וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרקע של מפעל זוגלובק נמכרה תמורת 77.5 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 17:13

הקרקע עליה שכן מפעל זוגלובק ההיסטורי בנהריה נמכרה לקרן רhאליטי בסך של 77.5 מיליון שקל. אלי זוגלובק, יו"ר קבוצת זוגלובק: "מכירת הקרקע תאפשר השקעות בטכנולוגיות ייצור חדשות, שיעמידו את זוגלובק בחזית הטכנולוגיה העולמית"

זוגלובק: "הקרקע של מפעל זוגלובק האייקוני בשדרות הגעתון בנהריה, נמכרה תמורת 77.5 מיליון שקל לקרן ריאלטי. על פי יצרן הבשרים הוותיק, מכירת הקרקע תאפשר השקעות בטכנולוגיות ייצור חדשות, שיעמידו את זוגלובק בחזית הטכנולוגיה העולמית. כחלק מהפיתוח הסביבתי בכניסה לעיר, תפעל במקום חנות מפעל זוגלובק לצד מוזיאון קטן להנצחת אחד מהמוסדות המזוהים כל כך עם העיר נהריה.

מפעל זוגלובק, שלומי. יחסי ציבור, זוגלובק,
מפעל זוגלובק, שלומי/יחסי ציבור, זוגלובק

הוקם לפני המדינה - 1938

לפני 84 שנה, עוד לפני קום המדינה, קבעו אירמגרד וריינהולד זוגלובק את ביתם ומפעלם בשדרות הגעתון בנהריה. ברבות השנים הפך להיות מפעל זה סוג של אייקון המזוהה עם העיר נהריה. המפעל בשטח של 11.5 דונם, הווה כ-50% מפעילות זוגלובק.

במפעל יוצרו מגוון רחב של מוצרי בשר בהם נקניקים, נקניקיות, המבורגרים ועוד, לצד מפעל המוצרים מן הצומח. במבנה ממוקמים גם משרדי ההנהלה ומטה החברה. בינואר 2020 השלימה החברה את העברת פעילות יצור מוצרי הבשר לאתר היצור המודרני בשלומי.

בית זוגלובק משנת 1938. ארכיון זוגלובק,
בית זוגלובק משנת 1938/ארכיון זוגלובק

פינוי המפעל יישפר את פני הכניסה לעיר

לדברי אלי זוגלובק "נהריה נמצאת בתנופת פיתוח ובניה בשנים האחרונות תחת הובלתו של ראש העיר רונן מרלי, ואני שמח שפינוי המפעל יאפשר את שיפור פניה של הכניסה לעיר וניצול עתודות הקרקע לצורכי פיתוח. לצד הפיתוח העתידי חשוב למשפחה לשמר את המורשת של דור המייסדים, ובמקום תפעל חנות מפעל זוגלובק, לצד מוזיאון קטן שיוקם שבו תוצג נהריה בראשית ימיה, לצד התפתחות המפעל, המהווה אחד מסמלי העיר".

אלי זוגלובק, יו"ר קבוצת זוגלובק. איריס גליקסמן,
אלי זוגלובק, יו"ר קבוצת זוגלובק/איריס גליקסמן

בעל חשיבות לאומית לחוסנם של יישובי הצפון

במהלך העברת מפעל זוגלובק מנהריה לשלומי הושקעו 60 מיליון שקל, והוא כלל שדרוג טכנולוגיות והכנסת מודרניזציה לקווי היצור. המהלך מאפשר התייעלות החברה, הרחבת מגוון המוצרים, ואת הבטחת המשך הפעילות של זוגלובק כחברה מובילה בתחומה.

המפעל החדיש הממוקם בסמוך לגבול הלבנוני, מעסיק מאות עובדים. המרחק מנהריה לשלומי הוא כ- 10 ק"מ בלבד, מה שמאפשר לחברה להמשיך ולהעסיק את כל עובדיה במפעל החדיש.

מתחם זוגלובק בנהריה. צחי קיבנשטיין,
מתחם זוגלובק בנהריה/צחי קיבנשטיין

הרוכשים מתכננים ליישם עירוב שימושים בקרקע

קרן ריאליטי רכשה ממשפחת זוגלובק ומבעלים פרטיים את מלוא הזכויות בקרקע בכניסה לנהריה
בכוונת הקרן לקדם על הקרקע תוכנית חדשה בהתאם לתכנית המתאר של העיר לעירוב שימושים של מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות ובכך להקים מוקד עירוני המהווה את שער העיר.

הקרקע ממוקמת בשער העיר ובמרחק של כ-80 מטרים מתחנת הרכבת של נהריה ומתחנת האוטובוסים המרכזית. היום פועלים במקום חנות מפעל של נקניקים ומפעל 'טבע', של המוצרים הטבעוניים של החברה, שיישארו בנכס כשוכר.

דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי: "נהריה היא עיר שנמצאת במגמת שינוי והתחדשות ולכן אנחנו מאמינים בה. מסילת הרכבת עוברת בתוך העיר בנוסף לשני כבישים ארציים 4 ו-89. יש לה חוף ים ומסביב שמורות טבע. בנוסף, העירייה מגבשת תוכנית אסטרטגית להגדלת מספר הדירות בעיר בלמעלה מ-20 אלף, פיתוח תיירות ומלונאות וחידוש הבנייה קיימת באמצעות תוכנית של פינוי בינוי. אנחנו ממשיכים לרכוש קרקעות עם פוטנציאל השבחה גבוה במרכזי הערים ואנו מתרגשים לקראת שיתוף פעולה עם עיריית נהריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully