וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרכז או בפריפריה: איפה תקימו את בית החלומות שלכם?

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 10:56

כולם רוצים נכס במרכז, אבל ככל שמתרחקים אפשר למצוא ולקבל יותר בעד הכסף | איפה עדיף לרכוש ואיך שינתה הקורונה את החלום הישראלי | וגם, איפה בריכה פרטית תעלה יותר - על הקרקע או על הגג

מספרים לנו שנדל"ן הוא "לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן", וכולנו יודעים שככל שהמיקום אטרקטיבי יותר, כך הנכס שתרכשו יקר יותר. אבל זה לא מסתכם בכך. ההבדלים בין הפריפריה למכרז מגיעים לידי ביטוי גם בסגנון עיצוב הבתים, עלויות הקרקע ועלויות הבניה. בדקנו מהם ההבדלים הבולטים והיכן תוכלו למצוא מגרש של חמישה דונם מבלי לחפש יותר מדי.

אדריכל ינון בן דוד. שי אפשטיין,
יותר רחוק, יותר גדול. בית בעיצוב אדריכל ינון בן דוד/שי אפשטיין

נוף מובנה של משאבים

"הסגנון השולט בפריפריה הוא 'בית קטן בערבה', אומר האדריכל ינון בן דוד, "הבתים יותר שמרניים ופחות נועזים, יש נטייה יותר רחבה לבתים בסגנון כפרי, שימוש בהרבה חומרים טבעיים, הרבה עץ, רעפים, וקורות גג חשופות בתוך הבית. בפריפריה יש גם אלמנט מרכזי של נוף לעומת המרכז. אם בבתים במרכז לכל בית יש את הנוף שהוא מייצר לעצמו בגינה הפרטית שלו, לבתים בפריפריה יש נוף מובנה של משאבים טבעיים, אם זה נוף לכנרת או נוף לעמקים, ובתכנון חכם המתחשב בתנאי השטח, מכניסים את הנוף הזה אל הבית ומטשטשים בין הפנים לחוץ.

"עבודת תכנון לטופוגרפיה מורכבת היא זו שמאפיינת את הפריפריה. הבניה והתכנון ימנפו את הבית בינות ההרים, הסלעים והנוף המהפנט, ובשל עלות הקרקע הזולה, נראה שהבתים מתפרסים לרוב על קומה אחת. במרכז הארץ השטחי הבניה ישרים, ובשל עלות הקרקע הגבוה יש רצון לנצל כל זכויות הבניה, ולכן נראה יותר קומות גדולות ורחבות ותכנון מהודק של המטראז'".

קשת מעל הכנרת, גינוסר, 2 באפריל 2021. ראובן קסטרו
נגיד, בית עם נוף לכנרת - לא הייתם רוצים?/ראובן קסטרו
תכנון ועיצוב נטלי רשף, מערכות אלומיניום של כוכב אלומיניום,. איתי בנית,
עיצוב נטלי רשף צילום איתי בנית באדיבות כוכב אלומניום/איתי בנית

חשיפה לצפון

"אם בית בצפון עולה 8,000-10,000 שקל למ"ר, המחיר הממוצע לבניה במרכז הארץ עומד על 10,000-15,000 שקל למ"ר"

בן דוד מספר על תופעה מסקרנת שהחלה מעט לפני הקורונה, אך גברה ביתר שאת במהלכה: "ישנה מגמה של אנשים מאוד אמידים מהמרכז שמחפשים את מקום המפלט והשקט ומעתיקים את המגורים שלהם למרחבים בצפון, בעקבות השינוי הזה רואים בצפון יותר ויותר בתים בסגנונות מודרניים, עם טכנולוגיות חדשות, שימוש בחומרים יותר יוקרתיים כמו אריחים גדולים ופרופילי אלומיניום חדשניים, סוגי אבנים מיוחדות כמו אבני בזלת ואבנים מיובאות מחו"ל. יותר מגוון ופחות סטנדרטי, עם הבנה עמוקה בעיצוב ובמגמות חדשניות. אנחנו תמיד מחפשים את החומר החדש והמיוחד הבא, כזה שיביא אותנו ליכולות המקסימליות שלנו ולעיצוב מעורר השראה.

"בצפון הארץ ישנה אפשרות למצוא מגרשים יותר גדולים. יש משקים וחוות ומגרש של 5 דונם הוא לא מוצר מיוחד, לעומת המרכז בו השטחים מצומצמים יותר. לכן גם הבתים במרכז יהיו יותר קטנים- 250 מ"ר בממוצע, כשהבתים בצפון יוכלו להגיע בקלות לגודל של 350-400 מ"ר. אם בית בצפון עולה 8,000-10,000 שקל למ"ר, המחיר הממוצע לבניה במרכז הארץ עומד על 10,000-15,000 שקל למ"ר".

תכנון בריכה - פלגים. תכנון גן - גלים גנים. שי אפשטיין,
בכל הקשור לבריכות שחייה - אל תחפשו מציאות. תכנון בריכה - פלגים. תכנון גן - גלים גנים/שי אפשטיין
"לבריכה בפריפריה ובריכה במרכז ישנן אותן עלויות כי החומרים הם אותם חומרים, ולכן בריכה ממוצעת תעלה החל מ- 300,000 ויכולה להגיע גם לחצי מיליון שקלים"

אבנר צדוק, מבעלי חברת פלגים המתמחה בתכנון וביצוע בריכות, מציין: "לאורך השנים העבודה אכן התחלקה בין הפריפריה למרכז. לאחר הקורונה חל תהליך הפוך, ואותם אנשים שהתגוררו במגדלי יוקרה החלו לפזול לפריפריה, שם הם נהנים מעוצמת גן העדן הפרטי שלהם. המרחבים הגדולים מאפשרים לאדריכלי הפרויקט ליצור תכנון ופיתוח שטח נרחב, יצירתי ורסטילי יותר, לעומת התכנון האפשרי במגרשים העירוניים. בחלק מהפרויקטים מנוצל השטח הרב לשילוב מתקנים ומבני עזר לצד הבריכה, כמו ג'קוזי, חדרי ספא, מתקני כושר ומלתחות. בנוסף יש לנו אפשרות לייצר בריכות שיקוף, בריכות נוי ודגים שמלוות את הבאים כבר מהחזית הקדמית של הבית. האלמנטים הייחודיים הללו משתלבים כחלק אינטגרלי מאדריכלות הנוף. הפן החווייתי שניתן ליצור בפרויקטים האלה הוא כמעט אינסופי ומכאן היתרונות הגדולים ללקוח וחירות הדמיון לאדריכל להגשים ללקוח את החלומות. לבריכה בפריפריה ובריכה במרכז ישנן אותן עלויות כי החומרים הם אותם חומרים, ולכן בריכה ממוצעת תעלה החל מ- 300,000 ויכולה להגיע גם לחצי מיליון שקלים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully