וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובים השניים מן האחד, גם בבית וגם במשרד

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 9:14

עבודה זוגית משותפת היא התגשמות כל החלומות או מתכון לאסון? לקראת ט"ו באב, החג הכי רומנטי בשנה, אנחנו מביאים בפניכם סיפורים של שלושה זוגות מתחום העיצוב והאדריכלות שחברו לעבודה משותפת ומצליחים לשמור על ההרמוניה גם בבית וגם במשרד

דן ישראלביץ פגש את הילה בבר תל אביבי כשחזר ארצה עם סיום לימודי האדריכלות בסקוטלנד. הילה, גם היא סטודנטית באותם הימים, הייתה בחופשת סמסטר מהפקולטה לאדריכלות.

מהר מאוד הבינו השניים שהעיסוק והאהבה המשותפת לארכיטקטורה תורמים ומחזקים את הקשר שלהם ועם סיום לימודיה של הילה, החליטו לחבור יחד למשרד משותף. משרדם של השניים נחשב סיפור הצלחה בקנה מידה בינלאומי כבר 20 שנה. דן והילה ידועים ביכולתם לנתח לעומק כל פרט בפרויקט, לתת דגש לפרטים גדולים כקטנים.

הילה ודן ישראלביץ. תומר שלום, סטודיו תומס,
נפגשו בפקולטה והמריאו יחד. דן והילה ישראלביץ/תומר שלום, סטודיו תומס
דן והילה ישראלביץ'. אסף פינצ'וק,
והנה התוצר. בית בעיצוב דן והילה ישראלביץ/אסף פינצ'וק

"החזון המשותף שלנו יחד עם דיאלוג ובחינה מדוקדקת של צרכי הלקוחות, תנאי השטח ומציאת פתרונות לשילוב בין הפנים לחוץ הוא סוד הקסם", מסבירה הילה, "תהליך העבודה בניינו ידוע מראש ומחולק באופן טבעי, אבל לאורך כל התהליך אנחנו יודעים למצוא את המקומות בהם יש להתכנס לחשיבה משותפת ושמירה על תכנון רציף וקוהרנטי. אנחנו מכירים אחד את השנייה כל כך טוב ומתורגלים בעבודה משותפת לאורך שנים כך שאנחנו יודעים לתת 'ספייס' במקומות הנדרשים בהם הפרטנר זקוק לעבודה יחידנית בנושאים שהם באחריותו הבלעדית".

"עוד בשלבי הקשר הראשוני, הרגישנו שנוצר חיבור מיוחד, גם אישי וגם מקצועי", מספר דן. "כבר בדייטים הראשונים היו פרושים לפנינו תוכניות עבודה וסקיצות שהכינה הילה במהלך לימודיה. הילה המשיכה את התואר ועד שסיימה עבדתי אני כפרילנס במשרד אדריכלים מובילים. ב-1997 פתחתי את המשרד והילה הצטרפה אליו אחרי שנתיים", עבודתם של השניים העבודה נמשכת גם בבית אחרי שהילדים נרדמים", אנחנו פותחים לפטפוטים ופורשים תוכניות, זה זמן מצויין מבחינתנו להמשיך בעבודה המשותפת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"אורן חלק בלתי נפרד מהעשייה"

כוהנת העיצוב ובעלת בית הספר ללימודי עיצוב פנים ברברה ברזין הספיקה להתחתן ולהתגרש כבר 4 פעמים. עד שהגיע אורן קינן, אותו הכירה תוך עבודה על פרויקט משותף. הקשר המקצועי הוביל לקשר אישי והיום, עשור אחרי, נראה שסיפור האהבה רק עולה ופורח.

אורן הגיע עם ניסיון רב בשיווק, ולכן בחרה ברברה לנהל ולרכז את נושא המדיות החברתיות בבית הספר המצליח. כבר שמונה שנים שהם עובדים יחד. "מאז שאורן השליט סדר בנושא השיווק החשיפה שלנו הולכת וגוברת, זה מאפשר לי להתפנות בראש שקט לעשייה המקצועית וללמד", אומרת ברברה, "חשוב לי לרכז סביבי צוות שאני יכולה לסמוך עליו והעובדה שאורן איתי והוא חלק בלתי נפרד מהעשייה נותנת לי שקט מערכתי".

ברברה ברזין ואורן קינן. יחצ,
הקשר המקצועי הפך לאישי. ברברה ברזין ואורן קינן/יחצ
הדירה של ברברה ברזין. גיא הכט,
לעבוד עם שקט נפשי. ברברה ברזין בביתה/גיא הכט

העבודה גם פה מתבצעת סביב השעון ואינה נגמרת גם כשברברה מגיעה הביתה: "אורן מאוד שונה ממני, הוא שקול ורגוע ונותן לי נקודות מבט נוספות למקרים רבים, זה נותן לי אפשרות להפיק לקחים ומסקנות ממקום מפוקח יותר, הוא בהחלט משלים אותי. אנחנו מתייעצים הרבה אחד עם השני אבל גם יודעים לתת את המקום לכל אחד בתחום המקצוע שלו".

אחרי שבנו קריירות מפוארות בנפרד ושנים בהם הסתובבו באותם חוגים מקצועיים, הכירו דורית סלע וניצן הורוביץ דרך פרויקט משותף. הצלחתו של הפרויקט הביאה להצלחה בזוגיות וגם לעבודה משותפת, סלע, היא בעלת משרד המתמחה במתן שירותי אדריכלות ועיצוב פנים לדירות ובתים פרטיים והורוביץ הוא מעצב פנים של דירות, בתים ומגוון פרויקטים מסחריים ואולמות תצוגה של חברות מובילות במשק. השניים חולקים משרד משותף, כשרק קיר מפריד בניהם ועובדי שני המשרדים חולקים חלל משותף.

סלע והורוביץ עובדים על פרויקטים משותפים רבים ובהם משרדים, אולמות תצוגה, בתים פרטיים, שיתופי פעולה יזמיים ועוד. "לשנינו היה ברור שברגע שניצור יחד נפתח אחד לשני את הראש וכל אחד יכניס את השני לתוך עולמו הוא", אומרת דורית. "אנחנו בוחרים לעבוד ביחד על פרויקט כשאנחנו מזהים ששנינו יחד יכולים לתרום להצלחתו וששילוב הכוחות יוביל לתוצר סופי עוצמתי בעל ערך הממשקים בין שני הצוותים מאוד ברורים- על שלבי התכנון הראשוני, ההדמיות והרישוי אחראי המשרד שלי ועל תוכניות העבודה, חלוקת הפנים ופיתוח החומרים אמון המשרד של ניצן. זה לא סותר את העובדה ששנינו מעורבים בכל שלבי הפרויקט מתחילתו ועד סופו, מתייעצים, מגבים ועושים סיעור מוחות על בסיס קבוע".

ניצן הורוביץ, דורית סלע. יהודית הופמן,
עובדים על פרויקטים משותפים רבים. דורית סלע וניצן הורוביץ/יהודית הופמן
עיצוב דורית סלע וניצן הורוביץ. עודד סמדר,
פרי עבודה משותפת. בית בעיצוב דורית סלע וניצן הורוביץ/עודד סמדר

השניים מספרים שמקורות ההשארה שלהם נמצאים גם בחוויות משותפות: "אנחנו מושפעים מפרויקטים בעולם, מטיולים בחו"ל, מאוכל, כמעט מהכל. החוויות והמראות נצרבים בראש וצצים בזמן ובמקום הנכון", אומר הורוביץ. "אנחנו מסיימים את מרבית הימים על המרפסת, עם כוס וויסקי ביד ומדברים על האתגרים, ההצלחות והשאיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully