וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בענף הבנייה "הכי גדול בעשור האחרון"

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 13:09

אלפי עובדים פלסטיניים בענף הבנייה לא מגיעים לעבודה וקבלניים וחברות הבנייה נמצאים לפני שוקת שבורה בשל עיכוב בבניית אלפי יחידות דיור. אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר בענף הבנייה: "הממשלה חייבת באופן מיידי לאשר הבאת כ-30,000 עובדים זרים"

בעקבות המצב הבטחוני ומבצע "שומר החומות", אלפי עובדים פלסטיניים בענף הבנייה לא מגיעים לעבודה (בענף הבנייה מועסקים כ-60,000 עובדים פלסטיניים) וקבלנים בחברות הבנייה נמצאים לפני שוקת שבורה בשל עיכוב בבניית אלפי יחידות דיור.

אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה בלשכת המסחר, פנה בימים אלו לשר האוצר לאשר מיידית הבאה לישראל של כ-30,000 עובדים זרים כדי לספק את המחסור "בעבודות הרטובות" בענף הבנייה ולמנוע עיכוב של בניית אלפי יחידות דיור והתמוטטות של הענף הבנייה בישראל.

אלדד ניצן. יחצ,
אלדד ניצן/יחצ

כיום יש אישור להעסקה בענף הבנייה בישראל של כ-16,500 עובדים זרים (בפועל בשל משבר הקורונה מועסקים רק 13,500 עובדים זרים), כמחצית מהעובדים הזרים הנחוצים לעבודות הרטובות בענף הבנייה ולצד אי הגעתם של עובדים פלסטיניים לעבודה יש חשש גדול שיהיה עיכוב של חודשיים רבים במסירת דירות חדשות ועליית מחירי של בין 5% ל-8% ב-3 חודשיים הקרובים.

"לאחר משבר הקורונה שעצר את ענף הבנייה במשך למעלה משנה המשבר הנוכחי של מחסור בעובדים יכול להביא למכה קשה ביותר על הענף הבנייה ולמשק בכלל שרוצה לצאת מהמיתון וענף הבנייה יכול לסייע רבות למשק להניע קדימה את הכלכלה".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully