וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומק, דרמה ואלגנטיות: איך הפך השחור לצבע פופולארי בבית?

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 16:08

הוא קלאסי ועל זמני, אבל הצבע השחור לא נחשב בעבר לאחד השולטים בתחום עיצוב הבית. מדוע אנו רואים יותר פינות עבודה, מטבחים וחדרי אמבטיה צבועים בו?

בניגוד למה שהיה נהוג לחשוב בעבר, הצבע השחור הפך לכוכב החדש בעיצוב הבית. בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר בתים ודירות מעוצבים בצבעים כהים עזים, מטבחים כהים עם פינות עבודה שחורות, חדרי אמבטיה שחורים, ריצופים כהים ועוד. כולם כבר התחילו להבין שבכוחו של הצבע השחור להכניס אלגנטיות, מסתוריות ומודרניות. מדובר בצבע דומיננטי, בלתי שגרתי המושך את העין והופך כל פריט וחלל לעוצמתי.

עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. אלעד גונן,
אולטימטיבי בעיצוב. עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ'/אלעד גונן

מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ מסבירה: "הצבע השחור הוא קלאסי, על זמני והוא אולטימטיבי בעיצוב כיוון שהוא משלב באופן מושלם עם כל צבע שקיים על פלטת הצבעים שלנו. שילוב של שחור עם צבעים נוספים ייצר לנו כל פעם מראה ואוירה שונים ומגוונים בהתאם לסגנון שנרצה לקבל. לדוגמה שילוב של שחור וצהוב בבית ייצר לנו מראה חמים ונעים בחלל הביתי ושילוב של שחור עם לבן, ייצר קונטרסט משמעותי ויספק אוירה דרמטית המושכת את העין. אפשרויות המשחק עם הצבע השחור הן בלעדיות ואופייניות רק לו אך אין אינסופיות וכל שילוב קטן של צבע יביא לתוצאה שונה וייחודית".

למינם ישראל. יחצ,
דרמה בחלל. עיצוב למינם ישראל/יחצ

שילוב השחור מעביר קונטרסט "חזק" לכל הדעות, שרבים משכילים לעשות בו שימוש כדי לחולל דרמה בחלל", אומר איל שימן, מנכ"ל למינם-ישראל: "ניתן ליצור עם השחור עיצוב קלאסי, על זמני ועם זאת מודרני, שתמיד משתלב ברחבי הבית ובעיקר בחדרי המטבח והאמבטיה שנחשבו "מוקצה" לצבע זה. טרנד הצבעים מתחלף מדי עונה, אבל נראה שהשחור כאן כדי להישאר ולא סתם הפך למגמה הכי חמה בשוק העיצוב והאופנה גם יחד".

גם המחשבה כי בחדר האמבטיה, יש צורך להאיר ולפתוח בעזרת אריחים בהירים, משתנה בזמן האחרון. "הצבע השחור תופס נפח משמעותי באמבטיה, אנו נמצא היום אריחים ומשטחים שחורים, ברזים שחורים, אסלות שחורות ואפילו כיורים. הצבע הלבן נדחק מעט הצידה והצרכן פתוח יותר, אמיץ ובעל רצון להעז ובשל כך מאמץ צבעים וסגנונות וצבעים שונים באמבטיה", מוסיף שימן.

בכל הקשור למטבח, גם שם בולטת הנוכחות של השחור, כיוון שהוא מזכיר מאוד את תקופת הארט דקו. צבע שיוצר אופי ונוכחות בולטת.

מטבחי ניגא שף For home. איתי אבירן,
אחד הצבעים הפופולאריים במטבחים. מטבח של ניגא שף FOR HOME/איתי אבירן

יעל מוסקוביץ, מנהלת שיווק ניגא שף FOR HOME: "השחור הפך לאחד הצבעים הפופולאריים בבית הישראלי, ובעיקר במטבחים. הוא משדר יוקרה, אלגנטיות והרבה דרמה. כניסת הצבע השחור לא הייתה מיידית והיא התחילה בנגיעות קטנות - משטח במטבח או חלק מהארונות. היום הצרכן הישראלי הבין שהנוכחות של השחור מחמיאה לחלל, מגדילה מאירה אותו והיום הוא מעז יותר לשלב גם מטבח שכולו כהה, ארונות, משטחי עבודה, משטחי אכילה וכו'. גם אלו שמעדיפים רק נגיעה קטנה של שחור עושים זאת על ידי שילוב של גוונים נוספים כמו- צבעי עץ, זהב וכסף המעצימים את השחור ומשלימים אותו".

  • עוד באותו נושא:
  • שחור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully