וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזה נדיר: באמצע התחדשות עירונית, התגלה ממצא ארכיאולוגי מהתקופה הביזנטית

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 14:01

במהלך העבודות לתיעוד המבנים שנערכו על ידי קבוצת בית ירושלמי בבירה, נמצא באחד מהמבנים בור מים עתיק בעומק מספר מטרים. מדובר בממצא ארכיאולוגי נדיר, אשר כלול כחלק מתוכנית השימור המיועדת של המבנה

מקרה נדיר של גילוי ארכיאולוגי בלב ירושלים. קבוצת הנדל"ן 'בית ירושלמי' המתמחה בייזום בניה חדשה והתחדשות עירונית בבירה, החלה בשיווק של פרויקט היוקרה ההיסטורי 'עמינדב', מדרום לעיר העתיקה, בשכונת אבו תור. מדובר בפרויקט הממוקם בשטח העיר ההיסטורית, הכולל שימור מבנים עתיקים בני כמאה שנה, והקמת עשרות דירות יוקרה.

מדובר בשני מבנים עתיקים הממוקמים ברחוב עמינדב ורחוב נחשון, אשר נבנו על פי מפות היסטוריות בשלהי המאה ה-20, במסורת בנייה האופיינית לאותן שנים. חזיתות המבנה כוללות עיטורי אבן מרשימים וקשתות בכניסה למבנה.

בור בפרויקט עמינדב. יח"צ,
בור בפרויקט עמינדב. הבניין המיועד לחידוש/יח"צ

פעל כמפעל לסוכריות

מתברר כי במהלך העבודות לתיעוד המבנים נמצא באחד מהמבנים בור מים עתיק, ככל הנראה מן התקופה הביזנטית. מדובר בממצא ארכיאולוגי נדיר, אשר כלול כחלק מתוכנית השימור המיועדת של המבנה, ויהווה אלמנט היסטורי עליו יוכלו להשקיף מהדירות שיוקמו במפלס זה. האדריכל יצחק שפירא אשר ערך את תיק התיעוד של המבנה: "כל שכונת אבו תור מוקמה בשוליה של ירושלים והייתה שכונת גבול עד מלחמת ששת הימים, וכך השתמרו הבתים המפוארים שהיו בה. המבנה הוא מבנה עתיק שנחשב אז למבנה מאוד מפואר, עם קשת מרכזית בכניסה, עיטורי אבן מרשימים, ריצופים מרשימים ופריטי נגרות ואלומיניום, אשר השתמרו באיכות גבוהה ביותר, וישולבו בבנייה החדשה המתוכננת במתחם".

לדבריו, "בשנות ה-50 פעל במבנה מפעל לסוכריות, וכאשר סקרנו את המבנה מצאנו אפילו חלק מהציוד של המפעל שהשתמר עם השנים ומספר לנו את סיפורו הייחודי וההיסטורי של המבנה ושל השכונה כולה. בקבוצת 'בית ירושלמי' מתכננים להתחיל בקרוב בעבודות הביצוע של הפרויקט, עם שימור של המבנים הקיימים ותוספת של מפלסים נוספים, בהם מתוכננות דירות יוקרה מרווחות. הפרויקט משווק בישראל, צרפת, ובארה"ב".

בור בפרויקט עמינדב. יח"צ,
אזור החפירה מתחתיו התגלתה הבאר/יח"צ

סמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת בית ירושלמי, אבישי מאירוביץ': "הפרויקט דורש שילוב יכולות מקסימלי והתמודדות עם אתגרים רבים. שימור המבנה הוא מלאכה מורכבת הדורשת מאיתנו השקעה תכנונית רבה, ביצוע מורכב ומשאבים רבים. אנו גאים לבנות את ירושלים ולקחת חלק בסיפורה של ירושלים, בפרויקט המשלב היסטוריה עם בניה מודרנית ומרשימה".

בור בפרויקט עמינדב. יח"צ,
בור המים העתיק שהתגלה/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully