וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגדל הגבוה בישראל, מחוץ לגבולות לגוש דן

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 18:08

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה אישרה את הקמת פרויקט "המגדל במחצבה" שיוקם באזור התעשייה בנשר. מדובר במגדל מעורב שימושים בן 54 קומות, שיתנשא לגובה של כ-240 מטרים ויכלול 165,000 מ"ר בנוי

מגדל שיתנשא לגובה של 54 קומות, הוא חיזיון נדיא אפילו בגוש דן ואפילו בתל אביב, רווית המגדלים, רק מעט פרויקטים של נדל"ן למגורים בישראל הגיעו לגבהים האלה. לכן הנתון הבא הוא לא פחות ממדהים: מגדל של 54 קומות יוקם ב... נשר, העיר הצפונית שנחשבה פעם פרבר בין חיפה לצומת יגור והייתה ידועה בעיקר בזכות מפעל המלט שלה (שנסגר).

המבנייה תכלול כ-60,000 מ"ר משרדים, כ-1,000 לייעוד מגורים - מעונות סטודנטים, וכן מסחר, חניונים על ותת קרקעיים ושימושים נוספים.

את המגדל תקים חברת גשם החזקות, על התכנון אחראי משרד מילוסלבסקי אדריכלים ועורכי התכנית הם: עודד רוזנקיאר ושחר לולב, משרד soarch.

המגדל מתוכנן במסגרת חידוש אזור "מחצבה 4.5" בנשר והפיכתו למתחם תעסוקה ומסחר מודרני ועכשווי, זהו הפרויקט המשמעותי ביותר במתחם המחצבה, ששמה נגזר ממיקומה על הקילומטר ה-4.5 מחיפה העתיקה, על ציר הנפט ההיסטורי לעיראק), ואשר יקנה ערך מוסף למתחם כולו באמצעות הקישור הוורטיקלי לטכניון ולחיפה.

הפרויקט מתפרס על שטח של כ-12.5 דונם במרכז המטרופולין הצפוני, והוא ייצור חיבורים עירוניים ורציפות אורבנית בין חיפה ונשר, בין אזור התעסוקה לבין הקמפוסים של הטכניון והאוניברסיטה, בין ההר לעמק. זאת, באמצעות חיבורו בגשר הולכי רגל לדרך דורי ולקו הרכבלית החדש, חיבור שיאפשר את השילוב הסינרגי בין הסטודנטים מהטכניון, לבין מתחם התעסוקה המתהווה במחצבה. מקומת הסקאיי לובי במגדל, קומה 26, יהיה חיבור ישיר לתחנת הרכבלית הפעילה.

מגדל המחצבה בנשר. מילוסלבסקי אדריכלים,
מגדל המחצבה בנשר/מילוסלבסקי אדריכלים

החלטה בקנה מידה היסטורי

לדברי אדריכל גיא מילוסלבסקי: "פרויקט 'המגדל במחצבה' יהווה עוגן מטרופוליני חדש, המגדל הגבוה ביותר בארץ מחוץ לגוש דן שייבנה במיקום אסטרטגי לעסקים וימנף את האזור כולו ממתחם תעסוקה טיפוסי, למוקד משיכה מעורב שימושים, חלק מרצף עירוני בין חיפה לנשר"

מילוסלבסקי מוסיף כי: "החיבור של המגדל לרכבלית ולמטרונית יקנה לפרויקט ולחברות שבו ערך מוסף ונגישות גבוהה מאוד למקום העבודה.המדובר בהחלטה משמעותית לעתיד המטרופולין בקנה מידה היסטורי. הפרויקט, הנמצא כבר בתהליכי רישוי, יהווה זרז לקידום מתחם המחצבה בפרט, והמטרופולין בכלל"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מגורים, תעסוקה ומסחר

פארק התעשייה המטרופוליני, המתחבר באופן ישיר עם תוכנית המתאר הכוללנית של העיר נשר, עתיד לשלב כאמור מגורים (מעונות סטודנטים וסגל אקדמי ודיור מוגן), תעסוקה ומסחר, ופיתוח של מתחם מגורים (2,000 יחידות דיור) תעסוקה (80,000 מ"ר) ופארק ענק ב"מתחם כלל" ששטחו 2,500 דונם, הכולל גם את המחצבה שנמצאת מול האתר ההיסטורי של בית החרושת נשר.

פרויקט המחצבה יכלול גם שטחים פתוחים וירוקים המתאימים לצביונה הירוק והמיוחד של העיר נשר. הוא ממוקם בסביבת פארק הכרמל ופארק נשר ובו הגשרים התלויים ועתיד להיבנות גם פארק ירוק נוסף אשר יותאם למשפחות צעירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully