וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי ללכת ראש בקיר: כך תימנעו מטעויות בשיפוצים

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 12:55

החופש הגדול ידוע גם בשמו השני "עונת השיפוצים". כך גם אתם משפצים בית מהיסוד וגם אם אתם משפצים רק חדר אחד, כדאי לצפות מראש את הטעויות שיכולות להיווצר במהלך הדרך. איך תוכלו למנוע אותן ולחסוך זמן וכסף?

בשעה טובה החלטתם לשפץ את הבית, הכנתם תקציב יפה והכנתם את עצמכם נפשית. מה עכשיו? "יש נושאים שבאופן מובהק מחייבים לשכור את שירותיו של איש מקצוע", אומרת ברברה ברזין, מעצבת פנים עם ותק של 40 שנה ובעלת בי"ס ללימודי עיצוב פנים בתל-אביב. "אני תמיד מסבירה ללקוחות שראוי שיבחרו בקפידה את אנשי המקצוע שהולכים לשנות להם את הבית. את המבצר שלהם. מדובר באחד הנכסים היקרים והחשובים ביותר לאדם וככזה, יש חשיבות מכרעת לבחירת אנשי מקצוע איכותיים ומחויבים לתהליך. זה מתחיל בבחירת מעצב או מעצבת פנים שהם קודם כל אנשים טכניים. הם צריכים לשלוט ביד רמה במערכות המסועפות של המקצוע, ואסור להם, להתפשר על שום עניין, לרבות ענייני בטיחות. זה ממשיך בבחירת קבלן וקבלני משנה טובים, שיש מאחוריהם שנים של ניסיון וקבלות. בלעדיהם גם לתוכניות הכי טובות אין שום ערך. מי שעומד בפני שיפוץ מבין שהבית לא משרת אותו ואם הוא רוצה להימנע משיפוץ נוסף תוך פרק זמן קצר, מוטב לו להיעזר באנשי מקצוע ראויים".

לשיטתה של ברזין תכנון פנים הוא המפתח ליצור סביבת מגורים פונקציונאלית ופרקטית כאחד- כזאת שיהיה לכם נעים ונוח לארח בה, לתחזק אותה והחשוב ביותר: לחיות בה את היום יום שלכם באופן מיטבי: "מניסיון רב שנים אני יודעת שלכל בעיה שצצה במהלך השיפוץ תמיד יש פתרון. כדי למצוא אותו, נדרש שיתוף פעולה הדוק בין כל הנוגעים בדבר וככל שיש להם יותר ניסיון כך עולה הסיכוי למצוא פתרון אופטימלי במינימום כסף וזמן. שרטוטים מושלמים, כתבי כמויות ומפרטים טכניים מדוגמים הם הדרך למזער טעויות, תסכולים ובלבולים שמשאירים לכולם (ובפרט ללקוחות) טעם מר בפה. אמון ותקשורת טובה הם חובה במקצוע שלנו. כל השותפים צריכים להירתם במאמץ משותף למצוא את הפתרונות ולגרום לכך שבתום התהליך הלקוחות יזכו לבית חלומות בטיחותי ומוקפד".

עיצוב עדי הראל, בוגרת בית הספר לאדריכלות ברברה ברזין. שי אפשטיין,
עיצוב עדי הראל, בוגרת בית הספר לאדריכלות ברברה ברזין/שי אפשטיין

מעצבת הפנים הדס רוט מ"הלל אדריכלות" מוסיפה ומסבירה: "כשניגשים לשיפוץ חשוב להיעזר במודד מקצועי שימדוד את השטח אותו רוצים לשפץ, במיוחד אם מדובר בבית גדול שנעשה בו שיפוץ מן היסוד. לרוב התוכניות האדריכליות משתנות במהלך הבניה ואף אחד לא טורח להכין תוכניות חדשות ומעודכנות של איך הבית נבנה בפועל. לכן לפני שנגשים בכלל לתכנון, וכדי למנוע עבודה כפולה שתעלה לכם בהרבה זמן יקר וכסף, כדאי למדוד מחדש את השטח, לקבל את התוכניות העדכניות ביותר ועליהן לתכנן את השיפוץ".

בנוסף, חשוב לעבוד עם חברה הנדסית וקונסטרוקציה, כדי להבין מאילו עמודים וקירות ניתן להיפטר ועם אילו מהם חייבים להתמודד ולשלב בתכנון ובעיצוב הבית. "לשילוב עמודים ישנם מגוון פתרונות עיצוביים ויצירתיים, אך בדרך כלל העדיפות היא להיפטר מהם, כאשר חברה הנדסית וקונסטרוקטור נמצאים בשטח בודקים אותו ומאשרים הורדת עמודים, הבית נפתח לרווחה ויהיה יותר מאורר ונגיש. כמו שלא ניגש לניתוח ללא צילום רנטגן, כך לא ניגש לשיפוץ ללא מדידה חדשה ומדויקת והבנת המרכיבים עליהם בנוי הבית".

בחירת כל המוצרים עד לרמת הטפט. גולדשטיין גלרי טפט. יחצ,
בחירת כל המוצרים עד לרמת הטפט. גולדשטיין גלרי טפט/יחצ
באדיבות מחסני תאורה. יחצ,
באדיבות מחסני תאורה/יחצ

תקציב השיפוץ חשוב ודובר עליו רבות, חשוב לרדת לפרטי פרטים ולהבין כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בכל שלב שיגיע, עוגת תקציב מדויקת ומתכוננת לפני עוד התחלת השיפוץ ולא רק תקציב כללי תחסוך לכם הרבה כסף. מעצבת הפנים יחד עם מפקח הבניה שלקחתם יעזרו לכם להבין מהו התקציב שיש להשקיע בכל חלק וחלק ואתם תצטרכו לחלק את עוגת התקציב שלכם, כמה תהיה מוכנים להשקיע בריצוף, כמה בתאורה, כמה בריהוט ועוד. רוט מוסיפה: "עוגת התקציב המדויקת תתן לנו המעצבות להוביל אתכם אל המוצרים המדויקים לכם בסגנון ובתקציב שלכם, החנויות עמוסות בכל טוב וזה יכול לבלבל מי שלא יודע להגדיר את עצמו מראש ויכולה להיווצר קניה מתוך מקום רגשי שיכולה לעלות בהרבה כסף. כך יכול להיווצר מצב שהפרויקט שלכם יתקע לקראת הסוף כי לא יישאר לכם תקציב, עוגת תקציב מתכוננת היא ה- מפתח להצלחת השיפוץ".

עם ההתקדמות הטכנולוגית בימנו, ניתן עוד לפני תחילת השיפוץ לראות את הבית. רוט מספרת: "יש היום בשוק תוכנות חדישות המדמות את הבית בתלת מימד, הצבת תוכניות הבית בתוכנה כזו נותנת ללקוח להבין ולראות בעין שלו איך יראה הבית שלו עוד לפני תחילת השיפוץ, מרמת המאקרו ועד לרמה של שקע בקיר. כאשר המשפץ רואה את הבית שלו ואיך הוא הולך להיראות בדיוק העבודה יותר נינוחה, מדויקת וכך מופחתים המצבים של שינויים בשטח שעולים הרבה כסף ויכולים לעכב את הפרויקט".

הדמיה תלת ממדית תחסוך לכם הרבה כסף. באדיבות הלל אדריכלות. יחצ,
הדמיה תלת ממדית תחסוך לכם הרבה כסף. באדיבות הלל אדריכלות/יחצ

הקפדה נוספות שיכולה לחסוך לכם כסף וזמן היא בחירת כל השחקנים לפני התחלת השיפוץ בפועל, הכוונה היא בחירת ריצופים, בחירת ריהוט, גופי תאורה, נגרות, טפטים וכו'. קניה של כל המשתנים והתאמת התוכניות בדיוק למה שכבר בחרתם אהבתם וקניתם, תחסוך לכם הרבה כסף מוסיפה רוט: "כך תוכלו לסגור מראש לדוגמה על נקודות חשמל ולא להוסיף אותן או להזיז אותן, פעולה שעולה כסף וניתן לחסוך אותה אם סוגרים אותה מראש. אם בחרתם ריצוף גדול במיוחד או קטן במיוחד שדורשים עבודה יקרה, סגרו את הכל מראש כדי שלא תהינה הפתעות במהלך הדרך".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully