וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה זנדברג מתנגדת להארכת פעילות הותמ"ל

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 13:26

השרה להגנת הסביבה שיגרה מכתב לשרת הפנים איילת שקד: "הארכה של חוק הוועדה למתחמים מועדפים לדיור הינה טעות תכנונית, כלכלית וסביבתית, בפרט במתכונת רחבה, ואני מתנגדת נחרצות"

תמר זנדברג. יואב איתיאל
"יש ללמוד מניסיון העבר". זנדברג/יואב איתיאל

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שיגרה היום (ג') מכתב לשרת הפנים, איילת שקד, בו הביעה התנגדות להארכת חוק הותמ"ל: "עמדתי, כעמדת גורמי המשרד להגנת הסביבה, היא שהארכה של חוק הותמ"ל הינה טעות תכנונית, כלכלית וסביבתית, בפרט במתכונת רחבה, ואני מתנגדת נחרצות להארכת פעילותה. ככל שהחוק יתקדם, בכל זאת, יש להבטיח שהוא יחול רק לגבי מתחמי פינוי בינוי והתחדשות עירונית, ולצורך קידום מתחמי דיור לחברה הערבית".

"הותמ"ל אינה נחוצה ולא פותרת את הבעיה, ועשויה בודאות קרובה לפגוע בציבור ובסביבה. אין מחסור במלאי תכנוני של יחידות דיור, ויצירת מלאי תכנוני עודף לא הובילה להורדת מחירי הדיור ולהגדלת מימוש היחידות לבנייה. לפעילות תכנון מואצת במתכונת זו יש השלכות שליליות, כגון פגיעה בשטחים הפתוחים, בעתודות הקרקע, במרקם העירוני ובאיכות הסביבה. בנוסף, מוסדות התכנון הקיימים יכולים לתת את המענה לכלל צרכי התכנון מתוך ראיה ארצית רחבה", נימקה. 

עוד ציינה השרה זנדברג במכתבה כי "ככל שיש בכל זאת כוונה להאריך את פעילות הותמ"ל, יש ללמוד מניסיון העבר ולטייב את פעילותה. זאת על ידי התמקדות בתכנון איכותי של התחדשות עירונית ופינוי בינוי, ופיתוח במרחב העירוני הבנוי, ולא בשטחים הפתוחים שבמחסור הולך וגובר. יש להבטיח שהותמ"ל לא תדון בתכניות למתחמי תעסוקה, ותהיה כפופה לתמ"א 1 בנוסף לתמ"א 38. כמו כן, יש לקבוע שלא תהיה סמכות לרשות מקומית להסיט תכניות מהמסלול המחוזי למסגרת ותמ"לית, וכן שהייעוץ הסביבתי והתחבורתי יינתן על ידי שרות הגנת הסביבה והתחבורה. בנוסף, יש להגביל את הארכת הותמ"ל לשנה נוספת בלבד".

"הותמ"ל היא ועדה מזיקה, ויש למנוע את הארכת פעילותה. ככל שיוחלט על קידומה בכל זאת, נדרשים תיקונים מהותיים כמפורט לעיל, על מנת למזער את נזקיה הפוטנציאליים. אבקשכם לערב את נציגי משרדי בכל ההסדרים שעתידים להקבע", סיכמה.   

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully