וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: ללכת על דירה חדשה או לקנות ולשפץ?

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 12:16

קיבלנו סכום כסף נאה, עכשיו הגיע הזמן לדירה. מה עדיף, לקנות דירה ולעצב, או פשוט "להיכנס עם המזוודות"? וואלה! נדל"ן עם כל מה שצריך לקחת בחשבון - וגם כמה זה יעלה לנו

בואו נדמיין את המצב האופטימלי הבא: יש לכם דירה. קיבלתם סכום כסף גדול - ירושה, אקזיט מוצלח וכו'. הדילמה שלכם כעת היא כזו שכל אחד היה רוצה: לקנות נכס יד שנייה (בדרך כלל במיקום טוב יותר), או להקצות אותו למציאת נכס חדש.

בתיאוריה כל אחד חושב שדרך שיפוץ חלל הוא ישיג את התוצאה החלומית. במציאות, העבודה מול בעלי מלאכה שונים לא תמיד עומדת במבחן המציאות. ההחלטה אינה אחידה ותלויה במספר גורמים. בתיאוריה גם נכס חדש מקנה שלווה וביטחון, אבל גם בכך יש חסרונות.

תכנון ועיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, REMA אדריכלים. בריאן שולמן,
הפנטזיה: להשיג תוצאה חלומית. תכנון ועיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, REMA אדריכלים/בריאן שולמן

מעדיפים פרויקטים ממותגים

"היום לקוחות מעדיפים לקבל חלל נקי ולא להיות מוגבלים לאדריכל הפרויקט", מסביר המעצב אורון מילשטיין, שאחראי על עיצוב דירות יוקרה בבנייני יוקרה, "רוב הלקוחות מעדיפים לקבל חלל פתוח כדי לממש את הפנטזיות העיצוביות שלהם"

"הטעות בהערכת השיפוץ יכולה לנוע בין 10 ל-30% מעל התכנון הראשוני, יש מקרים שגם יותר", מסבירה אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין מ-REMA אדריכלים, "רכישה של בית/דירה קיימת מצריכה אומנם הוצאה ראשונית גבוהה מאוד, אולם חוסכת ריצות וזמנים בשיטוטים לאחר אנשי מקצוע. יש גם לקחת בחשבון שגם בדירה מוכנה לכניסה תמיד מתגלים אי אילו דברים שמצריכים שינויים והתאמות אישיות לבעלי הדירה".

"היום לקוחות מעדיפים לקבל חלל נקי ולא להיות מוגבלים לאדריכל הפרויקט", מסביר המעצב אורון מילשטיין, שאחראי על עיצוב דירות יוקרה בבנייני יוקרה, "רוב הלקוחות מעדיפים לקבל חלל פתוח כדי לממש את הפנטזיות העיצוביות שלהם. אם מדובר באלפיונאים שעוזבים את הבתים הפרטיים באזורי השרון לטובת המרכז, הם מעדיפים לקנות בפרויקטים ממותגים בהם יגורו בסביבת חבריהם, ואז ההעדפה היא ללא תכנון מקורי, אלא עם האדריכל הפרטי. השוני בהשקעה הוא מינורי, ובפרויקטים מסוימים חלק מההטבות שניתנות ללקוחות הוא לאפשר ללקוח לתכנן את הדירה בעצמו ללא עלות נוספת מבחינת הקבלן" .

עיצוב מיטל אשכנזי פומרנץ. שי אפשטיין באדיבות MODY,
לפעמים עדיף לקבל חלל נקי. עיצוב מיטל אשכנזי פומרנץ/שי אפשטיין באדיבות MODY

"הדירות החדשות נמצאות בפריפריה או בשולי הערים הגדולות"

"מכיוון שאין רזרבות לדירות חדשות, הדירות החדשות נמצאות בפריפריה או בשולי הערים הגדולות", אומרת עדי לביא, מנהלת השיווק של MODY, "העדיפות היא לרכוש דירה המצריכה שיפוץ מסיבי. אף אחד לא רוצה לגור בדירה שהעיצוב שלה לא תואם את הלך הרוח האישי. אלו שהחליטו לרכוש דירה מוכנה למגורים, מבקשים לעשות סוג של UPGRADE בדמות של שדרוג חדר רחצה הורים, על ידי תכנון קומפלט מחדש. החשיבות השנייה היא לשדרג את שירותי האורחים והחלפת הריצוף באזורים משותפים כמו סלון ומטבח, עבור אריחים גדולים יותר, מרקם מיוחד - ללא הוצאה מסיבית של שינוי מבנה הבית".

לביא מסבירה במה כרוך, בדרך כלל, שיפוץ מקיף: "במקרה של דירה המיועדת לשיפוץ כללי, בדרך כלל משנים את התכנון האדריכלי של פנים הדירה, הגדלת חדרים, הוספת/שבירת קירות, ממש מגלחים את הדירה. במקרה הזה אפשר להגשים כל פנטזיה כמו ברזים מהקיר, ראשי טוש ענקיים, אסלות תלויות, ריצופים בגדלים של 60 ס"מ על 120 ס"מ ועוד".

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
לבנות מהיסוד ולקבל תוצאה כזאת. עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

"בכל הקשור לשוק האלומיניום, בתים מושקעים מגלמים בתוכם את מחיר וזמן ההשקעה שבשיפוץ, כך שעדיף להרוס ולבנות מחדש", מוסיפה רכטר-רובינשטיין, "ראשית, כל מעבר של דירה, לכל דירה, דורש שינוי מסוים והתאמה אישית. באופן כללי, אחת לעשור משתנה סגנון הדירה והמבנה הפנימי שלה. לדוגמא - בתים שנבנו לפני עשור הם בעלי פרופילים מאלומיניום, כאשר היום הפרופילים בלגים. דוגמא נוספת היא של בתים צמודי קרקע שנבנו עם תריסים חיצוניים, דבר שהיום לא קורה. כאשר הדיירים החדשים נכנסים לדירה, גם אם היא משופצת או ישנה, הם מעדיפים ליישם בה את הסגנון המודרני, מעבר להתאמתה לטעמם האישי. בבית שמצריך שיפוץ מסיבי מחליפים את כל האלומיניום, עושים את כל ההצללה הפנימית לכל חדר בנפרד, כולל הצללות חשמליות בעיקר בסלון ובחדרי שינה".

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
הנכס יימכר הרבה, הרבה יותר מהר. בית בתכנון הלל אדריכלות/עודד סמדר

כמה זה יעלה לנו?

"שיפוץ מאסיבי ישביח את ערך הנכס. בטח אם מדובר בבית ישן, עם מערכות ישנות שמוחלפות לחדשות. שיפוץ כזה יעזור בהמשך למכור את הנכס יותר מהר"

אז כמה זה יכול לעלות לנו? לאדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות ועיצוב פנים" יש דוגמאות: "שיפוץ קוסמטי לדירת 4 חדרים סטנדרטית, שיתמקד בעיקר בסטיילינג חדש - ריהוט חדש לסלון ולחדרים, תאורה, צבע או טפטים ואקססורייז חדשים - יתחיל ב-100,000 שקל. בשיפוץ כזה לא תצטרכו לצאת מהבית ותוכלו להעניק לו מראה מחודש ויפה. אם תרצו להוסיף שדרוג של חדרי רחצה, יש לקחת בחשבון 40-50 אלף שקל לכל חדר רחצה בבית - שיפוץ כזה כולל בתוכו שבירה מוחלטת של חדר הרחצה הישן והחלפה של כל הפריטים בחדר, כולל ריצופים, עבודות נגרות, מקלחון, כל הסניטריה הנוספת הנדרשת וכמובן עבודה של בעלי המקצוע. החלפת מטבח תתחיל ב-80,000 שקל ותכלול נגרות, משטח שיש או בוצ'ר לפי העיצוב, כיורים וברזים. סכום זה איננו כולל מכשירי חשמל חדשים למטבח שעלותה תחל ב-30,000 שקל. שיפוץ שיכלול בתוכו את חדרי הרחצה בבית, מטבח וסטיילינג יחל ב-300,000 שקל".

ואם תרצו שיפוץ מקיף יותר? "במהלך עבודה כזאת שוברים את כל הבית ומתחילים מחדש", אומרת מוסקל, "זה יעלה החל מ-500,000 שקל כשהשמיים הם הגבול. שיפוץ כזה יכלול שבירת קירות, החלפת כל חדרי הרחצה, עיצוב מטבח חדש, החלפת חדרים, טיפול באינסטלציה, החלפת אלומיניום, עבודות חשמל מקיפות ונגרות. שכר הטרחה של אדריכלים ומעצבים לפרוייקט כזה יכול להתחיל ב-10,000 שקל ולהגיע גם ל-60,000 שקל, תלוי בסדר הגדול של השיפוץ".

הרבה? בהחלט. יחזיר את ההשקעה? זה תלוי כמה מהר אתם מתכוונים למכור וכמה לחוצים אתם. "שיפוץ מאסיבי ישביח את ערך הנכס", אומרת מוסקל, "בטח אם מדובר בבית ישן, עם מערכות ישנות שמוחלפות לחדשות. שיפוץ כזה יעזור בהמשך למכור את הנכס יותר מהר".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully