וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה למרצפות ולאמנות? התערוכה הזאת תסביר לכם

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 8:56

היוצרת והמעצבת טליה מוקמל השיקה בימים תערוכת יחיד "המסע אל האי רצפה". מה זה אומר? "התערוכה מושתתת על המחקר היסטורי טכנולוגי, חוויתי, וחומרי על מרצפת טרצו"

בימים אלה השיקה טליה מוקמל, יוצרת ומעצבת חפצים המשלבים בין מלאכות יד מסורתיות לשיטות ייצור מן התעשייה המודרנית, תערוכת יחיד ראשונה בגלריית פריסקופ תל אביב -"המסע אל האי רצפה". בתערוכה מוצג מייצג מודרני על כ- 200 מרצפות טרצו העשיות במלאכת יד.

ד"ר טל פרנקל אלרואי אוצרת את התערוכה ומסבירה: "זו תערוכה המושתתת על מחקר היסטורי, טכנולוגי, חוותי ומחומרי על מרצפת טרצו. טליה מציגה בתערוכה מרצפות טרצו שאותן היא מכינה בעבודת קראפט בבית מלאכה מאולתר שהקימה בביתה. אל תערובת הטרצו המסורתית, שאותה רכשה ממפעל המרצפות סלע - מפעל המרצפות האחרון בארץ שעומד בימים אלו לפני סגירה - היא מוסיפה חומרים מתוך מרחב הבית. שטיחים, סמרטוטי רצפה, תמונות משפחה".

תערוכת המסע אל האי רצפה. רן ארדה,
המסע אל האי רצפה/רן ארדה

רצפת טרצו, המוכרת מכמעט כל בית בישראל, מהדהדת זיכרונות רבים: זיכרון הטכנולוגיה שהומצאה בוונציה במאה ה- 16; זיכרונות מן המנדט הבריטי, שאיתו עלה הטרצו לארץ; זיכרונות ילדות משנות השישים והשבעים והשמונים, שאז פשה הטרצו במרחבים הציבוריים והפרטיים כאחד; זיכרון הפועלים הפלסטינים שהגיעו מהשטחים; זיכרון אבני השיש שיובאו בעשורים האחרונים ממדינות שונות באירופה. אם הבית הוא מולדת, הטרצו הישראלי הוא האדמה המסוכסכת שלה.

טליה מוקמל היא בוגרת המחלקה לעיצוב תעשיה בבצלאל וסטודנטית בתוכנית הבינתחומית באומנויות לתואר שני באוניברסיטת תל אביב. התערוכה תהיה פתוחה עד 24. 7 (התערוכה בתמיכת מועצת הפייס לתרבות ולאומנות) וביום שבת הקרוב יתקיים שיח גלריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully