וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטון השתלט על הבית הישראלי. האם הוא מעלה לכם את ערך הנכס?

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 9:30

מחומר גולמי שהיה מזוהה יותר עם ענף התעשייה, הפך הבטון להיות הכוכב של הבית בפנים ומחוצה לו. עד כדי כך הפופולריות שלו שוברת שיאים, שקיימים חומרים שמחקים אותו על מנת לקבל את המראה האותנטי, החשוף והתעשייתי שכה אופייני לו. ומה לגבי השבחת הנכס?

"בטון". עד לעבר הלא רחוק ייצגה המילה הזאת אמירה מטאפורית לביטחון, למשהו סולידי שלא נשבר. "מילה שלו היא בטון יצוק", למשל, הוא ביטוי שמתאר אדם שלעולם לא ישבור את הבטחתו.

חברת למינם מדמה את הבטן. יחצ,
קיר כוח, אבל האם הוא מעלה את ערך הבית? הדמיה של חברת למינם/יחצ

ואכן, לבטון תדמית עמידה, אולי עמידה מדי כשחושבים במונחים של בית. החומר שבעבר היה מזוהה כל כך עם ענף התעשייה חדר לתחום האדריכלות והעיצוב. המעצב ניצן הורוביץ מסביר מדוע: "בטון חשוף יוצר סגנון אותנטי בחלל. המטרה היא ליצור משהו טבעי בדירה. מגמת הבטון באה לידי ביטוי בסגנונות שונים, עם דגש על הסגנון המודרני-תעשייתי. החשיפה של החומר יוצרת מפנה, בתוך השדרוג והעיבוד של הפרוייקט. זהו טוויסט טבעי שמושך את העין ויוצר נקודת פוקוס בחלל, סוג של נקודת השקה בין שלל חומרים. מבחינתי הבטון הוא אמנות, ככה אני רואה אותו בחלל".

הורוביץ מציין כי המגמה בכלל החלה במשרדים והתפשטה לענף הפרטי: "אני מרבה לעשות שימוש בתקרות חשופות ובכלל לעשות שימוש בקיים. יש קסם במראה החשוף שיוצר חלל מתוחכם, מסקרן ומעניין, סוג של FOCAL POINT בחלל שיוצר עניין. כמובן, לא מספיק לחשוף את החומר, החוכמה היא ליצוק תוכן עם חומרים נוספים שיצרו תמונה אחת הרמונית".

עיצוב ניצן הורוביץ. יחצ,
סגנון אותנטי בחלל. עיצוב של ניצן הורוביץ/יחצ

איל שימן, מנכ"ל למינם-ישראל, מסביר: "כחומר שכיכב מחוץ לבית, הפך הבטון ללגיטימי בפנים הבית על מנת להשוות לבית מראה תעשייתי. כחברה שמשווקת גרניט פורצלן ומדמה את החומר לקשת רחבה של חומרים שמשווים מראה אותנטי לחלל, קיימת דרישה הולכת וגוברת של גרניט פורצלן דמוי בטון, שמגיע לפנים בית בצורת משטח עבודה למטבח, ריצוף, או חיפוי קיר".

עיצוב אדריכל רון שפיגל. רגב כלף,
תחושה של ביטחון. עיצוב אדריכל רון שפיגל/רגב כלף

האדריכל רון שפיגל מרבה לעשות שימוש פנים וחוץ בבטון. לדבריו "העלות של שימוש בבטון החשוף גבוהה יותר, לעומת השימוש בחומרים חלופיים. העבודה עם הבטון החשוף יותר עדינה, כאשר הכול צריך להיות מוכן בעת היציקה הראשונית מבחינת נקודות חשמל וכו'".

זה, כפי שיכולתם לתאר לעצמכם, לא זול. "השימוש בבטון מייקר משמעותית את הבנייה והשיפוץ, כאשר השימוש בו הוא ברובו דקורטיבי", אומר שפיגל, "זהו קיר כוח חיצוני ופנימי כאחד שתורם למראה העיצובי של הבית בפנים ובחוץ, אך אינו תורם להשבחת הנכס. בית מעוצב מעלה את הנכס, ללא קשר ישיר לבטון".

מעצב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
האם יש תפאורה טובה יותר לחדר מוזיקה? עיצוב ניצן הורוביץ/עודד סמדר
משטחי למינם לחדר רחצה. יחצ,
כאן, שם ובכל מקום. משטחי למינם לחדר רחצה/יחצ

שפיגל מסביר כי התופעה לא החלה היום ולא אתמול. "בשנות ה-50 הייתה בארץ תנועה בשם ברוטליזם, במסגרתה פרוייקטים שלמים נעשו עם בטון חשוף. בשנים האחרונות הבטון חזר, רק שהוא יותר FINE, יותר מדויק ושיקי. לאור העובדה שזהו חומר יקר, קיימים הרבה חומרים שמדמים אותו ובכך מוזילים את עלויות השיפוץ או הבנייה. לפעמים בשיפוצים, אם אני רוצה מראה של בטון לקיר קיים, אני יכול לעשות מריחה שמספקת מראה של בטון או להתקין אריחים דמויי בטון. יציקה מחדש לרוב הרבה יותר מורכבת".

  • עוד באותו נושא:
  • בטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully