וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקנעם שואפת להיות תל אביב: בירת ההייטק הצפונית תבנה לגובה

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 15:44

בשבוע שעבר הגישה קבוצת שובל לוועדה המקומית, תכנית לבניית שני מגדלים אדריכליים המיועדים למגורים בגובה של 19 קומות כל אחד. המגרש הוצא למכרז על ידי רמ"י בשיתוף חברת דירה להשכיר בשכונת שער הגיא בעיר וזכתה בו הקבוצה לאחר שהציעה כ- 33 מיליון שקל עבור הקרקע

יקנעם על הגובה: מגדלי מגורים בגובה של 19 קומות לרוב לא מעוררים התרגשות, במיוחד לא בלב הערים הגדולות. ובכל זאת, ביישובים שבהם רוב הבניה, גם בבתים משותפים, היא בנייה נמוכה, מדובר באטרקציה גדולה. כך במקרה של שני מגדלי המגורים החדשים שהתכנית לגביהם הוגשה לועדה המקומית ביקנעם.

התב"ע החלה על המגרש בשטח של 8 דונמים מאפשרת בנייתן של כ-140 יחידות דיור וכל מגדל ימנה 70 יחידות דיור כאשר אחד מהבניינים מיועד כולו למכירה לשוק החופשי והבניין השני מיועד כולו להשכרה לתקופה של 15 שנה.

מתוך 70 יח"ד המיועדות להשכרה כ-20 יח"ד מיועדות להשכרה מפוקחת לזכאים, בשכר דירה מופחת שיעמוד על כ-1,800 שקל לדירת 3 חדרים וכ-2,800 שקל לדירת 4 חדרים.

קודם להפקדה הגישה קבוצת שובל לראש עירית יקנעם 4 חלופות אדריכליות למגדלים מודרנים, אלא שלראש העיר היה חשוב שהפרויקט יהיה יוצא דופן מבחינה אדריכלית ויהווה אייקון אדריכלי שהעיר תזוהה עימו.

2 המגדלים בעיר יקנעם יתנשאו לגובה 19 קומות. צחי וזאנה אדריכלים ואולאין הדמיות,
2 המגדלים בעיר יקנעם יתנשאו לגובה 19 קומות/צחי וזאנה אדריכלים ואולאין הדמיות

המגדלים רוקדים טנגו

לדברי צחי וזאנה אדריכל הפרויקט, מיקום המגרש על הגבעה הכי גבוהה ביקנעם חושף את הפרויקט לניראות של 360 מעלות, הרעיון הבסיסי הוא ליצור מתח של תנועה פואטית בין שני המגדלים המתנשאים לגובה של 65 מ', מעין ריקוד "טנגו" של המגדלים.

כדי ליישם את הרעיון, יצרנו קורות פרמטריות מרחביות בעלות צורה מעגלית עם רדיוס משתנה מסביב לכל קומה בבניין, הקורות זהות אך בכל קומה מקבלות סיבוב של 1.5 מעלות, במגדל השני סיבוב הקורות הפוך ומנוגד למגדל הראשון, הצורה מגיעה לשיאה בקומות העליונות, והתוצאה המתקבלת יוצרת את המתח הפואטי התנועתי בין הבניינים.

בפרויקט 4 טיפוסי דירות - ,3,4,5,6 חדרים וכן מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים עם בריכות שחיה במרפסת.

מאופיינת בבנייה נמוכה

מדובר בפרויקט יוקרתי כאשר לובי הדיירים בבניינים יהיה מרווח וגבוה ובכל מגדל יהיו חדר כושר וחדר משחקים לילדים. בנוסף יהנו דיירי הפרויקט מהכנות לטעינת רכבים חשמליים כאשר לבניין לשיווק יש חניון תת קרקעי וכל שאר החניות תהיינה עיליות. כמו כן הפיתוח הסביבתי יהיה מוקפד, כך למשל בין הבניינים יהיו מזרקות מים, ומתקני משחק.

יקנעם מאופיינת בבנייה נמוכה למעט שכונת שער הגיא שבה אישרה העיריה תב"ע לבנייה רוויה. הבניינים הגבוהים היחידים שנבנים בימים אלה הם בני 10 קומות בפרויקט שובלים שבונה קבוצת שובל גם כן בשכונת שער הגיא. פרויקט שובלים יכלול 4 מבני מגורים, 140 יח"ד, מתוכן כ- 53 יח"ד עבור שוק חופשי והשאר במסגרת מחיר למשתכן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הדמיה, יקנעם. צחי וזאנה אדריכלים ואולאין הדמיות,
"היהלום שבכתר", יקנעם/צחי וזאנה אדריכלים ואולאין הדמיות

"היהלום שבכתר" לעיר יקנעם

לדברי ישי רוט, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בשובל,: "כון להיום אלה שני המגדלים היחידים שמתוכננים ביקנעם ויהוו היהלום שבכתר מבחינת העיר" לדבריו, "היותה של יקנעם מושכת לחברות הייטק מחייבת אותה לסטנדרטים אדריכליים ולבניה איכותית על מנת שתעניק מענה ראוי למגורים לעובדי התעשיה. הקרבה לכביש 6 וצירי תחבורה ראשיים נוספים ממצבת את יקנעם כמקום אטרקטיבי ומבוקש, צורת התכנון והבניה תגרום לעליה לרגל של אדריכלים ותושבים מחוץ ליקנעם להגיע ולראות את היצירה המיוחדת שתיבנה".

בנייה מתקדמת ומהירה

לדברי יורם וינטרוב מהנדס ראשי צפון של שובל: פרויקט המגדלים ביוקנעם בשכונת שער הגיא ייבנה בשיטה חדשה ומתקדמת (שיטה יבשה) שיובאה מקנדה ותכנס לראשונה לשימוש בארץ אצלנו. מדובר בבניה ירוקה בזכות בידוד מרעשים ועוד.

השיטה חוסכת בלוחות זמנים ובפסולת. המעטפת תבוצע בשיטת ברנוביץ. פנים המבנה והדירה יבוצע בשיטה הבאה: ע"ג רצפת הבטון יונח פלציב לבידוד אקוסטי עליו יבוצע יציקת מדה בטון בעובי 8 ס"מ כהכנה להדבקת ריצוף. על גבי המדה (חומר שמפלס את הבטון) יבוצעו מחיצות הפנים מקירות גבס ובתוך המחיצה יורכב בידוד אקוסטי למניעת רעשים בין החדרים בדירה.

כל מערכות האינסטלציה והחשמל יבוצע גלוי מתחת לתקרת הבטון ומתחתם יבוצע המנכת גבס כנ"ל מעטפת חיצונית תצופה בצד הפנימי על יד לוח גבס וצמר סלעים לשיפור הבידוד הטרמי של הדירה.
בסוף יבוצע הריצוף של הדירה והגמר. בזכות השיטה אנחנו מקבלים דירה ללא קלינים (שהמשמעות קוים ישרים) בריצוף ,משופרת בידוד טרמי ואקוסטי וללא טייח. בכך אנחנו מקטינים משמעותית את כמות הפסולת.

יקנעם שואפת להיות תל אביב ותתחיל לבנות לגובה. צחי וזאנה אדריכלים ואולאין הדמיות,
יקנעם שואפת להיות תל אביב ותתחיל לבנות לגובה/צחי וזאנה אדריכלים ואולאין הדמיות

קבוצת שובל שבבעלותו של היזם משה מילר הינה קבוצת בניה בעלת ניסיון של 36 שנים ומוניטין רב בתחומי הבנייה והיזמות. מאז 1985 יזמה וביצעה פרויקטים מורכבים רבים בתחום הבניה למגורים, מסחר, תעשייה, מגדלי משרדים מוסדות חינוך ומרכזים לוגיסטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully