וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם מרפסת או גינה? כך תצננו אותן בקיץ

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 10:43

עקב המגבלות החדשות של הקורונה, גם בקיץ יבלו רבים מהישראלים בבתים ובדירות. לרגל חום יולי-אוגוסט שכבר כאן, אספנו עבורכם את המקררים הרשמיים של הקיץ, אלה שיהפכו את הייאוש הקרוב לקצת יותר מרענן ונוח

אחרי קיץ 2020, במהלכו נדרשנו לריחוק פיזי והסתגרנו בבתים, כולנו קיווינו שאת זה הנוכחי נבלה בריזורט בתאילנד ואם לא שם, אז לפחות יחד עם החבר'ה בקאנטרי השכונתי, אך אם להסתמך על כותרות הימים האחרונים יש סיכוי לא רע ששוב נצטרך להמתין עם הפנטזיות ולחזור לריחוק חברתי.

הכותרות מתורגמות למעשים מצד לא מעט אזרחים, שחזרו בימים האחרונים מיוזמתם לעטות מסכות ולשמור על מרחקים. אחרים, שכבר הבינו את הקיץ הקרוב יבלו בבתים החלו לאבזר ולהכין את המרפסות והגינות הפרטיות, כי אם כבר בידוד אז לפחות באוויר הפתוח מול עצים ירוקים.

טופ אודיו. יחצ,
תאורה מותאמת לתרחישי אירוח שונים/יחצ

מניות המרפסת והגינה הביתית החלו לנסוק מאז פרץ משבר הקורונה לחיינו אי שם במרץ 2020. יוסי גול, מנכ"ל ומבעלי חברת 'טופ אודיו' המתמחה בעולמות הסאונד והבית החכם מסביר כי סביבת ה-OUTDOOR הביתית מהווה כיום חלק בלתי נפרד מהשטחים הציבוריים ומרחיבה עוד יותר את שטח הפנים הודות להפרדה מינימלית וכמעט בלתי מורגשת בין החוץ לפנים.

אז מהי הדרך האופטימלית להפוך את השהיה בחוץ למפתה, גם בסופו של יום קיצי וחם במיוחד? "גדאג'טים כדוגמת מערכות סאונד שמוטמעות בפינות שונות בסביבת החוץ, או רמקולים דמויי אבנים וסלעים שנדמים כמו חלק אינטגרלי מהגינון יפיקו צלילים עשירים בפיזור אחיד הם דוגמה לכך", מסביר גול ומוסיף כי "לצד פתרונות הסאונד מומלץ להעשיר את האווירה במרפסת או הגינה עם פתרונות תאורה כדוגמת נורות ה-Philips Hue, שאינן מצריכות שינוי בתשתיות החשמל וניתן להפעיל בלחיצה קלה על הנייד. תוכלו לקבוע אילו גופי תאורה תרצו להדליק, באיזו עוצמה ובאיזה גוון, ובאופן כללי, להתאים את התאורה לתרחישי אירוח שונים".

אליתה ליוינג. יחצ,
וגם זה פיתרון. בריכה שעוצבה על ידי אליתה ליוינג/יחצ

לדברי אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית של רשת אליתה ליוינג, "המבחר לריהוט ה-OUTDOOR גדל ומתרחב מדי שנה, ובתוך כך מציע שלל אינטרפרטציות עיצוביות וסוגים שונים של חומרים שמתאימים לכל מרחב באשר הוא. אחד הטרנדים הבולטים הם כיסאות עשויים פוליפרופילן - חומר פולימרי המשמש למגוון יישומים ועמיד במיוחד לתנאי מזג האוויר השונים. בחומר זה משולבים גם סיבי זכוכית ממוחזרים הופכים את הכיסא לחזק ועמיד במיוחד וככזה הוא מרשים ויזואלית וידידותי לסביבה. בין הדגמים השונים יש גם את אלה המתקפלים וקלי המשקל שנחשבים לפרקטים ונוחים במיוחד".

בישראל של 2021 קשה למצוא גינות ומרפסות נטולות פרגולה תחתן מוגדרות פינות האוכל והישיבה. בשנים האחרונות הן עברו כברת של ממש ופרט לכך שהן מצלות ומגנות מפני קרני השמש הן מאובזרות במאווררים עוצמתיים ומעוצבים שהופכים את השהיה שבהן לחוויה: "גם בקיץ הלוהט יש מי שמעדיף להתרחק מקור המזגן המקפיא ולהנות משהייה בחוץ, כוס משקה צונן ומשב רוח מחייה ונעים", כך לדברי רוני סיידון, מנהלת השיווק של מחסני תאורה. "לדבריה, מאווררי התקרה המתקדמים לסביבת החוץ פותרים כמה סוגיות מכיוון שמשולבות בהם תאורת לד חסכונית והם מאפשרים לשמור על הוצאות חשמל שפויות. יתרון נוסף שלהם הוא הרחקת חרקים ומעופפים".

תכנון בריכה - פלגים. תכנון גן - גלים גנים. בן רוטשטיין,
תכנון בריכה - פלגים. תכנון גן - גלים גנים/בן רוטשטיין

סביבת החוץ החדשה היא לא רק פרקטית אלא גם מעוצבת מאי פעם, ואפילו השטיחים זולגים מהבתים לעברה. פיתוחים טכנולוגיים חדשים מאפשרים ליהנות מהיתרונות של ההלבשה הביתית גם בחוץ מבלי לפגום בתקינותם. יוליה קוריס, מנהלת השיווק של "רשת השטיח האדום", סבורה שהשטיחים שעשויים מחומרים ממוחזרים הולכים להיות הדבר החם הבא גם בחללי החוץ. קולקציית השטיחים החדשה והאקולוגית שהשיקו ברשת נארגה מסיב ייחודי שנקרא PET, שהופק מבקבוקי פלסטיק, והתוצאה: שטיחים במראה עדכני וקליל, שמתאימים הן לשטחי החוץ והן לשטחי הפנים בבית. "השטיחים הללו נראים אורגניים וטבעיים, נעימים למגע, ומתכתבים עם המגמות המובילות בעולם העיצוב", אומרת קוריס. "והכי חשוב, יש להם ערך מוסף של ממש, דרך פעולת מיחזור בסטייל, באופן שמפחית את הזיהום ואת הפגיעה בסביבה".

ואיך אפשר לדבר על המצננים הרשמיים של הקיץ בלי להזכיר את הבריכה הביתית? בשנת הקורונה נרשמה עליה של עשרות אחוזים בביקוש להן ולא בכדי. אבנר צדוק, מנכ"ל ובעל חברת 'פלגים', המתמחה בהקמת בריכות שחיה פרטיות מציין כי האיסורים בתקופת הקורונה גרמו למשבר חמור ולרצון להשיג את מה שאי אפשר. "רבים ביקשו לעצמם בריכה פרטית, שאפשר יהיה לרבוץ בה עם בני המשפחה, במקום להיות 'תקועים' מול המסכים. מה שהופך את הבריכה הביתית לנחשקת במיוחד, מעבר לפן האסתטי והחוויתי, הם איכות החומרים הגבוהה ופיתוחים שהופכים את התחזוקה פשוטה וקלה מבעבר כך שבמקום להתעסק בניקיונה ואחזקתה אפשר ליהנות ממנה ביחד עם כל המשפחה, ולהוסיף נדבך חזותי מרהיב לבית או למרפסת הדירה".

  • עוד באותו נושא:
  • גינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully