וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית מתאר למודיעין הופקדה: לעיר יתווספו 43 אלף יחידות דיור

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 16:56

בתחילת החודש החליטה הוועדה המחוזית של מחוז מרכז להפקיד את תוכנית המתאר למודיעין. התנגדויות ניתן יהיה להגיש בתוך חודשיים. מדובר בתוכנית שאושרה להפקדה ב-2019 וכעת פורסמה ברשומות להתנגדויות הציבור

תוכנית מתאר למודיעין הופקדה: התוכנית קובעת כי למודיעין-מכבים-רעות יתווספו 43,365 יח"ד המיועדות לכל סוגי המגורים לרבות דיור מוגן, מעונות סטודנטים וכו', 1,139,700 מ"ר של שטחי תעסוקה שיכללו בין השאר משרדים, תעשייה, מלאכה וכו', 274,300 מ"ר של מסחר, וכן 35,600 מ"ר שיוקצו לתיירות ומלונאות. כ-1,358 דונם ישמשו למוסדות ציבור חדשים.

עקרונות התוכנית כוללים ייחוד מקומי שמיועד להיות רלבנטי למיקום של העיר בלב שטח טבעי, עם דגש על עיבוי העיר בהתאם לגישות תכנוניות עדכניות המצביעות על הקשר בין תכנון עירוני לאורח חיים פעיל ובריא, בין היתר באמצעות שבילי הליכה ואופניים, מרחבי פנאי וספורט ועוד.

בניינים בעיר מודיעין. ShutterStock
בדרך להתפתחות משמעותית. מודיעין/ShutterStock

המטרה: טיפוח הקהילה והעסקים

דגש נוסף בתוכנית הוא טיפוח הקהילה. על מודיעין הועברה ביקורת רבה בעבר בשל התלות במכוניות של תושביה והריחוק של חלק מהתושבים מהשירותים הציבורים. התוכנית מכוונת לשיפור הלכידות הקהילתית באמצעות חיזוק מקומות המפגש והמרחבים הציבוריים וניסיון להביא את תושבי העיר לעבוד ולבלות בתחומה. התוכנית מציעה לשמור על אופי הבנייה בעיר, בינוי באיכות גבוהה ובמרקם מגורים המוגדר "מגוון וייחודי".

עוד דגש נוגע לתעסוקה ומסחר, כאשר מוצע לחזק את שני אלה באמצעות יצירת מסחר עירוני פעיל ברחובות המסחריים ופיתוח אזורים אינטנסיביים של עירוב שימושים. שיפור נגישות לאזורי תעסוקה בדגש על תחבורה ציבורית, יסייעו לאספקט זה. הכבישים הראשיים יהוו חיבור בין חלקי העיר ולא רק אפשרות לכניסה ויציאה ממנה. כן יסללו שבילי אופניים, דרכים וטיילות שינגישו את אזורי הפנאי והפעילות.

עו"ד צבי שוב. ליאת מנדל,
עו"ד צבי שוב, מומחה לנדל"ן, לתכנון ובנייה/ליאת מנדל

מתמודדת עם לא מעט אתגרים

עו"ד צבי שוב, מומחה לתכנון ובנייה, ונדל"ן אומר כי: "בשעה טובה הופקדה התכנית הכוללנית, זאת לאחר שאושרה להפקדה לפני כשנתיים. תכנית כוללנית הינה תכנית שקובעת את גבול סמכותה של הועדה המקומית, וקובעת את החזון התכנוני של העיר, בקווים כללים, ולא ניתן להוציא היתרי בניה מכוחה. לאחר אישור התכנית הכוללנית, הועדה המקומית תוכל לקדם תכניות מפורטות מכוחה".

שוב מרחיב כי: "מודיעין מתמודדת עם אתגרים לא מעטים כגון, שכונות הומוגניות ללא ייחוד והיעדר חיים עירוניים וחוסר יעילות של מערכת התחבורה הציבורית. בנוסף, מרבית תושבי העיר יוצאים לעבודה אל מחוץ לעיר ולכן פוטנציאל של העיר עצמה קטן, ושימוש מועט בתחבורה הציבורית מאחר שרוב התושבים משתמשים ברכב פרטי".

עידוד שימוש בתחבורה ציבורית

"התכנית מייעדת את חיזוק העירוניות, עירוב שימושים, יצירת רחובות מסחריים. התכנית מחלקת את העיר למתחמי תכנון, כאשר לכל מתחם תוכן תכנית מפורטת עם ייעודי קרקע מוגדרים ומוסיפה כ-46,000 יח"ד ו-1,000,000 מ"ר תוספת לתעסוקה, שיהווה כח משיכה למועסקים מהעיר, וכמובן הכנסות גבוהות לעירייה, זאת בנוסף לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית, תוך הארכת קווי מסילות הרכבת הקיימות בתת הקרקע, מתחנת מודיעין מרכז לכיוון הפיתוח המוצע בצפון בתכנית".

* יש לשים לב כי ניתן להגיש התנגדות בתוך חודשיים מהפרסום האחרון בעיתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully