וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל-רומניה: הנדל"ן של חג'ג' במזרח אירופה הונפק בתל אביב

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 11:22

חג'ג' אירופה, יזמית פרויקטי מגורים, מסחר ומשרדים ברומניה, בשליטת צחי חג'ג' ושחר מחט, מדווחת על גיוס כ-105 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים ופרטיים לפי שווי של 420 מיליון שקל. זוהי הנפקה ראשונה של חברת יזום נדל"ן ישראלית ברומניה מאז המשבר הכלכלי העולמי ב-2008

חג'ג' אירופה בבעלות יזם הנדל"ן, יו"ר החברה צחי חג'ג' ומנכ"ל החברה שחר מחט מנצלת את הזינוק בשוק הנדל"ן ברומניה ודיווחה היום על הנפקה מוצלחת בבורסה בתל אביב בדרך של הצעה לא אחידה בהובלת דיסקונט חיתום לפי שווי של כ-420 מיליון שקל.

החברה קיבלה ביקושים ממשקיעים בישראל, ביניהם משקיעים מוסדיים מובילים ומשקיעים פרטיים נוספים בהובלת ירון יעקובי, ונענתה להנפקה בהיקף של כ-85 מיליון שקל. זוהי הנפקה ראשונה של חברת יזום נדל"ן ישראלית ברומניה מאז המשבר הכלכלי העולמי ב-2008 ואשר מאז רשם שוק הנדל"ן באזור עליית מחירים דרמטית.

צחי חג'ג'. טל צ'יקורל,
צחי חג'ג', יו"ר חברת חג'ג' אירופה/טל צ'יקורל

העלאת ערך עבור משקיעים

מאז שנת 2016 ועד לרבעון הראשון השנה, זינקו מחירי הדיור ברומניה בממוצע בכ-27%. המדינה מעודדת יזמות ומובילה מדיניות של שיעורי מס נמוכים ואטרקטיביים למשקיעים.

חג'ג' אירופה, הפועלת מזה כ-5 שנים, מתמקדת בפרויקטים יזמיים בהיקפים גדולים באזורי הביקוש בבירה בוקרשט ובשכונת פיפרה, בהם פוטנציאל השבחה משמעותי והעלאת ערך עבור המשקיעים לטווח הארוך. תשקיף החברה לקראת ההנפקה מראה כי בשנת 2021 תסיים החברה הקמת 470 יח"ד, מתוכן שיווקה עד כה 319 יח"ד.

ויקטורי 139 - הפרויקט זכה ב-2019 ברומניה בתואר "פרויקט השנה". באדיבות חג'ג' אירופה,
ויקטורי 139 - הפרויקט זכה ב-2019 ברומניה בתואר "פרויקט השנה"/באדיבות חג'ג' אירופה

זכו במכרז משרד התחבורה הרומני

היקף פעילות החברה כולל 10 פרויקטים הכוללים 5 למגורים עם כ-1,750 יח"ד ו-5 נכסים מניבים של משרדים ומסחר בשטח של כ-48 אלף מ"ר.

בין הפרויקטים המרכזים של החברה, נמנה פרויקט הארמון (סטירברי פאלאס) בשדרה המרכזית בבוקרשט (Calea Victoriei) והקמתו צפויה להתחיל במהלך 2022. הפרויקט כולל כ-22,000 מ"ר משרדים וכ-10,500 מ"ר מסחר. בהתאם להערכת שמאי, שווי הפרויקט בסיומו יעמוד על כ-125 מיליון אירו.

בפרויקט נוסף, ויקטורי 109, הושכרו כבר 40% מהשטחים. החברה זכתה במכרז של משרד התחבורה הרומני להשכרת 2 קומות בנכס. דמי השכירות השנתיים הצפויים בתפוסה מלאה יעמדו על כ-1.5 מיליון אירו.

ובפרויקט אגם פיפרה הכולל 10 בניינים עם 825 יח"ד נמכרו כבר 294 יח"ד. 3 מבנים בפרוייקט זה כבר החלו באיכלוס ושני בניינים נוספים בשלבי בנייה מתקדמים.

פרויקט אגם פיפרה ברומניה. באדיבות חג'ג' אירופה,
פרויקט אגם פיפרה ברומניה/באדיבות חג'ג' אירופה

"הביקוש הגבוה מצד משקיעים מצביע על אמון בחברה"

לדברי צחי חג'ג', יו"ר חברת חג'ג' אירופה: "אנו מזהים התעניינות רבה מצד משקיעים מוסדיים ופרטיים להשקעות בשוק הנדל"ן ברומניה ושמחים על השלמת ההנפקה שתאפשר לנו להגדיל את ההשקעות שלנו בפרויקטים גדולים לדיור, מסחר ותעסוקה. הביקושים הגבוהים מצד המשקיעים מצביעים על אמון גבוה של שוק ההון בפעילות והנהלת החברה ועל תוכניותיה לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully