וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שובה של הקורונה: זינוק במחירי השכירות למשרדים בת"א

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 11:26

לא רק נדל"ן למגורים: סקר שוק של חברת CBRE ישראל העלה כי מחירי השכירות למשרדים בתל אביב עלו ברבעון השני ב-4% והגיעו ל-101 שקל למ"ר בממוצע. זאת לאחר שב-2020 ירדו דמי השכירות בכ-11%: "ענף המשרדים מבדל עצמו לאור הגיוסים בחברות הטכנולוגיה"

חברת CBRE ישראל ערכה סקר שוק הנוגע לענף המשרדים ברבעון השני. מהסקר עולה כי מחירי השכירות למשרדים בתל אביב עלו ברבעון זה ב-4% והגיעו ל-101 שקל למ"ר בממוצע, וזאת לאחר שבשנת 2020, בזמן משבר הקורונה, ירדו דמי השכירות למשרדים בת"א בכ-11%.

ברמת גן דמי השכירות למשרדים עלו ברבעון זה ב-3% ל-80 שקל למ"ר, בפתח תקווה עלו דמי השכירות במשרדים ב-2% ל-53 שקל למ"ר. ברחובות, חיפה, נתניה ורעננה לא נרשם שינוי בדמי השכירות למשרדים ברבעון זה לעומת הרבעון הראשון.

משרד אופן ספייס. ShutterStock
החברות חוזרות למשרדים בגוש דן והמחירים בהתאם/ShutterStock

תפוסת המשרדים הממוצעת בת"א עומדת על 93%, ברמת גן 91%, ברעננה 86%, בפתח תקווה 84%, בנתניה 85% ובירושלים 87%.

ג'קי מוקמל יו"ר CBRE ישראל: "ענף המשרדים באזור תל אביב מבדל עצמו מול אזורים אחרים במעגל השני, לאור גיוסי חברות הטכנולוגיה וחזרת עובדים מעבודה מהבית למקומות עבודה. יחד עם זאת, יש ירידה של 56% בהתחלות בנייה וירידה של 59% בגמר בנייה בענף המשרדים.

"החששות לשוק המשרדים נבעו בעיקרם מצמצום עובדים, ועבודה מרחוק. הערכתנו שאיומים אלו בשוק הישראלי אינם גבוהים, וזאת בשל כך שמרבית העובדים במשרדים צפויים לחזור לעבודתם. אנו סבורים ששוק העבודה הופך 'היברידי' כאשר העבודה מרחוק תמצא את מקומה כמשלימה לצד מערך העבודה הפיזי".

מחירי דמי שכירות למשרדים ב-2021. יחצ,
כך נראית טבלת הנדל"ן המשרדי/יחצ

בהרצליה נרשמה הירידה הגדולה ביותר בדמי השכירות בענף המשרדים - כ-6%. "הערים המובילות בעליית דמי השכירות במשרדים חוו 'offset' בתחום המסחר", מסביר מוקמל, "בתחום בניית שטחי מסחר, בהשוואה בין רבעון ראשון 2021 אל מול הרבעון המקביל אשתקד רואים גידול חד של 78% בשטחים בגמר בנייה. מנגד, ברור כי הגאות הינה זמנית בשל ירידה חדה בהתחלות בנייה של 94% ברבעון ראשון 2021 לעומת הרבעון המקביל שנה קודם".

מוקמל מוסיף עוד שבתחום המשרדים התשואה היא 6.5%, בתחום המסחר 7% ובתחום הלוגיסטיקה התשואה היא 6%. שוק הלוגיסטיקה בישראל מוערך בכ- 1,200,000 מ"ר עם גידול בקצב של 15% מדי שנה (שיעור צמיחה גבוה שמושך גופים גדולים להשקיע בתחום). בשנת 2021 קיים ביקוש גובר לקרקע להקמת מרכזיים לוגיסטיים. הערים המובילות בהן מוקמים מרכזיים לוגיסטיים הן מודיעין, שוהם, קיסריה, מעין שורק, איירפורט סיטי ונמלי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully