וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדירה יש תקרות גבוהות? אתם רוצים לקנות אותה

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 21.8.2021 / 11:56

מדרגות ותקרות גבוהות בבית נחשבו בעבר לבעיה תכנונית, אך היום הכיוון הוא ניצול שני האלמנטים הללו והפיכתם לתכשיט אדריכלי ועיצובי בבית, שגם מעלה את ערך הנכס. איך תעשו זאת?

זה קרה לכם בוודאי פעם או פעמיים בחייכם. הגעתם לדירה, ישנה בדרך כלל, והרמתם ראשכם לתקרה. היא נראתה לכם גבוהה, כמעט אינסופית. "מה עושים עם חלל כזה?" בוודאי חשבתם לעצמכם.

הזמנים משתנים. יש בדירה תקרה גבוהה? הפיתרון של רבים לכך הוא אחד: מדרגות. היום נראה יותר ויותר מדרגות, המשמשות כאלמנט ארכיטקטוני מרכזי בבית הנחשפות במלוא הדרן כבר בכניסה אליו.

עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ'. אלעד גונן,
במקום סלון אחד עם תקרה בגובה עצום. עיצוב של אריאלה עזריה ברקוביץ/אלעד גונן

בחירת המעקה

"המדרגות משתלבות בתכנון הסימטרי, ולראיה נראה גרמי מדרגות שמתייחסים ישירות לארכיטקטורה של החלל", אומרת מעצבת הפנים אריאלה עזריה-ברקוביץ, "ניתן לראות יותר ויותר שימוש בחומרים טבעיים שמשתלבים באופן הרמוני עם המראה הטבעי והראשוני של החלל. בבתים בסגנון נקי ומהוקצע נראה מדרגות חשופות בולטות עם קונסטרוקציות מפלדה בגוון שחור גרפיט ומדרכים עשויים עץ בעיקר מעץ אלון טבעי. כפועל יוצא, במקרים כאלה, חשוב להקפיד מאוד על כל פרט בשלב הביצוע שכן המדרגות חשופות ומהוות מוטיב מרכזי בחלל.

"בחירת המעקה צריכה להתייחס גם היא לקונספט החלל. בבית בסגנון מינימליסטי ונקי, רצוי לבחור בקווים גיאומטריים לדוגמת צינורות פלדה מדוקקים היוצרים תחושה כמעט ובלתי נראית ומסייעים ביצירת מראה קליל ומרחף. מדרגות מעוצבות יהיו כמו תכשיט בחלל יעלו את ערך הנכס, כיוון שלרוב זהו אלמנט שלא יגעו בו במהלך שיפוץ כך שברגע שהמדרגות מושלמות, הביקוש לבית יהיה יותר גבוה".

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
קטן אבל כל כך משנה את הלוק. עיצוב של הלל אדריכלות/עודד סמדר

תחושה של ביטחון

טרנד נוסף שנוכל לראות בהרבה בתים לאחרונה, על פי עזריה ברקוביץ, הוא המדרגות הזיזיות ששינו הרבה בתפיסה האדריכלית וביכולת ליצור אומנות של ממש: "שטחי המגרשים מצטמצמים, ובתוך כך תכנון הפנים צריך למצות בצורה המיטבית את הנפח הפנימי. השילוב של מדרגות שתופסות פחות מקום בחלל, לצד היכולת שלנו להקנות להן מראה כל כך מהוקצע ומדויק, מאפשר לנו להתייחס אליהן כסוג של רהיט קבוע שאינו משתנה או מוחלף ולכן ההשקעה בהן היא משמעותית".

האדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות" מצטרפת לדעתה של עזריה ברקוביץ אך מדגישה: "חשוב לזכור שהמדרגות הללו לא מתאימות לכל אחד. הן בטיחותיות לחלוטין, אבל צריך לקחת בחשבון שכשדורכים עליהן יש תנודה (גם אם מינימלית), ושבניגוד לגרמי המדרגות מבטון הרווחים שביניהן הוא פתוח וחשוף. כדי למזער את הפחד חשוב לשמור על מרווחים של פחות מ-5 ס"מ, שנותנים את האווריריות ומייצרים מעבר של אור יפה ועדיין מייצרים תחושת ביטחון.

"לזה צריך להוסיף את עניין המעקה, שמהווה אלמנט חשוב ומרכזי ברמת הנראות והבטיחות במקביל. ניתן ליצור את המעקה ממגוון חומרים, כל עוד הם משמרים את המראה המדוקק והנקי שמייצר את אפקט הריחוף. אלה יכולים להיות פרזולים ממתכות שונות, לייסטים מעץ, זכוכית או כבלי פלדה בקוטר 6 מ"מ שמחוברים floor to ceiling, חודרים את המדרגה ומחוברים על ידי פין עליון ותחתון שגורם לבאלנס וליציבות המדרגה".

תכנון ועיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
מדרגות לגן עדן. עיצוב דורית סלע/עודד סמדר

הכוח שבקיר

"בשנים האחרונות ניתן לראות בבניינים חדשים דירות גן עם תקרות גבוהות של חמישנ ואפילו שישה מטרים", אומר מעצבת הפנים דורית סלע, "התקרות אלו מושפעות מהלובי הגבוה והמפואר שהקבלן תכנן לבניין. דירת הגן מקבלת חללים גבוהים ויפים לחלל המרכזי, אותם ניתן לעטר בגופי תאורה גדולים ארוכים ומרשימים בווילונות ארוכים מתקרה ועד רצפה, ספריות עצומות עשויות ברזל או עץ ועד לקירות כוח עצומים בגובהם בסלון".

הנמכת גבס תהיה מאוד פרקטית בתקרות גבוהות כאלו, אומרת סלע ומסבירה: "ההנמכה לא תפגע בתקרה הגבוהה, כי היא עדיין תישאר כזו כשמדובר בתקרות של חמישה או שישה מטרים. בתוך ההנמכה ניתן יהיה להשקיע תאורה ולהסתיר מאחוריה מערכות תפעוליות, כמו מזגן, רמקולים שקועים או כאלו שעולים ויורדים, מקרן נסתר ועוד. בשביל לחמם את החלל הגדול בימי החורף רצוי למקם חימום תת רצפתי, המומלץ ביותר הוא כזה שעובד על מים כדי לקרר בקיץ נצטרך מזגן עם מנוע חזק ביותר ויציאות רבות ככל הניתן אל החלל".

ומה לגבי ערך הנכס? כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם, יצירת חלל פרקטי נוסף בבית הופכת אותו לאטרקטיבי יותר, כשגם המראה הייחודי משחק פה. "אנשים מפחדים גם מבעיות אקוסטיקה בחללים כאלו, אך אני יכולה להרגיע שברגע שמוסיפים לחלל סלון, פינת אוכל, מטבח וכיסאות מחומרים טובים וטבעיים, הקולות ייספגו בהם ולא תרגישו שהאקוסטיקה של החלל לא נעימה", מסכמת סלע, "בית עם תקרות גבוהות בהחלט מעלה את ערך הנכס. אחרי הכול, אלו בתים מיוחדים שלא רואים בכל יום ולכן הדרישה להם גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully