וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוץ הוא מסע, לא יום טיול בפארק

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 16:48

כמעט כל בעלי הבתים והדירות שחוו על בשרם בשלב זה או אחר תהליך של שיפוץ, מדווחים על הליך ארוך ומאתגר, רווי בחששות, מהמורות והחלטות שלא תמיד קל לקבל. רגע לפני פתיחתה הרשמית של עונת הקיץ יצאנו לבדוק עד כמה חשובה בחירת אנשי מקצוע נכונים וראויים

נכון, שנת 2020 היתה שנת מפנה בכל הנוגע לאופן בו הישראלים חווים ומתייחסים לדירות ולבתים בהם הם גרים. גם עכשיו, כשהקורונה מאחורינו והמשק נפתח לחלוטין, גורמים בענף השיפוצים ממשיכים לדווח על שגשוג ועליה בהיקף הפרויקטים, במיוחד עכשיו, רגע לפני החופש הגדול הידוע גם כתקופה במהלכה מתבצעים אחוז גבוה מהשיפוצים המורכבים.

עם זאת, אחוז גבוה מהישראלים שעומדים בפני שיפוץ מעדיפים לחסוך בעלויות ולעבוד עם אנשי מקצוע שטיב עבודתם מוטל בספק במקום לשכור את שירותיהם של מקצוענים מהמעלה הראשונה. והתוצאות? בהתאם.

מטבחי זיו, עיצוב מזי מיכאל. שי אפשטיין,
מטבחי זיו, עיצוב מזי מיכאל/שי אפשטיין

"יש נושאים שבאופן מובהק מחייבים לשכור את שירותיו של איש מקצוע", אומרת ברברה ברזין - מעצבת פנים עם ותק של 40 שנה ובעלת בי"ס ללימודי עיצוב פנים בתל-אביב. "אני תמיד מסבירה ללקוחות שכמו שהם לא עוקרים שן לעצמם אלא הולכים לרופא שיניים, וכמו שהם לא משוטטים באינטרנט ומייצגים את עצמכם בבית משפט, כך גם ראוי שיבחרו בקפידה את אנשי המקצוע שהולכים לשנות להם את הבית. את המבצר שלהם. מדובר באחד הנכסים היקרים והחשובים ביותר לאדם וככזה, יש חשיבות מכרעת לבחירת אנשי מקצוע איכותיים ומחויבים לתהליך.

"זה מתחיל בבחירת מעצב או מעצבת פנים שהם קודם כל אנשים טכניים. הם צריכים לשלוט ביד רמה במערכות המסועפות של המקצוע, ואסור להם, ולו לרגע, להתפשר על שום עניין, לרבות ענייני בטיחות. זה ממשיך בבחירת קבלן וקבלני משנה טובים, שיש מאחוריהם קילומטרז' של ניסיון וקבלות. בלעדיהם גם לתכניות הכי טובות ומדוגמות אין שום ערך. מי שעומד בפני שיפוץ מבין שהבית לא משרת אותו ואם הוא רוצה להימנע משיפוץ נוסף תוך פרק זמן קצר, מוטב לו להיעזר באנשי מקצוע ראויים".

באדיבות השטיח האדום, מתוך פרויקט שתכננה ועיצבה רוני שני פלדשטיין. אורית ארנון,
באדיבות השטיח האדום, מתוך פרויקט שתכננה ועיצבה רוני שני פלדשטיין/אורית ארנון

לשיטתה של ברזין תכנון פנים הוא המפתח ליצור סביבת מגורים פונקציונאלית ופרקטית כאחד- כזאת שמתוכננת לשגרה, שבנויה לתחזוקה שוטפת ושפויה מיסודה, והחשוב ביותר: מרחב מחייה שימלא את הגוף והנשמה בשמחה.

עם זאת, ברזין מצרה על כך שהשוק המקומי מוצף במעצבי ומעצבות פנים שהכתירו את עצמם ככאלה, ואחרים שעברו הכשרה מקצועית חלקית או לקויה. "מעצבי הפנים מחויבים לשלוט במטריה, ממש בכל פרט. האחריות היא על כתפיהם ואם הם לא ממש מחוברים לחשמל רוב הסיכויים שהלקוחות, אלה ששילמו ממיטב כספם כדי שהפרויקט יתקיים, יסיימו את השיפוץ בעלות של פי 4 מהתקציב המקורי ובפי 4 מהזמן שהגדיר הקבלן בתחילת הדרך. לצערי יש לא מעט פרויקטים שנגמרים בעוגמת נפש גדולה לכל הנוגעים בדבר וזה קורה בגלל "אנשי מקצוע" לא מקצועיים בעליל שמוציאים לתחום שם רע וגורמים להרבה זלזול מצד הציבור הרחב. מי שסופג את הריקושטים בסופו של דבר הם אנשי המקצוע הרציניים- אלה שיודעים לקרוא תכנית, חזית, חתך".

גולדשטיין גלרי טפט. יחצ,
גולדשטיין גלרי טפט/יחצ
אליתה ליוינג. יחצ,
אליתה ליוינג/יחצ

"אני דואגת להבהיר גם לתלמידים וגם ללקוחות ששיפוץ הוא מסע ולא יום טיול בפארק", היא מסבירה. "מניסיון רב שנים אני יודעת שלכל בעיה שצצה במהלך השיפוץ תמיד, אבל תמיד יש פתרון. כדי למצוא אותו נדרש שיתוף פעולה הדוק בין כל הנוגעים בדבר וככל שיש להם יותר ניסיון כך עולה הסיכוי למצוא פתרון אופטימלי במינימום כסף וזמן. שרטוטים מושלמים, כתבי כמויות ומפרטים טכניים מדוגמים הם הדרך למזער טעויות, תסכולים ובלבולים שמשאירים לכולם (ובפרט ללקוחות) טעם מר בפה. הדרך היעילה ביותר לפתור תקלות, בלתמ"ים ובעיות טמונה בניית מערכת יחסים טובה ומקצועית בין המתכנן, הקבלן ואנשי המקצוע באתר וכמובן הלקוחות. בהירות, שקיפות, אמון ותקשורת טובה הם MUST במקצוע שלנו, כל קונסטלציה אחרת היא מרשם לאסון. אוטוסטרדה לגיהינום. כולנו, בלי יוצא מהכלל, צריכים להחזיק ידיים ולהירתם במאמץ משותף למצוא את הפתרונות ולגרום לכך שבתום התהליך הלקוחות יזכו לבית חלומות בטיחותי ומוקפד".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully