וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר הישראלי שהחל את דרכו בגיל 20 עם מינוס של 30,000 ש"ח - רכש דירה בגיל 22 והקים סוכנות נדל"ן מצליחה

בשיתוף מור ואזני

24.5.2021 / 11:27

מור וזאני כיום רק בן 26 והוא כבר מחזיק בסוכנות לייעוץ ושיווק נדל"ן, בראיון אישי הוא מספר על איך נדבק ב"חיידק" הנדל"ן ומה עזר לו להפוך להצלחה בתחום - והוא גם חושף אילו אזורי ביקוש מעניינים שווה לבדוק

מאז ומתמיד מור וזאני, כיום רק בן 26 וכבר מחזיק בסוכנות לייעוץ ושיווק נדל"ן, מור נכסים, נמשך לתחומי היזמות והמכירות. "החיידק" התחיל אצלו עוד כשהיה ילד ומכר ללקוחות בסופר המשפחתי, אך מעולם לא עצר שם.

כשהיה רק בן 19 הוא זיהה את תחום הנדל"ן ככיוון מעניין לחיים ובחר במכללת פסגות, שם השתלב בהצלחה במסלול הלימודים של נדל"ן ויזמות. "בחרתי בנדל"ן כי רציתי להגיע לרווחים גבוהים, העיסוק בו יוצר ריגוש אחר", מספר מור.

מור וזאני יזם נדל"ן. באדיבות המצולמים
"בחרתי בנדל"ן כי רציתי להגיע לרווחים גבוהים, העיסוק בו יוצר ריגוש אחר". מור וזאני/באדיבות המצולמים

איך התחלת לעסוק בתחום?

"לעולם הזה נכנסתי שהייתי רק בן 20, כיועץ נדל"ן צעיר ברשת רימקס, תוך שלושה חודשים סגרתי את העסקה הראשונה ומאוד התחברתי לתחום כי בנדל"ן מדברים במספרים גדולים, זה ריגש אותי.
כשרק נכנסתי לתחום היו ביבנה חמישה יועצי נדל"ן ידועים ואני רציתי להכניס לעולם הזה דם חדש וצעיר של סוכנים. בשנת 2014, לאחר שנה ברימקס זכיתי בפרס תגלית השנה בתור הסוכן הצעיר שעשה הכי הרבה עסקאות".

נכנסת לתחום בגיל מאוד צעיר, לא חששת שאולי חסר לך ניסיון?

"הזהירו אותי שאני נכנס לבריכה של כרישים, שאני לוקח סיכון גדול מידי אבל לא ויתרתי, מהרגע הראשון אהבתי את מה שאני עושה ושום דבר מעבר לא עניין אותי. בחרתי ללמוד את תחום לימודי נדל"ן במכללת פסגות, שם הרגשתי שאקבל את הבסיס היציב והביטחון ביותר להקים עסק.

המרצים של מכללת פסגות לא רק מעבירים חומר, הם אנשי מקצוע עם ברק בעיניים שחיים את השטח, חושפים בנדיבות את הפרקטיקה ויודעים את תחום הנדל"ן על בוריו.

כבר בשנת 2015 פתחתי סוכנות עצמאית כי רציתי להוביל סטנדרטים חדשים בעולם הנדל"ן ולקדם את האמינות והיושרה המקצועית בתפיסת התפקיד של יועצי הנדל"ן העתידיים. כיום יש לי סוכנות נדל"ן המתמחה ביבנה והסביבה ומחלקה נוספת לשיווק נדל"ן מסחרי בכל הארץ, סה"כ אנחנו 6 סוכנים".

מה הטיפ שלך לאלו שקוראים את הריאיון ורוצים להתחיל קריירה בנדל"ן?

"לא לוותר ולא להרים ידיים אף פעם, לראות את המטרה מול העיניים והכי חשוב זה להתמיד, מי שמתמיד בסופו של דבר יראה תוצאות. אסור להוריד את הרגל מהגז. צריך לזכור שאף אחד לא נולד עם ניסיון.

הניסיון יגיע דרך למידת התחום ויציאה לפגישות בשטח עם קולגות וגם עם מוכרי ורוכשי נדל"ן. ועוד טיפ עבור מי שכבר החלו לעסוק בייעוץ נדל"ן- אל תפסיקו לפרסם גם כשיש לכם לקוחות".

יהיו שיגידו שבשביל להתחיל לעסוק בנדל"ן צריך סכום התחלתי או חיסכון כלשהו, מה דעתך?

"בשביל לייצר כסף בנדל"ן לא תמיד צריך לבוא עם כסף מהבית. את הדרך שלי התחלתי בגיל צעיר מאוד עם מינוס 30,000 ₪ בבנק כשהייתי עצמאי ולא ביקשתי שקל מההורים שלי. מה שהכי חשוב זה שיהיו לנו מוטיבציה, נחישות ושנבין שהעיסוק בנדל"ן איננו משרדי- אנחנו אנשי שטח שנמצאים בתנועה מתמדת".

ספר על העסקה הגדולה ששינתה את חייך?

"היו לי הרבה. כבר בגיל 22 רכשתי את הנכס הראשון שלי אבל מעבר לכך כל עסקה היא "בוסט" של מוטיבציה ומקפצה לעסקה הבאה. הכי חשוב זה לשאוב כוחות מההצלחות שבדרך ולהעצים אותן."

מה המטרה שלך לשנה הקרובה?

"המטרה היא שלכל אחד מהסוכנים במשרד שלי יהיה נכס בבעלותו, ולמי שכבר יש נכס יהיה עוד נכס להשקעה".

מה מיוחד בסוכנות הנדל"ן שהקמת 'מור נכסים'?

הסוכנות מתמחה ביבנה והסביבה ויש בה שלוש מחלקות. אחת פרטית, השנייה נדל"ן מסחרי כדוגמת חנויות, מבני תעשייה וקרקעות והשלישית עוסקת בשיווק פרויקטים כמו דירות חדשות מקבלנים. בנוסף אנו מציעים שירות לקוחות בסטנדרטים גבוהים במיוחד לצד יושרה מקצועית ואמינות".

ואם כבר מדברים נדל"ן, אילו אזורי ביקוש מעניינים שווה לבדוק?

"יש שניים שאולי יפתיעו אותך, העיר חריש בגלל הלוקיישן על כביש 6, המחירים הנמוכים ובנוסף מתפתחת שם שכונה לצעירים. בהמשך גם רכבת ישראל תעבור בחריש. דרומית יותר יש לנו את קריית גת שנמצאת בתנופת פיתוח מרשימה עם התחלות בנייה חדשות.

היא מהווה מוקד משיכה לצעירים רבים בזכות המחירים האטרקטיביים ואזור התעשייה הגדול, המציע הזדמנויות תעסוקה מגוונות לצד מגורים".

לסיכום , מה לעשות קודם- לרכוש נדל"ן מסחרי או דירה?

"בתור התחלה אני ממליץ על דירה בגלל שנדל"ן מסחרי כפוף לתשלומי מיסוי כאלו ואחרים והוא מצריך ניהול אחר, אני ממליץ לזהות את אופי ההשקעה בין אם מדובר על תשואה שנתית, השבחה עתידית או גם וגם , וכן להתמקד באזורים של תמ"א 38 ופינוי בינוי".

בשיתוף מור ואזני
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully