וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ב-2022 הארנונה תתייקר בכמעט 2 אחוזים"

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 16:45

מי בכלל זוכר שהייתה שנת קורונה? הארנונה צפויה להתייקר בשיעור ניכר לעומת עליית המדד. עו"ד אלכס כץ: "ניתן היה לצפות כי בשנת קורונה המדינה תגלה יותר התחשבות וגמישות, ולכל הפחות לא תייקר את הארנונה"

מגדלי מגורים בפתח תקווה. ראובן קסטרו
להעלות ארנונה אחרי שנת קורונה? מסתבר שהכול אפשרי/ראובן קסטרו

הארנונה שישלמו תושבי ישראל בשנת 2022 צפויה להתייקר בשיעור של 1.92% ביחס לשנת 2021, כך עולה מבדיקה שערך משרד עורכי הדין כץ גבע, איצקוביץ (KGI) המתמחה במיסוי מוניציפלי.

לדברי עו"ד אלכס כץ ממשרד כץ גבע, איצקוביץ (KGI) , בהתאם לחוק ההסדרים, מתעדכנים תעריפי הארנונה ברשויות המקומיות מדי שנה, על פי נוסחה משולבת, הלוקחת בחשבון 50% מהתייקרות מדד המחירים לצרכן ו- 50% מהתייקרות מדד השכר הציבורי. המדידה נעשית בין המדדים הידועים ב- 20/5/2021 אל מול המדדים הידועים ב - 20/5/2020.

השנה, אף על פי שמדד המחירים לצרכן עלה בתקופה הזו בשיעור של 0.8%, הרי שבגלל העלייה הגבוהה יחסית שחלה במדד השכר הציבורי בתקופה המקבילה (3.05%), תתייקר הארנונה בשיעור ניכר יחסית לשיעור עליית המדד לתקופה המקבילה ותעמוד על 1.92%. לשם השוואה, ב-2021 הארנונה התייקרה ב- 1.1% בלבד .

"שיעור ההעלאה שנקבע מחייב את כל הרשויות במדינה, אבל כל רשות רשאית לבקש בקשה חריגה להעלות או להפחית את הארנונה ביחס לשיעור העדכון", מסביר עו"ד אלכס כץ. "מדי שנה עשרות רשויות מגישות בקשות חריגות שכאלה, אך כאמור רק שרי הפנים רשאים להתיר לרשות מקומית לסטות משיעור העדכון הארצי".

לדברי עו"ד כץ, משרד הפנים קבע קווים מנחים בבואו לבחון בקשות חריגות: למשל, הפחתה חריגה תאושר לרשות שמוגדרת כיציבה, שאין לה גירעון ושהיא מאוזנת בתקציב השוטף. לעומת זאת, לא תאושר הפחתה חריגה לרשות הנמצאת בתוכנית הבראה או התייעלות".

עוד מסביר עו"ד כץ, כי "אזרח רגיל לא יכול גם הוא להשיג על שעור ההעלאה אלא זו זכות השמורה לרשויות בלבד. על פי הדין, בשנה רגילה שאינה שנת בחירות, החלטת מועצת עיר בדבר הטלת ארנונה תתקבל לא יאוחר מ-1 ביולי שלפני שנת הכספים שלגביה מוטלת הארנונה. לפני העברת הבקשה למשרד הפנים נדרשת הרשות המקומית להודיע לכל נישום באופן ספציפי בדבר כוונתה להגיש בקשה מעין זו ולפרט בפניו את תמציתה".

לדברי עו"ד כץ, "ניתן היה לצפות כי בשנת קורונה המדינה תגלה יותר התחשבות וגמישות, ולכל הפחות לא תייקר את הארנונה. לדבריו, חבל שדווקא בנושא שנוגע לכל בית ולכל עסק המדינה לא הראתה כל רגישות".

  • עוד באותו נושא:
  • ארנונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully