וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווריאנט הביתי: כך גם המגורים שלנו עברו שינוי בתקופת הקורונה

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 17:24

הקורונה כאן כדי להישאר? חודשים אחרי שחזרנו לשגרה, הגיע הזמן לבחון באילו אופנים השפיע המשבר על בעלי הדירות והבתים בישראל, החל מאלה הסטנדרטיות בגודלן ועד למגורי יוקרה מרווחים

שנת הקורונה גרמה לרבים להתכנס, להרהר, לשנות דפוסים והרגלי חיים, ובפרספקטיבה לאחור כבר ברור לגמרי שהשפיעה על תכנון הדירות והבתים. כך למשל במהלכה נרשמו ביקושים גדולים במיוחד לדגמים מרווחים ויוקרתיים יותר של דירות ולמרחבי מגורים גדולים יותר שיוכלו לאכלס פסיליטיז שעד כמה צרכנו בחוץ, inhouse.

"משבר הקורונה והחשש מהתקהלות הוביל בעלי דירות הפנטהאוז רבים (קיימות וחדשות כאחד) לבצע שינויים פרוגרמתיים ולשלב בתוך הדירה עצמה פסילטיז ופונקציות שערב המשבר נחשבו outsource והופכים בעקבותיו ל-inhouse", מסבירה מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. "חדר כושר ביתי, חדר קולנוע, חדר גיימינג עם שולחן ביליארד וקונסולות משחקים וכיוב תופסים את מקומם של חדרי השינה הפנויים והופכים לחלק אינטגרלי בחוויית המגורים העכשווית. בתוך כך, עתה, משחזרנו לשגרה, בעלי הדירות נהנים מפסילטיז ציבוריים שמרוכזים בקומות המשותפות כמו חדרי ישיבות, חדרי אירועים וכיוב".

ניב טולדנו מסבירה כי, "תקופת הקורונה הובילה לגידול נוסף בהטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אפילו יותר מבעבר. כך למשל פרגולות אוטומטיות שמשנות מנח בהתאם לעוצמת השמש ומיקומה, ברזים חשמליים ותרמוסטטים, אמבטיות שמופעלות על ידי שלט ועוד. כמו כן, אנחנו רואים עליה בחדרי תחביבים כמו למשל חדרי קריאה או חדרי מוזיקה מקצועיים שמתוכננים על ידי יועצי סאונד ואקוסטיקה מהמעלה הראשונה. התכנון הוא דקדקני מאי פעם וניכרת המחשבה בכל פרט ופרט".

קרן ניב טולדנו, חדר תחביבים. איתי בנית,
חדר תחביבים בעיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

לדברי מעצבת הפנים קרן גנס, בשנת הקורנה הניתוק בין פנים הבית למרפסת הפך לווירטואלי לחלוטין בפרט בדירות לא גדולות במיוחד מבחינת מטראז' זאת מתוך רצון להרחיב את שטח המחייה עד כמה שניתן. "בעקבות המשבר המרפסות הפכו למטופחות ומתוכננות מאי פעם ואנחנו רואים יותר ויותר דירות ששטח החוץ המטופל שלהן מכפיל הלכה למעשה את אזור המחיה. כך למשל אזור ציבורי בשטח של כ- 50 מ"ר, בתוספת מרפסת באותו מטראז' יוצרים יחד כמעט 100 מ"ר של אזור מחיה מכיוון שהאגף החיצוני, על כל הפונקציות שבו מאפשר לנו לחיות, להנות ולארח וזה דבר שלא נעלם מעיניהם של בעלי דירות ורוכשים חדשים".

עוד מסבירה גנס כי שנת הקורונה העלתה את הדרישה לתוספת של חדר או פינת עבודה גם בדירות לא גדולות במיוחד ואם ערב פרוץ המשבר נתקלו בבקשה כזאת בערך בכל בית עשירי היום זוהי פונקציה שכולם דורשים. "בהרבה מהמקרים אפשר לייצר חדר או עמדת עבודה נפרדת ע"י דלתות זכוכית שאפשר לפתוח ולסגור בקלות. הן מונעות מהפונקציה הזאת להרגיש קטנה ומבודדת אבל מצד שני הן מנטרלות רעשים ומאפשרות פרטיות. הגישה כיום היא לייצר multi rooms מודולריים שמשמשים לכמה מטרות: כחדר עבודה שאפשר להסב לחדר שינה לאורחים לדוגמה. אפשר גם למקם אזור עבודה בפינה לא מנוצלת".

תכנון ועיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
תכנון ועיצוב קרן גנס/אסף פינצ'וק

לדברי המעצבת, בעקבות השהות הממושכת בדירות ובבתים, ניכר כי בעלי דירות רבים מחפשים את המוביליות ואת האפשרות לשנות ולהוסיף פונקציות חדשות גם בדירות לא מאוד גדולות. שם המשחק הוא גמישות תכנונית ורב שימושיות. "לפעמים בעלי נכסים אפילו יסכימו לוותר על דברים טריוויאליים כמו חלון לטובת רווחה. אחד הדברים המקובלים כיום הוא לייצר פונקציות נוספות ולתחום אותן במחיצות ניידות קלות שאפשר בקלות יחסית לשנות או להסיר. בתוך כך, הגמישות התכנונית ממשיכה גם בתשתיות. כך למשל, אם נרצה לשנות בעתיד את הסידור של הסלון ופנית האוכל או את חדר המתבגר שיהפוך אולי יום אחד לחדר עבודה יהיו מראש כמה אלטרנטיבות של נקודות חשמל שיאפשרו לנו לעשות זאת יחסית בקלות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully