וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילה בהתחדשות עירונית: כמה עולה דירה ברמת גן?

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 17:46

כבר 3 שנים ברציפות רמת גן היא העיר עם מספר העסקאות הגבוה ביותר להתחדשות עירונית, וזאת למרות התנגדות ראש העיר למהלך. תל אביב שנייה עם חצי מהכמות. אז כמה תעלה דירה ממוצעת באזורים שונים ברמת גן?

למרות המהלכים להחלפת תכנית תמ"א 38 בחלופה אחרת, במסגרת חוק ההסדרים, דווקא ברמת גן זוכה התכנית בשלוש השנים האחרונות לביקושים גבוהים בקרב התושבים. על פי נתוני הרשות להתחדשות עירונית בשלוש השנים האחרונות [2018-2020], מובילה רמת גן בצמרת העסקאות. הנתון מעניין במיוחד, שכן ראש העיר כרמל שאמה נחשב לאחד המתנגדים הגדולים לתוכניות ההתחדשות - בין היתר בשל היעדר תשתיות מתאימות.

דו"ח הרשות להתחדשות עירונית שפורסם לאחרונה הראה כי ברמת גן נמכרו ב-2020 בלבד 606 דירות בהתחדשות עירונית והיא מובילה מבין כל הערים. תל אביב רק שניה עם חצי מהכמות בלבד - 327 דירות (85% פחות). המגמה הזו נמשכת עוד משני הדוחות הקודמים של הרשות. בשנת 2019 אז הובילה רמת גן עם מכירה של 429 דירות בהתחדשות עירונית (תל אביב, אגב, שיפרה ממקום שביעי עם 149 דירות, למקום שני עם 327 דירות). גם ב 2018 הייתה רמת גן מקום ראשון במכירת דירות בהתחדשות עירונית עם 350 דירות. תל אביב - חמישית (139 דירות).

הריסת בניין ישן ביהודית 10 ברמת גן. אלירן אביטל,
הריסת בניין ישן ביהודית 10 ברמת גן/אלירן אביטל

השכונות הוותיקות מובילות

כך, למשל, בפרויקט תמ"א בשכונת החרוזים ברמת גן אותו מקימות קבוצת סופרין, קבוצת וייס וחברת ויתקין פרי, נמכרו בתוך חודשיים מתחילת השיווק 75% מהדירות

כך, למשל, בפרויקט תמ"א 38/2, הריסה ובנייה, ברחוב יהודית בשכונת החרוזים ברמת גן אותו מקימות קבוצת סופרין, קבוצת וייס וחברת ויתקין פרי, נמכרו בתוך חודשיים מתחילת השיווק 75% מהדירות.

זהו פרויקט תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש). במסגרתו נהרס ביום רביעי השבוע בטקס מיוחד בנוכחות היזמים ודיירי הבניין הישן, ובמקומו יקימו החברות בניין בוטיק חדש הכולל 9 קומות ו-30 דירות. 10 דירות ימסרו לדיירים הוותיקים שכל אחד מהם יקבל דירת 5 חדרים הגדולה ב כ 25 מ"ר מהדירה שמסר.

מבדיקה של שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין, עולה כי בשלוש השנים האחרונות עלו ברמת גן בצורה משמעותית מחירי הנדל"ן בשכונות הוותיקות, בהן יש פרויקטים רבים של התחדשות העירונית. עליות מחירים שנעות בין 10% ליותר מ-20% בחלק מהשכונות. כך, למשל, בשכונת החרוזים עלו מחירי הדירות על פי הבדיקה בין השנים 2018 ל-2021 בכ-12%, בשכונת הגפן בכ-27%, בשכונת הראשונים בכ-17.5% וברמת שקמה בכ-20%.

"הפתרון הנכון והיעיל ביותר"

השמאית נחמה בוגין מתייחסת לעליית המחירים ומציינת: "רמת גן הציגה עלייה של כ-5% במחירי הדירות בין השנים 2018 ל-2021. יחד עם זאת, בבדיקה פרטנית וחלוקה לשכונות ראינו קפיצה משמעותית יותר שמגיעה לעשרות אחוזים. לרוב מדובר בשכונות שבהן מקודמים פרויקטים רבים של התחדשות עירונית עם דגש על עירוב שימושים. במקרים כאלה ברגע שנכנסות יחידות דיור חדשות במקום הבתים הישנים רואים עלייה גבוה יותר במחירי הדירות. כיום, לאור המחסור החמור בקרקעות ואי העמידה ביעדי הבנייה השנתיים, התחדשות עירונית היא הפתרון הנכון והיעיל ביותר. יחד עם זאת, מכוון שעדיין ההיצע לא פוגש את הביקוש נמשיך לראות עליות מחירים בשנים הקרובות".

צחי סופרין, בעלים ודירקטור בקבוצת סופרין: "חידושן של שכונות אלה ותוספת הדירות החדשות, מאפשר בעיקר לזוגות צעירים ומשפחות צעירות שגדלו או חיים כבר שנים רבות בשכונה להישאר בסביבת המגורים שלהם, קרוב לעבודה , למרכז העיר, להורים או להשאיר את הילדים במסגרות החינוך אליהם התרגלו. לכך מתווספת העובדה שרמת גן היא מהערים המבוקשות ביותר באזור המרכז - בעלת אופק תכנוני הן ברמת ההתרחבות שלה לשטחים פתוחים שברשותה והן מבחינת הרחבת שטחי התעסוקה, שדרוג הנגישות באמצעות הרכבת הקלה והמטרו ומבחינת המיקום שלה בסמוך לתל אביב כאשר מחירי הדירות עדיין נמוכים מאוד ביחס אליה".

  • עוד באותו נושא:
  • תמ"א 38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully