וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה נגד עיריית תל אביב בתכנית כיכר אתרים

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 23:06

איש העסקים ספי צביאלי הגיש עתירה כנגד ההחלטה לאשרר מסמך מדיניות תכנון נרחב למתחם. שופטת המחוזי יעל בלכר פסקה כי "קבלת עמדתו של העותר תוביל לסרבול ולהתארכות של ההליך התכנוני" וחייבה אותו בהוצאות המשפט. צביאלי רכש לאחרונה את הזכויות על החניון בכיכר

בדצמבר 2020 הוגשה על ידי היזם ספי צביאלי עתירה נגד החלטת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בתל אביב-יפו, לאשרר מסמך מדיניות תכנון למרחב כיכר אתרים, המרינה ובריכת גורדון, שאושר בהחלטת ועדת המשנה של הוועדה המקומית. בעתירה קרא צביאלי לבטל את החלטת הוועדה בשל אופן קידום לא תקין. צביאלי עתר, למעשה, נגד העירייה, נגד הוועדה המקומית לתכנון תל אביב, נגד ראש העיר רון חולדאי בעצמו, ונגד קרן JTLV.

כיכר אתרים תל אביב. ראובן קסטרו
מתי נראה את הפרויקט קורם עור וגידים? כיכר אתרים/ראובן קסטרו

העותר, שמתגורר בשדרות בן גוריון, שמובילות לכיכר אתרים, הגיש עתירה רחבת היקף, שטענה לפגמים לרוב אשר נפלו, לפי הטענה, בהחלטה לאשר את מסמך המדיניות ומצדיקים, לשיטתו, את ביטולה. בין הליקויים שנפלו לטענתו: ניתק הקשר של הולכי הרגל ורוכבי האופניים לים, מפגעי רעש וזיהום אוויר ומסת בינוי שחוסמת את המבט מהעיר לחוף. לדבריו, ההחלטה התקבלה ללא תשתית עובדתית מלאה ורלבנטית, מבלי שנבדקו ההשלכות התחבורתיות, הסביבתיות-אקלימיות והמשמעויות הכלכליות של הבחירה בחלופה שנבחרה.

שופטת בית המשפט המחוזי יעל בלכר דחתה את העתירה על הסף, לדבריה "בהיותה עתירה מוקדמת ומחמת אי מיצוי ההליך המנהלי. יש לאפשר קיום ההליך התכנוני כסדרו וכהלכתו במוסדות התכנון, לרבות דיון בהפקדה, דיון והכרעה בהתנגדויות והחלטה בעניין אישור התכנית וכן, דיון בוועדת ערר לפי הצורך. ככל שתידחה התנגדות העותר, אם יעמוד עליה בקשר לתכנית שתופקד, ואין להקדים לכל אלה דיון בבית המשפט". היא הוסיפה כי "קבלת עמדתו של העותר תוביל, אפוא, לסרבול ולהתארכות של ההליך התכנוני".

עם זאת, התכנון רחוק מלהתקדם, במיוחד משום שצביאלי, המתנגד הגדול ביותר לבנייה בכיכר אתרים, זכה רק לאחרונה במכרז לרכישת החניון תמורת 341 מיליון שקל.

צביאלי חויב בהוצאות המשפט של כל הצדדים הנתבעים - 40 אלף שקל בסך הכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully