וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מביאים משקיעים לישראל? מנסים לדפוק אותם פחות

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 9:36

לראשונה בישראל הוקם בימים אלו מכון מחקר בתחום הנדל"ן המניב - "פורום IVS", שמטרתו לקדם את השקיפות והמקצועיות של שוק הנדל"ן המניב, על מנת למשוך משקיעים בינלאומיים. כיום מדורגת ישראל במקום ה-37 בעולם בלבד במדד השקיפות העולמי

בימים אלו הוקם בישראל מכון מחקר בתחום הנדל"ן המניב - "פורום IVS". מטרת הפורום היא לקדם את השקיפות והמקצועיות בשוק הנדל"ן המניב (נכס שביכולתו לייצר תזרים מזומנים קבוע), על מנת למשוך משקיעים בינלאומיים להשקעות ישירות בנדל"ן מניב בישראל ועל מנת לשכלל את השוק.

כיום ישנם משקיעים ישראלים רבים בנדל"ן מניב בחו"ל, אך אין בכלל השקעות זרות בנדל"ן מניב ישראלי. הדבר מתקשר לכך שישראל מדורגת במקום ה-37 בלבד במדד השקיפות העולמי של JLL, המקובל כסמכות העולמית לדירוג שווקי נדל"ן בעולם. המיקום של ישראל לא תואם את היותה חברה ב- OECD ובשנים האחרונות היא אף נמצאת במגמת ירידה.

נדל"ן בגוש דן. ראובן קסטרו
יש לנו לאן להתקדם בכל הקשור לשקיפות/ראובן קסטרו

הפורום הוקם על ידי לשכת השמאים וחברת הייעוץ CBRE ביוזמת השמאי רון כהן. יו"ר הפורום הוא יו"ר CBRE ישראל ג'קי מוקמל, נשיא הפורום הוא יו"ר לשכת השמאים חיים מסילתי ויו"ר הוועדה המייעצת היא השמאית נחמה בוגין. לפורום מייעצת ועדה מייעצת שכוללת בכירים מתחומי הממשל, ראיית חשבון, מעריכי שווי, עורכי דין, אנשי אקדמיה ועוד.

בעולם החלו להקים מדדי נדל"ן מניב החל משנות השמונים. מדדים אלה מאפשרים השוואתיות לאפיקי השקעה אחרים, כגון מניות ואג"ח שנסחרים בבורסות. הם מאפשרים למשקיעים בקרה על ביצועי מנהלי ההשקעות ולמנהלי ההשקעות השוואה של ביצועיהם מול המתחרים. לחוקרים באקדמיה הם פותחים קשת רחבה של תחומים למחקר, כמו המתאם בין שוק הנדל"ן לבין ביצועי המקרו של המשק. כלומר, הם מגבירים בצורה ניכרת את השקיפות בשוק ובכך תומכים במשיכת משקיעים זרים. ובהקצאת מקורות יעילה.

רוב המדדים בעולם מבוססים על שמאויות מאחר שלא קיים מסחר רציף בנדל"ן שניתן לבסס עליו מדד (בישראל התדירות של עסקות בנכסים מניבים היא אחת לחודש). בחלק מהשווקים בהם קיימים מדדי נדל"ן מניב מתבצעות הערכות שווי תקופתיות לכל הנכסים אחת לחודש.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully