וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבניין בתל אביב שנבחר ל"מגדל המשרדים הטוב בעולם"

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 14:32

מגדל ToHA בתל-אביב נבחר ל'מגדל המשרדים הטוב בעולם, בתחרות היוקרתית של המועצה הבינלאומית לגורדי שחקים (CTBUH), שהתקיימה בסוף השבוע בשיקגו

מגדל טוהא. שרון צרפתי,
חתיכת יוקרה. מגדל TOHA/שרון צרפתי

תחרות CTBUH Awards Program נערכה בסוף השבוע האחרון בשיקגו על-ידי "המועצה העולמית לגורדי שחקים ובנייה עירונית" (CTBUH). התחרות בחנה את הבניינים החדשניים ביותר בעולם, תוך שהיא מתמקדת השנה בפרויקטים ובאנשי מקצוע שתרמו תרומות יוצאות דופן לקידום נושא הקיימות בתהליך הבנייה. עשרות פרויקטים מרחבי העולם הגיעו לגמר והוצגו בפני חבר שופטים בינלאומי. גורדי השחקים חולקו ל-20 קטגוריות, בהן: הבניין הגבוה הטוב ביותר, חדשנות, שיפוץ, עיצוב פנים, בנייה והנדסה ועוד.

מגדל העסקים ToHA, שנבנה ביוזמת החברות אמות השקעות בניהולו של שמעון אבודרהם וגב ים בניהולו של אבי יעקובוביץ, זכה השנה בתואר "מגדל המשרדים הטוב בעולם". ככל הידוע, מדובר בפרויקט הישראלי הראשון והיחיד שזכה בתואר הנכסף. עוד זכה הפרויקט בפרס "המגדל הטוב ביותר במזרח התיכון ואפריקה" (ללא התחשבות בפרוגרמה, כלומר ללא התחשבות אם הוא נועד למגורים או למשרדים).

מגדל טוהא. אסא ברונו,
השראה מחציבה של קרח/אסא ברונו

ToHa גבר על שורה ארוכה של מתמודדים מכל העולם, בהם פרויקטים מובילים מסין (שנג'ן ובייג'ין), צרפת, ניו יורק ולונדון. "מגדל ToHA הוכר בזכות חווית קבלת הפנים העוצמתית שלו, אטריום רב-קומתי המתנשא לאורך כל קומות המגדל, שפע צמחיה, וקומת גג עם מרפסת פתוחה לשמיים שמציעה מרחב נוחות מאובזר ונוף עוצר נשימה" כך נכתב באתר התחרות.

פרויקט ToHA (תוצרת הארץ) ממוקם בדרך השלום 1 בתל-אביב, ובמפגש הרחובות יגאל אלון ותוצרת הארץ. על עיצוב ותכנון המתחם אמונים האדריכל והמעצב הבינלאומי רון ארד ואדריכל העל הישראלי אבנר ישר, אשר חברו לשיתוף פעולה יוצא דופן ביצירת מגדל ייחודי בצורתו הגיאומטרית, השואבת השראה מקרחון חצוב כמעין יהלום שהונח בלב הצומת הסואן. השראתו הצורנית של המבנה היא מחציבה של גושים בקרח ושבירתם במישורים משופעים, כך שכל קומה הינה שונה וייחודית בשטחה.

המגדל מתנשא לגובה של למעלה מ-110 מ' וכולל 28 קומות ו-4 קומות חניה. הוא זכה להכרתו כ-LEED Platinum בזכות עמידתו בתקן האמריקאי המוכר והגבוה לבנייה ירוקה, ובזכות שימת דגש על חדשנות אקולוגית.

בנייתו של המגדל הסתיימה בשנת 2019 וכיום הוא מאכלס שורה של חברות בינלאומיות מובילות. בימים אלה מתוכנן השלב השני בפרויקט, מגדל ToHA 2 שיתנשא לגובה 75 קומות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מגדל טוהא. אסא ברונו,
מעודד אינטראקציה/אסא ברונו

פריסה רחבה במפלס אחד

תכנון הבניין הינו תכנון אדריכלי חדשני הן בצורתו הגיאומטרית, והן בטכנולוגיה ובתכנון המערכות שבו. אסטרטגיית התכנון הייתה לצמצם את נגיעת הבניין בקרקע על-מנת לאפשר יצירה של מרחב ציבורי משמעותי ופתוח בצומת השלום, שהינה סואנת ועתידה להיות סואנת אף יותר, עם השלמת בניית קווי המטרו המתוכננים.

על מנת לאפשר את המרחב הציבורי הפתוח במפלס הקרקע, נבנה הבניין על "רגליים" צרות (יחסית לגודלו) אשר הולכות ומתרחבות עם גובהו. "רגליים" אלו מכילות את כלל מערכות הבניין, אשר בדרך כלל נמצאות על הגג. פתרון תכנוני זה אפשר יצירה של מרחב שמיש בגג הבניין, בו תוכננו מסעדות אליהן ישנה גישה לקהל הרחב במעלית נפרדת, היישר מהרחוב. בניין ToHA מאופיין בקומותיו הגדולות אשר מגיעות לכ-3,800 מ"ר לקומה, ומאפשרות התפרסות של חברות במפלס אחד לעומת התפרסות לגובה במספר קומות, דבר המעודד את המפגש והאינטראקציה בין עובדי החברה.

ייחודה של חטיבת הקרקע הגדולה יצרה אתגר עבור אדריכלי הפרויקט לשמר את המרחב הציבורי המרשים בנקודה מרכזית כל כך בעיר. מכאן, נבעה המחשבה ליצור מרחב גבוה מעל פני הקרקע, כמעין "רגליים" בנויות המכילות את מערכות המבנה ומגדירות את תחומי הלובי שמתפרש על שטח גדול ובגובה של 25 מ"ר. גודלו וגובהו הרב, בשילוב קירות מסך זכוכית א-סימטריים, מאפשרים לאור השמש הטבעי להאיר את כל קומות המגדל, מתוך חשיבה אקולוגית.

כמו כן, חזיתות המגדל משתנות לפי האקלים, כאשר כל פאה נותנת מענה לכיוון שאליו היא פונה. העברת מערכות המבנה ל"רגלי" הבניין אפשרה לתכנן את קומת הגג עם מרפסת פתוחה לשמיים, מסעדות, בתי קפה ונוף עוצר נשימה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully