עד 600 מעלות חום ועד מינוס 40. לאור העובדה שאנו נמצאים במדינה חמה מאוד, לוחות הלמינם שומרים ומגנים על טמפרטורת פנים הבית. זהו חומר שלא מתבלה, ולא דוהה לאורך שנים רבות והוא מגיע במאות עיצובים, צבעים וטקסטורות. המחיר מתחיל ב-150 שקל ויכול להגיע ל-250 שקל למ"ר.

משטחי למינם שינו את סצנת העיצוב והאדריכלות בפאן העיצובי והפונקציונאלי כאחד. הם כוללים אינספור דגמים שמדמים חומרים טבעיים, כך שהבית יכול לקבל עם חיפוי למינם דמוי בטון - מראה תעשייתי , שאגב הפך להיות אחד הפופולריים ביותר, חיפוי דמוי עץ שמספק מראה כפרי אותנטי, וכו'.

גל ניסימוב, מנהלת השיווק של חברת כוכב אלומיניום, מסבירה: "בשוק הבנייה הפרטי האלומיניום צובר תאוצה משמעותית, לאור העובדה שהבנייה הפכה להיות פתוחה יותר. זה אומר שמפתחי ענק מטשטשים בין הפנים לחוץ ובעצם גורמים לשניהם להיראות קומפלקס אחד. לאור זאת, פרופילי האלומיניום הדקיקים, מינימל, הפכו להיות נדבך משמעותי בבנייה, כאשר המחיר עומד על החל מ-2,000 שקל למ"ר והשמיים הם הגבול בהתאם לסוג המערכת, הזכוכית ותוספות אחרות כמו הצללה, וכמובן גודל המפתח".

אדריכלות אייל לואי, באדיבות כוכב אלומיניום. שי אפשטיין,
כשהבית במיטבו, הערך עולה. אדריכלות אייל לואי, באדיבות כוכב אלומיניום/שי אפשטיין

עד כאן עיצוב, אבל מה לגבי ערך הבית? מומחים בענף מסבירים כי כאשר הבית במיטבו, כאשר הנראות והמצב, איכותיים אין ספק שגם המחיר עולה. יש לשים לב שכאשר בוחרים חומרים לבנייה יש לקחת בחשבון את העמידות שלהם לאורך זמן, ולעשות חשיבה עתידית, לחשוב צעד אחד קדימה, כי כאשר תרצו למכור - חידוש החיפוי מבחוץ אפילו לצורכי קוסמטיקה קלה עלול להיות יקר מאוד.

מתווכים שעימם שוחחנו מסכימים עם העובדה שחיפוי יכול להעלות את ערך הנכס, אך בניגוד לדברים "מובהקים" יותר כמו מטראז' או חלוקה ליותר חדרים, פה התמורה פחות נחשבת לבטוחה. עם זאת, חיפויים זולים רק יורידו את הערך. ומה לגבי חיפויים יקרים? הם לאו דווקא יורגשו במחיר. אז מה כן?

בית או דירה עם חיפוי, פנימי או חיצוני, מייצר רושם עז ומושך קונים. סמנכ"לית שיווק בחברת נדל"ן גדולה מספרת כי הרוכשים היום הפכו להיות מתוחכמים יותר. אם בעבר הם פשוט בחנו את פוטנציאל הבית, היום הם כבר שואלים על נראות הבניין, על החומרים, על החיפויים והצבעים. "תמונה ביד2 של חיפוי חיצוני? כן, תאמינו לי שמגיעים יותר טלפונים", אומר מתווך אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully