וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלני השיפוצים: לשים סוף לפועלים הפלסטינאים שלוקחים עבודות בשחור

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 11:54

קבלני השיפוצים דורשים לשים סוף לפועלים הזרים והפלסטינאים, העומדים בצמתים ולוקחים עבודות פרטיות בכסף שחור. יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "עובדים אלו מסכנים את שלום הציבור"

אין זה סוד שענף השיפוצים פרוץ מהרבה בחינות. מבדיקת שנעשתה בהתאחדות קבלני השיפוצים, התגלה מספר לא מבוטל של מקרים של עובדים זרים ופלסטינאים עומדים בימי שישי ושבת בצמתים וממתינים ללקוחות שבאים לקחת אותם לעבודות פרטיות. בכך, בעצם, מבצעים אותם עובדים עבודות ישירות מול הלקוחות הפוטנציאלים של קבלני השיפוצים תוך ביצוע עבודות ללא אחריות, ללא ביטוח וללא תשלומי מס למדינה. "המצב האבסורדי הנ"ל יוצר אי שוויון ואובדן פרנסה לקבלני השיפוצים בישראל", אומרים בהתאחדות קבלני השיפוצים.

אלא שהבעיה שלנו, כציבור, אינה כיסם ופרנסתם של העוסקים במלאכה, אלא בטיחות העבודה. "אותם עובדים אשר עובדים ללא קבלות, מסכנים את שלום הציבור בכך שעובדים למעשה בכל עבודה שמתבקשת, כגון חשמל, קונסטרוקציה, עבודה בגובה ועוד", אומר ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, "מדובר בעבודות שלרוב אין לעובדים הללו הכשרה אליהן, ובכך הם מסכנים את עצמם ואת הלקוחות. מצב זה הופך את העובדים הזרים\הפלסטינאים למתחרים ישירים על פרנסה מול קבלני השיפוצים הרשומים. את זה אנחנו מבקשים להפסיק את הנושא עכשיו, רגע לפני שזה יהפוך לתופעה רחבה אף יותר".

ערן סיב. סיון פרג',
לא רק מתחרים ישירים על הפרנסה, גם מסכנים את הציבור. ערן סיב/סיון פרג'

בעקבות זאת, נעשתה פנייה רשמית למשרד הבינוי והשיכון על ידי התאחדות קבלני השיפוצים וסיב, בבקשה להוסיף לרישיון העבודה של העובדים הזרים והפלסטינאים שאסור להם לעבוד ישירות מול הלקוח הסופי, אלא רק דרך קבלן שיפוצים רשום.

לפני כחודש ימים, הממשלה החדשה אישרה פה אחד את הצעתו של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין להגדלת מכסת הפועלים הזרים בענף הבנייה. על פי ההחלטה, המשותפת למשרדי השיכון, האוצר, הביטחון ושיתוף הפעולה האזורי, תגדל מכסת הפועלים הפלסטינים ב-15,500 ותעמוד על 80 אלף. בנוסף, תגדל מכסת הפועלים הזרים ב-13,500 ותעמוד על 30 אלף.

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully